Πέμπτη

Ξενάγηση σε τάξη του αύριο που τα παιδιά την έχουν ανάγκη σήμερα.

 Αυτό το κείμενο γράφεται με τη βοήθεια των μαθητών μου.Πολλά είναι απόψεις των παιδιών. Όπως οι αίθουσες ή τα κτήρια,όπως οι γωνιές και οι χρωματιστοί τοίχοι.Είναι οι ιδέες τους για το τι θα μπορούσαν να φέρουν ή να έχει  η  αιθουσα (μέχρι κουζίνα μου είπαν πέρσι  για να κάνουμε μόνοι  μας το πρωινό).ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ δικό τους και δικό μου μέσα από συζητήσεις μας αρκετά επηρεασμένο σε πολλά σημεία με όσα κάνουμε ήδη στην τάξη..Αν ρωτήσετε τους μαθητές σας θα σας πουν πάνω κάτω τα ίδια..Και αυτό θα πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις..
Το κείμενο είναι γραμμένο σε ευθύ λόγο .Σαν να συμβαίνει τώρα.Σήμερα..
-----------------------------------------------------------
 "Με λένε Ιωάννα. Καλώς ήρθατε..Είμαι μαθήτρια Δημοτικού Σχολείου..Θα ζήσετε μαζί μου σήμερα  μια μέρα μας  στην τάξη.
Λοιπόν είναι 8:00 το πρωί και μόλις φτάσαμε στο σχολείο μου..Σας αρέσει?Έχει γυμναστήριο,αίθουσα πειραμάτων,πληροφορικής,μουσικής καλλιτεχνικών και ολοήμερο που είναι στο άλλο κτήριο απέναντι.Εκεί είναι και η βιβλιοθήκη του σχολείου..Το κουδούνι χτυπάει να πάμε για μάθημα .Ελάτε .Πάμε στην τάξη..Εκεί  βέβαια για λίγο ο καθένας μας  θα κάνει σιωπηλά την προσευχή στο Θεό που πιστεύει.
Είμαστε μαθητές με πολλές θρησκείες στην τάξη...Η μαμά μου λέει πως όταν πήγαινε σχολείο έκαναν προσευχή έξω όλοι μαζί..Δεν το καταλαβαίνω αυτό βέβαια γιατί δεν το έζησα..Εμένα δεν με πειράζει που κάνουμε προσευχή ο καθένας μόνος του .Μάθαμε στην ΚΠΑ ότι το Σύνταγμά μας επιτρέπει να πιστεύουμε σε όποιο Θεό θέλουμε οπότε  το σεβόμαστε αυτό και έτσι δεν με πειράζει που δεν κάνουμε προσευχή όλοι μαζί.
Τελειώσαμε..Τώρα θα πάω στο φοριαμό που έχουμε τις τσάντες. Κοιτάξτε..Έχουμε και λάπτοπ που τα χρησιμοποιούμε σε σύνδεση για ασκήσεις αλλά έχουμε και τετράδια και ένα βιβλίο για όλα τα μαθήματα..Πάω στην ΣΤ τάξη και είναι από τις καλύτερες εννοείται.Μεγαλώσαμε βλέπετε.
Αλήθεια η τάξη μας πως σας φαίνεται? Έχει χρώμα ναι..Μας αρέσει..Και είναι φωτεινή. Ηταν εμπόδιο το φως όταν βλέπαμε βίντεο αλλά βρήκανε λύση. Έχουν βάλει στόρια ..
Τι είναι πίσω μας?Μα δεν βλέπετε?Νομίζω φαίνεται.Είναι ο χώρος ξεκούρασης..Έχουμε το δικαίωμα αν τελειώσουμε τις εργασίες να πηγαίνουμε εκεί.Ναι εμείς κάναμε τους...καναπέδες..Σας αρέσουν?.Μη φανταστείτε πως είναι δύσκολο..Πήραμε παλέτες  και κατεβήκαμε στο προαύλιο να τις βάψουμε,ζητήσαμε να κάνουμε μαξιλάρες με αφρολέξ και τα ντύσαμε,2 μαμάδες ειχαν αυτά τα μικρά χαλάκια στο σπίτι και η μαμά μου μας έφερε ένα τραπεζάκι..Κόψαμε χαρτόνια κάναμε τη διακόσμηση και πριν λίγες μέρες μας έφεραν και το ..φωτιστικό..Για το ντεκόρ είναι.Δεν μας χρειάζεται.Και έτσι κάναμε το χώρο μας..Διαβάζουμε ξεκουραζόμαστε και συζητάμε χαμηλόφωνα..
