Πέμπτη, 26 Απριλίου 2012

Οι μαθητές μου...Εξαιρετικά αφιερωμένο


Είμαι σε μια τάξη με 19 παιδιά..Οταν πρωτομπήκα το Σεπτέμβριο είχα το ίδιο τρακ με εκείνα..Καινούργια δασκάλα εγώ για αυτούς καινούργιοι μαθητές αυτοί για μένα..Μέσα σε 10 δευτερόλεπτα το τρακ είχε εξαφανιστέι και από τις δύο πλευρές..Κάποτε ένας καθηγητής μου στο Πανεπιστήμιο είπε :" τα παιδιά μέσα στα πρώτα 9 δευτερόλεπτα σε αγαπάνε ή σε μισούν σαν δάσκαλο"και είχε δίκιο..Όσα χρόνια εργάζομαι και μπαίνω σε νέες τάξεις και σε νέο σχολείο αυτό συμβαίνει..

Όταν πρωτοξεκινήσαμε κατάλαβα ότι η τάξη αυτή είχε μία δική της δυναμική ,μία ενέργεια που σε τρόμαζε και σε μάγευε ..Μια ενέργεια που θα ΄πρεπε να "εκμεταλευτώ "με κάποιον τρόπο..Η προσαρμογή και για τις δύο πλευρές ήθελε χρόνο..Να μάθω εγώ τα παιδιά και τα παιδιά εμένα..Να προσαρμοστώ εγώ στον τρόπο σκέψης τους, να δω τις ιδιαιτερότητές τους ,τις δυνατότητες και τις ικανότητές τους και εκείνα να μπουν στο δικό μου τρόπο εργασίας ,δουλειάς ,διδασκαλίας ,μάθησης,συμπεριφοράς απέναντί τους...

Η δυναμική αυτή που έκρυβαν όμως δεν πέρασε απαρατήρητη..Εξάλλου ήταν αδύνατο να κρυφτεί μέσα στην τάξη και έτσι έγινε για μένα κινητήρια δύναμη..Είδα από την αρχή ότι η παραδοσιακή διδασκαλία (εγώ απέναντι από αυτά απλά να κάνω μάθημα )σε αυτό το τμήμα δεν έφτανε..Οι απορίες τους,οι ιδέες τους ,οι γνώσεις τους έπρεπε να βρουν τρόπο να εκφραστούν..Δημιουργήθηκαν ομάδες ανομοιογενείς και ομοιογενείς(ανάλογα του τι θα είχαν να επεξεργαστούν) και άρχισαν να συνεργάζονται και ο ανταγωνισμός τους πια γινόταν συνεργασία με σκοπό το καλύτερο αποτέλεσμα..ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ ,δεν ξεχώριζες ποιος είναι ικανός για τι..Το αποτέλεσμα των εργασιών τους ,κοινή παραγωγή όλων των μελών της κάθε μιας ομάδας ,αποδείκνυε πως είχε γίνει σωστή επιλογή σχεδιασμού ..
Άρχισα να δίνω χώρο στην προσωπική τους έκφραση και κρίση..Άλλοτε γραπτά και άλλοτε προφορικά ,άλλοτε με ένα θέμα από την επικαιρότητα ή ένα θέμα απο το σχολείο ή με αφορμή κάτι που είδα ή είδαν ,αρχίσαμε να οργανώνουμε τη γνώση..Μονοήμερες ή πολυήμερες διαθεματικές εργασίες,ενότητες της φυσικής ,των μαθηματικών ,της ιστορίας γίνονται μέσο και αφορμή για γλωσσικό ,περιβαλλοντικό,ιστορικό,κοινωνικό ,θρησκευτικό μάθημα( το ένα αλληλένδετο με το άλλο) και τα παιδιά να είναι αυτά που παράγουν ,που οργανώνουν το θέμα τους ,που ασκούν κριτική,που δημιουργούν μόνα τους ό,τι ήθελαν όπως το ήθελαν σχετικά με το θέμα..Ήθελαν και θέλουν τη γνώση με άλλο τρόπο..Με δραστηριότητες που κινητοποιούσε κάθε ικανότητα και δεξιότητά τους και όταν τους δόθηκε ήταν η αρχή για να την κατακτήσουν ..

Μια φράση από ένα κείμενο του ανθολογίου ,ή ενός λογοτεχνικού βιβλίου,ή μιας εφημερίδας γινόταν αφορμή για περαιτέρω κριτική και ανάπτυξη καθώς και αφορμή για καλλιτεχνική δημιουργία(ποιήματα ζωγραφιές,κόμικ)και τα περισσότερα ομαδικά..Τα παιδιά συνεργάσιμα σε όλα.
Ανάλαβαν 2 μεγάλες εργασίες..Δεν το επέβαλα..Τέθηκε σαν θέμα συζήτησης πρώτα από όλα..Δώσανε θέματα,τα συζήτησαν ,αποφασίσανε,προχωρήσαμε και ακόμα προχωράμε..
Η συνεργασία τους ακόμα πιο έντονη πια..Το ένα πάει στο σπίτι του άλλου,οργανώνονται,δημιουργούν παρουσιάζουν..
Αποφασίζω να κάνω για αυτούς ένα blog..Να τους παρουσιάζω ερεθίσματα και εκείνα να ψάχνουν να βρουν πληροφορίες μετά ..Το "atsides paidia.blogspot.com με τίτλο "Τ αστέρια τουΣΤ2"δημιουργείται..Αρχίζουν και μου στέλνουν στα σχόλια ιστοσελίδες,γράφουν για συγγραφείς, για εκδρομές,κάνουν προτάσεις,γράφουν δικά τους θέματα και κείμενα..Κάποια στιγμή τους θέτω το ερώτημα αν θέλουν να έχουν το δικό τους χώρο..Συμφωνούν και το νέο Blog με τη μορφή του e-περιοδικού δημιουργείται..
Τα παιδιά πια αυτενεργούν..Το διαχειρίζονται μόνα τους εδώ και 2 μήνες σχεδόν..Είμαι εκεί μόνο για να διορθώνω κάποιο ορθογραφικό ή εκφραστικό λάθος.Η προσωπική έκφραση και τα ενδιαφέροντά τους βρίσκουν πια τρόπο να εκφραστούν..