Κουκλοθέατρο?Όχι οι μεγάλες τάξεις δεν έχουν..Μόνο οι μικρές.Τι να το κάνουμε εμείς το κουκλοθέατρο? Εμείς κάνουμε άλλα στην τάξη..
Ελάτε πάμε να καθήσουμε.Το πρόγραμμα λέει γλώσσα..
Χτες τελειώσαμε μια θεματική με θέμα το περιβάλλον.Ήταν μεγάλη θεματική αλλά κάναμε πολλά μαθήματα μαζί..Οικολογία ,μαθηματικά,φυσική,ωκεανογραφία,γλώσσα,ιστορία,κοινωνική ιστορία και πολιτικές διαχείρισής του.Μπορούμε να προσαρμόζουμε το πρόγραμμα ανάλογα με τις θεματικές ..
Σήμερα να δούμε τι θα κάνουμε.
Καθόμαστε στα θρανία μας λοιπόν....Γραφεία τα λέμε εμείς μεταξύ μας  και όχι θρανία  γιατί δεν μας αρέσει η λέξη θρανία..Καθόμαστε ανά 4.Δίπλα μας  βλέπετε έχουμε μικρά ντουλαπάκια και εκεί έχουμε  υλικό για τις θεματικές.Βιβλία στο ένα ,υλικό φυσικής στο άλλο,μαθηματικά όργανα και μπογιές στο τρίτο..Ολα τα χουμε.Είναι ευθύνη της κάθε ομάδας ,προσέξτε όχι των παιδιών αλλά της ομάδας  συνολικά ,να έχουμε το υλικό περιποιημένο..Αν κάτι δεν υπάρχει είναι δική μας ευθύνη να το αναπληρώσουμε καθώς απο την αρχή της χρονιάς τα χουμε όλα μέσα..Επίσης τα χουμε και αρχειοθετημένα στον υπολογιστή της τάξης.Αν κάποια ομάδα χρειάζεται κάποιο υλικό δεν έχει παρά να δει στον υπολογιστή ποια ομάδα το διαθέτει..Το δανείζουμε βέβαια δεν το χαρίζουμε γιατί η κάθε ομάδα έχει το δικό της υλικό και το χει χρεωμένο.Οι γονείς μας συμφωνούν με αυτό.Είναι κάποια πράγματα που τα λέει η δασκάλα μας με τους γονείς μας (πολλά δεν τα ξέρουμε ) αλλά όταν συμφωνούν κάτι ,ισχύει και δεν υπάρχει περιθώριο να αντιδράσουμε.
Ανοίγουμε τώρα το θεματικό βιβλίο.Η δασκάλα μας χαμογελάει.. Τη βλέπετε.?Ωραία .Εχει πάλι ενδιαφέρον ότι θα κάνουμε..Ποιο να επέλεξε άραγε?
Κοιτάξτε.Ρωτάει τον Νίκο πως νιώθει που ναι στην τάξη.Ωχ πάλι κόλλησε να μιλήσει..Να η Μαρία .Αυτή πάλι κάτι θα πει..
Η σειρά μου...Μισό λεπτό να απαντήσω..Με ρώτησε πως νιώθω για το χθεσινό μικροεπεισόδιο με το Χρήστο.Τι να της πω.Χάλια?Αμ δε..Θα με κοροϊδέψουν.Και όμως ο Χρήστος είναι ο καλύτερός μου φίλος και λυπάμαι που μαλώσαμε..
Μας χωρίζει σε διαφορετικές ομάδες πάλι.Τα μαθηματικά μυαλά είναι μαζί,στην άλλη ομάδα είναι οι καλλιτέχνες μας(έχουμε 2 ζωγράφους,1 ..φωτογράφο και 2 στιχουργούς-μουσικούς) εμένα με έβαλε στην ομάδα της επικοινωνίας,και οι υπόλοιποι 5 είναι η ομάδα που θα επεξεργαστεί ένα έτοιμο υλικό που έχει φέρει η δασκάλα μας.Δεν ξέρω τι είναι
Θεματική ενότητα.Συναισθήματα.Μας λέει πως θα μάθουμε και να τα αναγνωρίζουμε και να τα δείχνουμε αλλά και να περιορίζουμε τα αρνητικά..Θα μας πάρει πάνω κάτω 8 με 10 ώρες..Δηλαδή μια βδομάδα και κάτι.΄Τώρα θα μας δώσει τι θα  πρέπει να κάνουμε στις πρώτες 6 ώρες της θεματικής.