Οι μαθητές μου ,παιδιά ηλικίας 12 ετών καταφέρνουν να σταθούν άξια και δυναμικά σε ένα συνέδριο και με επαγγελματισμό ενηλίκων συνέδρων παρουσιάζουν το περιοδικό τους
Όμως πια τίποτα δεν τα σταματά..Οργανώνουν μόνα τους ερωτήσεις συνεντεύξεων και τολμούν πάλι να σταθούν απέναντι σε ενήλικες ισότιμοι με αυτούς..Οι ερωτήσεις τους ξαφνιάζουν ευχάριστα..Δεν είναι δικές μου..Δεν τις έδωσα εγώ..Τις έχουν δημιουργήσει ομαδικά στην εκδρομή που πήγαμε πριν ένα μήνα..Στην εκδρομή είχαν μολύβια τετράδια και έγραφαν..Αν το έκανα εγώ ,αν έδινα εγώ τις ερωτήσεις δεν θα κέρδιζαν τίποτα..Τα άφησα μόνα..Ούτε τις διόρθωσα ούτε έκανα καμία παρέμβαση..Ακόμα και αν κάποιος από τους ερωτηθέντες δεν ήθελε να απαντήσει σε κάποια από αυτές θα ήταν και αυτό μια εμπειρία του" μέχρι που μπορούμε να ρωτάμε κάποιον"..

Είναι ζωηρά σαν παιδιά ,ξεφεύγουν από το μάθημα ή παρασύρονται σε ερωτήσεις πριν τελειώσω τη φράση μου..Ναι ,αναγκάζομαι να τους επαναφέρω στην τάξη σιωπώντας ή κοιτώντας τους στα μάτια όταν αφαιρούνται ,υπάρχει η φασαρία των ερωτήσεων ,του συμπληρώματος,της απορίας,της αλληλοβοήθειας.Όχι όμως η φασαρία μιας διένεξης σε προσωπικό επίπεδο..Αυτές συνήθως υπάρχουν στο παιχνίδι τους ,στις εκδρομές ή στα διαλείμματα και αυτά όταν παίζουν ομαδικά παιχνίδια..
Ξέρουν να σέβονται τη διαφορετικότητα,να μην προσβάλλουν ,να μη γελοιοποιούν ,να μην κοροϊδεύουν, να αντιδρούν με ώριμο τρόπο ,και αν κάποιος γελάσει ή κοροϊδέψει κάποιον συμμαθητή η συμμαθήτριά τους να τον σταματάνε..Ακόμα και αν κάποιος μαθητής κάνει λάθος προσπαθούν με τρόπο να του δείξουν το λάθος του..Βοηθάει ο ένας τον άλλο,εξηγούν σε κάποιον που δεν κατάλαβε κάτι και του λύνουν την απορία ..ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ..

Αυτοί είναι οι δικοί μου 19 μαθητές.Παιδιά που με κάνουν να νιώθω περήφανη με όσα κάνουν,παιδιά που με κάνουν να δακρύζω με την ευαισθησία τους ,την αλληλοϋποστήριξη τους,που με κάνουν να τα θαυμάζω για τις γνώσεις τους,για τον τρόπο σκέψης τους,για την συνεργατικότητά τους,για την προθυμία τους να συμμετέχουν σε όλα ..
Παιδιά που είμαι σίγουρη ότι με αυτά τα χαρίσματα που διαθέτουν και με τον τρόπο που τα χρησιμοποιούν,συνεχίζοντας έτσι ,πραγματικά θα μπορέσουν να κάνουν καλύτερο τον κόσμο τους..

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΗΜΑΘΙΑΣ .

Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων μας,με αφορμή το μάθημα της Αγωγής της ΣΤ τάξης σχετικά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση ,πραγματοποιήσαμε άλλη μία επίσκεψη ..Αυτή τη φορά επισκεφτήκαμε το γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας κ.ΚΑΡΑΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ ,ο οποίος μας υποδέχτηκε στις 9 :00 το πρωί στο γραφείο του..Η συνάντησή μας διήρκησε μιάμιση ώρα κατά τη διάρκεια της οποίας προστέθηκε στην παρέα μας κατόπιν δικής μας προσκλήσεως (σαν Περιφερειακή Σύμβουλος )και η κυρία Γιούλα Μπατσαρά η οποία τυγχάνει να είναι καi μητέρα μαθητή που φοιτά στο σχολείο μας.
Ο κ.Καραπαναγιωτίδης ,υπομονετικά και με χιούμορ πολλές φορές, απάντησε στις ερωτήσεις που του έθεσαν οι μαθητές μου -οι οποίες αφορούσαν τόσο την ιδιωτική του ζωή όσο και τα καθήκοντά του σαν Αντιπεριφερειάρχης όπως επίσης απάντησε και σε ερωτήσεις που αφορούν την οικονομική κρίση που έχει πλήξει την Ελλάδα και ταυτόχρονα την πόλη μας- αντιμετωπίζοντας τους 12 χρονους μαθητές σαν μελλοντικούς σκεπτόμενους πολίτες..
Η συνέντευξη που έδωσε στα παιδιά θα αναρτηθεί στο e-typakia.blogspot.com (το περιοδικό των παιδιών)μόλις ολοκληρωθούν οι δύο επόμενες και τελευταίες συνεντεύξεις(με τον Μητροπολίτη Βέροιας και με τους σχολικούς συμβούλους του Νομού μας..)

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τονΑντιπεριφερειάρχη μας και την κυρία Μπατσαρά που αφιέρωσαν σε μας μέρος του πολύτιμου χρόνου τους και έδειξαν στους μαθητές ότι οι Δημόσιοι Λειτουργοί που κατέχουν σημαντικές θέσεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι απρόσιτοι και μακριά από την τοπική κοινωνία αλλά αντίθετα είναι ανθρώπινοι και προσιτοί κάτι που ενθουσίασε πάρα πολύ τα παιδιά..

Δευτέρα, 23 Απριλίου 2012

Επίσκεψη στο Β΄Σώμα Στρατού στη Βέροια


Σήμερα ανήμερα της γιορτής του Αγίου Γεωργίου(και ας ευχηθώ επί της ευκαιρίας χρόνια πολλά στους Γιώργηδες της τάξης μου..Καλή πρόοδο παιδιά μου) οι πύλες του Β' ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥ στη Βέροια άνοιξαν για τα σχολεία της πόλης..Καθώς ο Άγιος Γεώργιος είναι προστάτης του Στρατού Ξηράς , έδωσαν την ευκαιρία στους μικρούς μαθητές να δουν και να θαυμάσουν από κοντά κάποια από τα οπλικά συστήματα τα οποία διαθέτει..
Στους χώρους του στρατοπέδου υπήρχαν άντρες όλων των σωμάτων Στρατού , για να δείξουν στους μικρούς και μεγάλους μαθητές κάποια απο τα οπλικά συστήματα που διαθέτει η Ελλάδα για τη διαφύλαξη της εδαφικής της ακεραιότητας..
Ο αξιωματικός που μας ενημέρωσε και μας ξενάγησε μας είπε ότι το Β΄Σώμα Στρατού που εδρεύει στη Βέροια έχει αυτή τη στιγμή στρατιώτες σε όλες περιοχές της Ελλάδας ενώ διαθέτει ειρηνευτικό σώμα στη Σερβία,στο Αφγανιστάν,και μεμονωμένα άτομα στην Αλβανία στην Κροατία,καθώς και ειρηνευτική δύναμη σε τρεις χώρες της Αφρικής ..
Στους χώρους τους υπήρχαν επρυστριοφόρα οχήματα μεταφοράς στρατιωτών ,κινητές μονάδες μαγειρείων (ετοιμασαν προς επίδειξη ψωμάκια και κουλούρια στους μαθητές),μηχανοκίνητα ΗAMMER,Νοσοκομειακά , στρατιωτικά γερανοφόρα οχήματα, σκηνές εκστρατείας ,πλούσιο φωτογραφικό υλικό,και φυσικά όπλα παντός τύπου.

Όπως ήταν φυσικό οι μαθητές μου και οι μαθητριές μου ενθουσιάστηκαν και ένιωσαν περήφανοι που στην πόλη μας (αχρείαστο να είναι )εδρεύει το Β΄Σώμα Στρατού..
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΜΑΣ ΞΕΝΑΓΗΣΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΠΑΝΩ ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΚΘΕΣΗΣ..

Κυριακή, 22 Απριλίου 2012

Τι λέτε για άλλη μια ταινία?Ο "Οδυσσέας " σας περιμένει !!!

Ξέρετε όλοι την ιστορία του Οδυσσέα..Του χρόνου μάλιστα στο σχολείο θα διδαχτείτε την "ΟΔΥΣΣΕΙΑ" του ΟΜΉΡΟΥ του μεγάλου επικού ποιητή της Αρχαίας Ελλάδας...Τη Δευτέρα που θα διαβάσουμε μερικά αποσπάσματα από το έργο του Ομήρου θα δείτε τον τρόπο με τον οποίο γράφτηκαν τα Ομηρικά έπη και θα μάθουμε του πως και που μάθαιναν την ιστορία αυτή οι Αρχαίοι Έλληνες ..Μέχρι τότε παρακολουθήστε την ταινία κινουμένων σχεδίων ώστε να ξαναθυμηθείτε τις περιπέτειές του..

Μόνο να τελειώσετε τα μαθήματά σας και μετά ,έτσι?


Παρασκευή, 20 Απριλίου 2012

ΤΟ Ε-ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΟΥ ΕΦΤΑΣΕ ΤΙΣ 10000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Πριν από λίγα λεπτά το μαθητικό περιοδικό " e-typakia"που επιμελούνται οι μαθητές μου έφτασε τις 10000 επισκέψεις..ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ παιδιά είστε υπέροχοι και ελπίζω να συνεχίσετε τις προσπάθειές σας για το καλύτερο και τα επόμενα χρόνια σε όποια σχολική βαθμίδα και αν είσαστε..

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!!

e-typakia: Τα αποτελέσματα για τη συμμετοχή των σχολείων στο ...

e-typakia: Τα αποτελέσματα για τη συμμετοχή των σχολείων στο ...: Πριν λίγο ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα για το ποια σχολεία θα συμμετέχουν στο 4ο Μαθητικό συνέδριο Πληροφορικής.Από το σχολείο μας θα συμμε...

Πέμπτη, 19 Απριλίου 2012

Κάρολος Ντικενς (Ολιβερ Τουίστ σε κινούμενα σχέδια)


Ο Κάρολος Ντικενς ήταν ένας από τους μεγαλύτερους μυθιστοριογράφους της εποχής του..Γεννημένος στη Βικτωριανή επόχή το 1812 αν και από φτωχή οικογένεια ξαφνικά εξαιτίας μιας κληρονομιάς που πήρε ο πατέρας του η ζωή του καλυτέρεψε..Ενώ είχε σταματήσει το σχολείο στα 15 του μετά από την κληρονομιά ξαναπήγε στο σχολείο για ένα χρόνο και μετά έπιασε δουλειά σε ένα δικηγορικό γραφείο..Ο Ντίκενς έμαθε στενογραφία και σιγά σιγά έρχισε να γράφει τα πρώτα διηγήματά του.
Στις διαθέσιμες ώρες του έγραφε διηγήματα, βάζοντας μέσα τα πρόσωπα που γνώριζε, τους ανθρώπους που συναντούσε στο δρόμο και τους τύπους που δημιουργούσε με τη γόνιμη φαντασία του, εμφυσώντας στον καθένα τη γνώριμη πνοή του Ντίκενς. Το πρώτο του έργο, με τίτλο "Σκιαγραφήματα του Μποζ", τυπώθηκε το 1836. Την ίδια χρονιά, ένα άλλο από τα διηγήματά του δημοσιεύθηκε και αποτέλεσε την εκκίνηση της σταδιοδρομίας που επρόκειτο να δικαιώσει τη βαθιά πεποίθηση που είχε από τα πρώτα του παιδικά χρόνια ότι επρόκειτο να γίνει μεγάλος. Το Μάρτιο του 1836 κυκλοφόρησαν τα "Χαρτιά του Πίκγουικ", που έγιναν ανάρπαστα από το αναγνωστικό κοινό. Μετά εκδόθηκε ο "Όλιβερ Τουίστ", εμπνευσμένος από όσα είχε δει και γνωρίσει ο Ντίκενς στις περιοδείες του ως ανταποκριτής εφημερίδος.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων αυτών επιτυχιών του, ο Ντίκενς είχε παντρευτεί την Αικατερίνη Χόγκαρθ και η οικογένειά του μεγάλωσε με γοργό ρυθμό καθώς απέκτησε εννέα παιδιά. Τα οικονομικά του επίσης βελτιώθηκαν πολύ και συνεχώς άλλαζε σπίτι, το ένα πιο μεγάλο από το άλλο.

Γίνεται γνωστός σε όλο τον τότε κόσμο μέσα από τα έργα του..

Πρέπει να μάθουμε όμως κάτι σημαντικό και να μην το ξεχάσουμε..Πολλά από τα έργα του που τα έντάσουμε στα κλασικά παιδικά δεν τα έγραφε για παιδιά.Τον 17 αιώνα η έννοια της "Παιδικής Λογοτεχνίας "δεν υπήρχε.Τα έργα όλων των συγγραφέων και όχι μόνο του Ντίκενς ,γράφονται για μεγάλους και πολλές φορές διοργάνωνονται βραδιές ανάγνωσης κυρίως σε σπίτια ευγενών όπου οι ενήλικες -και όχι τα παιδιά -διάβαζαν βιβλία ή αφήγούνται παραμύθια.Ήταν ένα μέσο ψυχαγωγίας η ανάγνωση και η αφήγηση ιστοριών και διηγημάτων εκείνη την περίοδο..Μάλιστα τα έργα πολλών συγγραφέων γράφονται σε συνέχειες στις εφημερίδες καθώς δεν υπήρχε η οικονομική άνεση να αγοράσεις ένα βιβλίο (ειδικά οι φτωχοί)καθώς κόστιζαν πανάκριβα..(θυμηθείτε τι έχουμε μάθει για την τυπογραφία και πόσο χρονοβόρο ήταν να εκδόσεις πολλά αντίτυπα)..

Ο Κάρολος Ντίκενς πέθανε το 1870 στο Ρότσεστερ και θάφτηκε στο αββαείο του Ουέστμινστερ..

Κυριακή, 15 Απριλίου 2012

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ..ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΝΑ ΧΑΡΙΣΕΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΥΓΕΙΑΜ ΑΓΑΠΗ , ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ

Σάββατο, 14 Απριλίου 2012

Kαλή Ανάσταση

Σε λίγες ώρες το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης του Κυρίου μας θα απλωθεί πέρα ως πέρα στα Ορθόδοξα Χριστιανικά σπίτια σε όλο τον κόσμο..
Εύχομαι στους μαθητές μου ,στους γονείς τους ,στους συνάδελφους/σες και στους αναγνώστες του blog μας ,ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΡΙΣΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ πανω απο ολα ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΟΤΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΣΤΗΘΕΙ ΞΑΝΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΑΧΤΕΣ ΤΗΣ..

Καλό Πάσχα σε όλους

Πέμπτη, 12 Απριλίου 2012

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ : Μεγάλη βδομαδα στο νησί της Πάρου

Εχοντας ζήσει πολλά χρόνια στο Κυκλαδίτικο αυτό νησί(2004-2011) περάσαμε εκεί αρκετές φορές το Πάσχα..Το Πάσχα στο νησί μπορείς να το καταλάβεις,να το νιώσεις,να το ζήσεις με όλη την κατάνυξη που απαιτούν οι μέρες αυτές..Σε όλα τα μέρη του νησιού τα σπίτια ετοιμάζονται για την Ανάσταση..Ασβεστώνονται τα μαρμάρινα και πέτρινα στενά σοκάκια της Παροικιάς και των χωριών από τους ιδιοκτήτες των σπιτιών όπως αβεστώνονται και τα σπίτια της πόλης και οι δουλειές γίνονται καθημερινά μέχρι τη μέρα της Μ.Πέμπτης..Εκείνη τη μέρα οι γυναίκες όπως και σε όλη την Ελλάδα βάφουν τα αυγά κάνουν τσουρέκια..Οι 'Ελληνες και οι ξένοι τουρίστες επικέπτονται το νησί και το Ιερό προσκύνημα της Παναγίας της Κατοπολιανής -όπως τη λένε η ντόπιοι- ή Εκατονταπυλιανής..
Και φτάνουμε στη Μεγάλη Παρασκευή..Μέρα που ο επιτάφιος τιμάται ιδιαίτερα όπως σε όλη την Ελλάδα και στο Χριστιανικό Ορθόδοξο κόσμο..Πλήθος Ελλήνων και ξένων τουριστών ακολουθούν τους επιτάφιους της Παροικιάς,της Νάουσσας,της Αγκαιριάς,Λευκών ,Κωστου κλπ.
Εμείς όμως δεν μέναμε στην πόλη..Πηγαίναμε στα χωριά της Μάρπησσας ,των Μαρμάρων και των Λευκών και παρακολουθούσαμε εκεί τον Επιτάφιο θρήνο ,ακολουθούσαμε εκεί τη λιτανεία..Αιτία η μυσταγωγία του Επιτάφιου θρήνου στις μικρές εκκλησίες των χωριών του νησιού που το συνδράμει ακόμα περισσότερο ένα έθιμο..Η αναπαρασταση των ημερών των Παθών του Κυρίου μας..

Με την έξοδο του Επιταφίου ακολουθείται μια πορεία μέσα στη νύχτα στα στενά σοκάκια των χωριών αυτών και στα μάτια σου ξεδιπλώνονται όλες οι εικόνες των Παθών..Σε κάθε στροφή του δρόμου παιδιά ντυμένα με την ενδυμασία της εποχής εκείνης αναπαριστούν τη ζωή Του..Κάθε στιγμή σαν ζωντανός πίνακας ζωγραφικής με παιδιά όλων των ηλικιών να στέκουν ακίνητα ,αμίλητα..Η Ανάσταση του Λαζάρου,η είσοδος στα Ιεροσόλυμα,ο Μυστικός Δείπνος,η προσευχή στο Όρος των Ελαιών ,Η Σύλληψή Του,ο Πόντιος Πιλάτος και μετά ένας υπόκωφος ήχος ΑΚΟΎΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΙΩΠΉ ΑΠΛΏΝΕΤΑΙ ΣΙΓΆ ΣΙΓΆ...Ο ήχος απο το χτύπημα ενός μαστιγίου σκίζει τον αέρα και αντικρύζεις το Χριστό που έχει στους ώμους Του το Σταυρό του Μαρτυρίου να ανεβαίνει το Γολγοθά ενώ πιο πάνω,στο μικρό λόφο, διακρίνεις τις φιγούρες των 2 σταυρωμένων ληστών και τη θέση ανάμεσά τους άδεια κενή..Η βουβαμάρα και η σιωπή των πιστών σκίζει τον αέρα όπως το μαστίγιο του Ρωμαίου..Είμαστε εκεί,δίπλα Του εκείνη τη στιμή όπως οι μαθητές του που παρακολουθούσαν δακρυσμένοι την πορεία Του ..Δεν μιλάς εκείνη τη στιγμή,δεν συζητάς..Όλα παύουν να έχουν σημασία..Και στα αυτιά σου ακούγεται ο ήχος του μαστιγίου καθώς ξεμακραίνεις..Και ξέρεις τι θα δεις στην επόμενη στροφή και σιωπάς ακόμα περισσότερο..Σκύβεις το κεφάλι και μια προσευχή αθελά σου ανέβαίνει στο στόμα σου..Πριν φτάσεις ήδη γνωρίζεις και με σκυφτό το κεφάλι σταματάς και αντικρύζεις τη Σταύρωσή του..Η θέση ανάμεσα στους ληστές έχει καλυφθεί.. Δεν μπορείς να πεις τίποτα..Το φως κόκκινο φωτίζει το πρόσωπό Του όπως το αίμα Του έτρεχε από τις πληγές Του..Δεν είναι ένα παιδί εκείνη την ώρα επάνω στο Σταυρό,δεν ανρικρύζεις έναν έφηβο,δεν νιώθεις ότι βλέπεις μια αναπαράσταση..Βλέπεις την ίδια Του την υπέρτατη θυσία για τη δική μας σωτηρία.Βλέπεις το ίδιο το πρόσωπο Του να έχει γείρει στο πλάι μετά το "ΤΕΤΈΛΕΣΤΑΙ"..Προχωράς συγκινημένος,σιωπηλός,σκέφτεσαι τι έκανε για την ανθρωπότητα..Πιο κάτω ? Η Αποκαθήλωση ..Και θες να τρέξεις να Τον τυλίξεις ,να Του σκουπίσεις το πρόσωπο από τα αίματα και να παρηγορήσεις τη μητέρα Του ,την Παναγία που στέκει πεσμένη πάνω στο σώμα του παιδιού Της..
Μα δεν μπορείς..Συνεχίζεις την πορεία του Επιταφίου..Έχεις και άλλα να βιώσεις..Πιο κάτω ο Ιούδας κρεμασμένος από τις τύψεις και τα 30 αργύρια στο χώμα .Ακολουθεί η ταφή Του, ο ανοιχτός τάφος Του με τους Ρωμαίους να κοιμούνται βαθιά και τον άγγελο να λέει τα νέα στις μυροφόρες...Και η πορεία τελειώνει με την Ανάστασή του..Γυρνάς στην εκκλησία και δεν έχεις καταλάβει πότε πέρασες όλα αυτά τα μικρά κάτασπρα στενά παρά μόνο το μυαλό σου μένει εκεί πίσω ..Σε ό,τι άφησες ,σε ό,τι έζησες έστω και για λίγο..Περνάς κάτω απο τη σινδόνη του Επιτάφιου σκυφτός και με ανάμικτα συναισθήματα..

Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ ΣΤΗ ΜΑΡΠΗΣΣΑ

Ένα είναι το σίγουρο..Ποτέ δεν θα μπορέσεις να μεταφέρεις όσα έζησες σε όσους δεν το δούν με τα μάτια τους.Επιστρέφεις στο σπίτι σου και ξέρεις ότι έζησες έστω και λίγο μέσα από τις αναπαραστάσεις το Θείο Δράμα όπως το έζησαν όσοι ήταν κοντά Του πριν 2000 χρόνια..
Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ ΣΤΙΣ ΛΕΥΚΕΣ

Έτσι τα εζησα εγώ και θα είναι κάτι που πάντα θα θυμάμαι όσα χρόνια και αν περάσουν..

Πέμπτη, 5 Απριλίου 2012

Δειτε κατι πραγματικά υπέροχο

Δεν θα πω πολλά..Απλά θα σας πω να μετακινήσετε το ποντίκι πάνω στο νερό που θα βλέπετε τις φωτογραφίες..Πατήστε απλά στον τίτλο της ανάρτησης..

(αναδημοσιεύτηκε και στο e-typakia)

Σσσσσσσσσσσσ..Το παιδί διαβάζει...(τρόποι για να γίνει το διάβασμα μια ευκολη διαδικασία)




ΔΙΑΒΑΣΜΑ.Η χειρότερη ώρα για τα παιδιά.Όταν έρχεται η ώρα να διαβάσουν,τότε θυμούνται ότι διψάνε,πεινάνε,ή νυστάζουν.Τα χω περάσει και εγώ όταν τα δικά μου παιδιά ήταν μικρά.Το θέμα είναι τι είναι αυτό που δυσκολεύει τα παιδιά να διαβάσουν.Είναι το ότι τους το επιβάλλουμε ΚΑΙ ΜΕ ΤΡΌΠΟ ΠΟΥ ΚΆΝΕΙ ΤΟ ΔΙΆΒΑΣΜΑ ΑΠΌ ΜΙΑ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΉ ενασχόληση σε καταναγκαστικά έργα:"Ανοιξε το βιβλίο ,διάβασε το μάθημα και αφού το μάθεις έλα να μου το πεις"..Και ποιός γονέας δεν το έχει πει αυτό;Ό Λ Ο Ι Μ Α Σ..
Όμως πάει πια αυτός ο τρόπος,πρέπει να τον ξεχάσετε..Κάντε το μαθημα για το παιδί πιο ευκολο..Δεν σας λέω να γίνεται εσείς ο δάσκαλος ή ο καθηγητής του.Αυτός είναι ο δικός μας ρόλος και εχουμε εκπαιδευτεί καλά για αυτό..Θέλει όμως να ασχοληθείτε και σεις λίγο στο σπίτι ειδικά με τα παιδιά από την Τετάρτη τάξη και κάτω..Και δεν είναι δύσκολο..

ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΩΤΟΣ
Όταν το παιδί είναι έτοιμο για διάβασμα,όταν έχει ξεκουραστεί και νιώθει έτοιμο ,φωνάξτε το να σας φέρει τα μαθήματα που έκανε στο σχολείο..Ξέρετε τον τρόπο..όταν λοιπόν ανοίξετε το βιβλίο της Ιστορίας π.χ κάντε τις εξής ερωτήσεις..΄"Γιατί,πότε,ποιος ο λόγος,τι έγινε ,και αν δεν γινόταν αυτό τι θα συνέβαινε;"Να έίστε σίγουροι ότι το παιδί θα σας απαντήσει ειδικά αν πρόσεχε μ έσα στην τάξη..Ηδη λοιπόν αυτό που θέλαμε πέτυχε..Το παιδί κράτησε τις πληροφορίες που χρειάζεται..Κλείστε λοιπόν το βιβλίο και ενώστε το χθεσινό μάθημα με το μάθημα που διδάχτηκε ή κάντε του ερωτήσεις όπως αν θα συζητούσατε μαζί του..Και η συζήτηση,να θυμάστε, έχει και διαφωνίες..Δώστε του λοιπόν την ευκαιρία να επιχειρηματολογήσει να σας εκφράσει την άποψή του.Είναι πολύ σημαντικό αυτό..
Να ξέρετε ότι η "παπαγαλία" δεν προσφέρει τίποτα..Απλά ΚΟΥΡΆΖΕΙ το παιδί και βαριέται θανάσιμα..
Αν τώρα το παιδί σας αρνείται να διαβάσει ή είναι απρόσεκτος-η στην τάξη αφού πρώτα μιλήσετε με τον/την δασκαλό/α του και του πείτε το πρόβλημα, κάντε το εξής..Κάντε τη μέθοδο ΑΡΑΧΝΗ..ΔΗΛΑΔΗ:
(Πριν από όλα καλό θα ήταν -ειδικά αν το παιδί είναιμικρό-να του κεντρίσετε το ενδιαφέρον λέγοντάς του:"'Ελα να παίξουμε ένα παιχνίδι"ΘΑ ΠΆΙΞΟΥΜΕ। την ΑΡΑΧΝΗ"ΘΑ κάνω έναν κύκλο και θα γράφω κάποιες ερωτήσεις.Κάθε φορά που θα απαντάς θα κερδίζεις έναν πόντο και στο τέλος θα συμβεί κάτι πολύ όμορφο.."(εδώ μιλάω για αμοιβή η οποία δεν είναι χρηματική πάντα)
Λοιπόν πάμε τώρα στον τρόπο..
Σε ενα τετράδιο σπιράλ -που θα το χωρίσετε στα μαθήματα του σχολείου και θα το χρησιμοποιείτε μόνο για το σπίτι- θα κάνετε το εξής σχεδιάγραμμα.Κάντε έναν κύκλο στη μέση της σελίδας,γράψτε εσείς τον πρώτο καιρό το κεφάλαιο του μαθήματος επάνω επάνω ,και εκεί που βάλατε τον κύκλο ξαναγράψτε τον τίτλο του κεφαλαίου.Τραβήξτε γραμμές γύρω γύρω όσες είναι οι ερωτήσεις που θα θέλατε να σας απαντήσει το παιδί και γράψτε τις σαν ερώτημα σε νέο κύκλο που θα τον αριθμείτε..Θα δείτε ότι οι λέξεις που χρησιμοποιείτε είναι πάντα οι ίδιες που ανέφερα παραπάνω..Ζητήστε του να βρει τις απαντήσεις από το μάθημα και να τις γράψει με λίγα λόγια(στα μικρότερα παιδιά προυποθέτει να είστε κοντά τους την ώρα που ψάχνουν τις απαντήσεις)..Αυτό βοηθάει να αναπτυχθεί η αφαιρετική ικανότητα του παιδιού που σημαίνει εξάσκηση στοην ουσία και όχι στην υπερβολική λεπτομέρεια.Αφού το κάνει ζητήστε του να ενώσει με λέξεις όσα έγραωε στα ποδαράκια της αράχνης ακολουθώντας την αρίθμηση ..ΌΤΑΝ ΤΟ ΚΆΝΕΙ ,ΖΗΤΉΣΤΕ ΤΟΥ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΆΣΕΙ και να κάνει τις απαράιτητες διορθώσεις..Ετσι θα μάθει και το μάθημα και δεν θα χρειαστεί κόπο..Ένα που θα πρεπει να προσέξετε βέβαια είναι να χρησιμοποιείτε και σεις -για τις ερωτήσεις- και το παιδί ,τις λέξεις κλειδιά που συνήθως είναι λέξεις γραμμένες με έντονα γράμματα..
Να είστε σίγουροι ότι όσα μάθει με αυτό τον τρόπο θα του μείνουν..Όσο για το ότι σας είπα να έχετε ένα τετράδιο όσα κάνερε είναι απλά και μόνο για την οργάνωση της ύλης..Σε περίπτωση επαναληπτικού τεστ αξιολόγησης θα τα έχει όλα..

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΚΑΝΕΙ ΠΡΙΝ ΦΤΑΣΕΤΕ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

1..Το παιδί θα πρέπει να έχει σταθερές ώρες διαβάσματος και αυτό σημαίνει ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ..Ποτέ αμέσως μετά ΤΟ ΦΑΓΗΤΌ.Έκείνο θα κοιμάται και σεις θα βρεθείτε να φωνάζετε..Δεν αξίζει..
2.Αν διαβάζει πολλές ώρες καλά θα ήταν ενδιάμεσα να του πηγαίνετε ένα χυμό και γιατί όχι και ένα κομμάτι γλυκό που βοηθάει στο να του δώσει ενέργεια να συνεχίσει.Με αυτόν το τρόπο να θυμάστε ότι τοπαιδί νιώθει και πόσο το νοιάζεστε και το αγαπάτε οπότε του δίνετε σιγουριά,ένα συναίσθημα που είναι απαραίτητο για τα παιδιά όσον αφορά την ομαλή ανάπτυξή τους
3.Μην το πιέζετε να σας δώσει από την αρχή τέλειες απαντήσεις ..Το παιδί είναι παιδί..Δεν έχει την ίδια ικανότητα με σας..ΘΈΛΕΙ ΧΡΟΝΟ και εξάσκηση για να το καταφέρει αυτό
4.Δοκιμάστε πολλές φορές ,αν εχει χρόνο ,να κεντρίσετε την περιέργειά του για κάτι δείχνοντάς του ένα μικρό βίντεο ή ένα ντοκυμαντερ είτε στην τηλεόραση είτε στον υπολογιστή, σχετικά με το γενικό περιβάλλον του μαθήματος..ΠΧ για την επανάσταση του 21 έχει το αρχείο της ΕΡΤ ένα μικρό χρονικό της έναρξης του αγώνα ..
4.Εκείνο που λέω και επαναλαμβάνω είναι να μιλάτε πολύ με τα παιδιά..Να τους δίνετε την ευκαιρία να εκφράζονται..Ένα παιδί μας χρειάζεται πολύ..Όσο του δίνουμε την ευκαιρία να νιώθει ότι το ακούμε τόσο πιο υπεύθυνο γίνεται..
5.Φροντίστε να υπάρχει η απαραίτητη ησυχία γύρω του..Διάβασμα και τηλεόραση δεν πάει ,ούτε μπορεί να διαβάσει αν έχετε κόσμο στο σπίτι.Αν χρειάζεται μουσική για να διαβάσει (πολλά παιδια το κάνουν και είναι φυσιολογικό)χρησιμοποιείστε μια chill out Μουσική που είναι πολυ απαλή και χωρίς στίχους ή κλασσική μουσική..Η μουσική βοηθάει να απομονωθουν οι εξωτερικοί ήχοι και ταυτόχρονα βοηθάει στη συγκέντρωση.

Και να θυμάστε :ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ δεν μπορούν να γινουν γιατροί ,δικηγόροι,πυρηνικοί φυσικοί.ΑΥΤΆ ΕΙΝΑΙ ΠΌΘΟΙ ΔΙΚΟΊ μας και εγωιστικοί πολλές φορές.Μπορούμε όμως να τα βοηθήσουμε να γίνουν καλύτερα σε ό,τι κάνουν και να αναπτύξουν τις ικανότητές τους με σεβασμό και αγάπη.

Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

ΑΦΡΙΚΗ





Η ιστορία του Νέλσον Μαντέλα στα αγγλικά..Μιλήσαμε μέσα στην τάξη για το ποιος ήταν
Αν δυσκολευτείτε στη μετάφραση θα σας το παρουσιάσω και θα σας το μεταφράσω εγώ..
ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ


Μοναδικό βίντεο - ντοκουμέντο, μέρος της σειράς «Το Προνόμιο να έχεις ζήσει στην Αφρική», όπως το επιμελήθηκε για σας ο Μενέλαος Γεωργιάδης, ο Έλληνας συγγραφέας του ομότιτλου βιβλίου, ίσως του μοναδικού βιβλίου-αυτοβιογραφίας στον κόσμο, που έχει γραφτεί για το κυνήγι και τη ζωή στην Αφρική, στην ελληνική γλώσσα, από έναν Έλληνα Κύπριο συγγραφέα που είχε το προνόμιο να βιώσει ο ίδιος, από μικρό παιδί, τη μαγεία του αφρικανικού κόσμου, το μεγαλείο της αφρικανικής φύσης, τη φιλοξενία, την αγάπη και τη στοργή των Αφρικανών.




ΑΓΡΙΑ ΣΑΒΑΝΑ.. ΕΝΑ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΑΙΔΙΑ

Επιχειρηματολογικά κείμενα και η διδασκαλία τους στο Δημοτικό σχολείο

Επιχειρηματολογικά κείμενα..Ανήκει στα κειμενικά είδη αλλά είναι (μαζί με την περίληψη και τα πραγματολογικά κείμενα) απο τα δυσκολότερα είδη για διδασκαλία αλλά και παραγωγή .Επειδη τα έχουμε ήδη ξεκινήσει στο σχολείο παιδιά,σας ετοιμασα μια παρουσίαση ..Φυσικά είναι όλα τα βήματα που κάναμε για να φτάσουμε πλέον να παράγουμε επιχειρηματολογικά γραπτά κείμενα στην τάξη..Εδώ θα βρείτε όσα σας δίδαξα μέχρι τώρα..Αν ακολουθήσετε όσα μάθαμε,τα παραδείγματα που έχουμε κάνει ήδη στο σχολείο και φυσικά όσα γράφω εδώ,είμαι σίγουρη ότι θα τα καταφέρετε σε λίγο καιρό να γράφετε πολύ καλύτερα..Ήδη το είδατε και σεις οι ίδιοι ότι μπορείτε ,όταν αρχίσαμε να διορθώνουμε παλιότερα κείμενά σας..
Καλό διάβασμα λοιπόν και μην ξεχνάτε ότι πρέπει να κάνετε στο σπίτι εξάσκηση διορθώνοντας παλιά ή παράγοντας νέα κείμενα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...