Η πρώτη ομάδα θα πρέπει να κάνει ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τα ΄...συναισθήματα που νιώθουν τα παιδιά σε ένα εύρος 50 συμμαθητών μας  και μετά θα κάνουν τα στατιστικά στοιχεία. Ειναι οι ερευνητές μας.Οι τρεις  από αυτούς είναι άσ τα να πάνε.. Μην τους πεις να γράψουν κείμενα .Αν εμείς γράφουμε 2 σελίδες και 3 ανάλογα με το θέμα αυτοί γράφουν ..μισή. Δώς τους όμως μαθηματικά και ότι έχει να κάνει με αυτά και πέταξαν τη σκούφια τους.Ομως οι ομάδες αλλάζουν ανάλογα με τη θεματική.Μπορεί να ..γκρινιάζουν γιατί δεν τους αρέσει αυτό που θα κάνουν  αλλά κάνουν τη δουλειά τους  αλλιώς χαλάει η ομάδα..
Εμείς θα πρέπει να βρούμε σε κείμενα συναισθήματα και πως εκφράζονται αλλά και πίνακες που προκαλούν συναισθήματα.Εχει δώσει  σε όλους μας μια λίστα με το ποια είναι τα  συναισθήματα.Δεν ήξερα ότι είναι τόσσσσσα πολλά..Θα πρέπει στο τέλος να κάνουμε 4 μικρά κείμενα δικά μας θεατρικά.Θα τα δραματοποιήσουμε..Η κυρία πολλές φορές  τα κινηματογραφεί"Θα ναι ωραίο  να βλέπετε όταν μεγαλώσετε τι κάνατε όταν ήσασταν μικρότεροι"μας λέει πάντα.Μετά σίγουρα θα μας πει να τα κάνουμε μικρά αφηγηματικά κείμενα..Λατρεύω το μάθημα της γλώσσας!!!
Η τρίτη ομάδα θα πρέπει για κάθε ένα συναίσθημα που μπορεί να νιώσει και να καταλάβει ,να γράψει ένα ποίημα ή τραγούδι.Ο  Χρήστος ο φωτογράφος μας θα δημιουργήσει.Αυτό που πρέπει να κάνει .είπε η κυρία, είναι να φωτογραφίζει τα πρόσωπά μας όταν κάνουμε την εργασία και όποτε το θεωρεί απαραίτητο.Στο τέλος θα πρέπει να κάνει μια έκθεση φωτογραφίας...Ένα σας λέω που μου το λέει η μαμά μου..Αν ο Χρήστος ήταν στο παλιό σχολείο τώρα θα "καιγόταν" γιατί δεν τα παίρνει και πολύ τα γράμματα.Αλλά είναι ο πιο διάσημος στο σχολείο μας..Είναι ο φωτογράφος μας ,ο φωτογράφος όλων των εκδηλώσεων και μάλιστα πέρσι έγινε και μια μικρή έκθεση με έργα του στο Σχολείο και το έγραψαν οι εφημερίδες.Μάλιστα ένας φωτογράφος της πόλης μας τον παίρνει μαζί του για να κάνει εξάσκηση.Θέλει λέει να πάρει το ...πούλιτζερ..Τι είναι αυτό  μόνο αυτός ξέρει.
Η τέταρτη ομάδα έχει να δει βιντεάκια και αποσπάσματα ταινιών να δει και να νιώσει συναισθήματα  και να καταγράψει από που απορρέουν όλα αυτά..Αχ θα ναι μια υπέροχη βδομάδα..
Δουλεύουμε τώρα.Βέβαια έχει μια σχετική ανησυχία η τάξη αλλά φροντίζουμε να μην ενοχλούμε πολύ..Μαθαίνουμε τους κανόνες μέσα απο παιχνίδια στις μικρές τάξεις...
Κοιτάξτε.Η δασκάλα μας περνάει από ομάδα σε ομάδα.Σε κάθε ομάδα έχει και μια άδεια καρέκλα.Εκεί κάθεται και κάνουμε..."σύσκεψη"..Ετσι λέει τη συνεργασία μας..Τη ρωτάμε ,μας δείχνει που πρέπει να κινηθούμε,μας επαναφέρει πίσω όταν χαθούμε και γενικά φροντίζει να χουμε το καλυτερο αποτέλεσμα.Βέβαια κάποιοι δεν συνεργάζονται πολύ αλλά δεν τους αφήνει να τεμπελιάσουν .Θα τους δώσει η κυρία τι θα πρέπει να κάνουν και πρέπει να το κάνουν αλλιώς διασπούν το έργο της ομάδας και δεν έχουμε έτσι καλό αποτέλεσμα.Η δασκάλα μας κινείται συνεχώς,μας μιλάει μας φροντίζει,συζητάμε μαζί της και μάλιστα πολύ και για πολλά θέματα,μας δίνει συμβουλές. Αλλα δεν ήρθατε εδώ σήμερα να σας πούμε για αυτή έτσι δεν είναι?Η κυρία μας είναι άλλο θέμα μεγάλοοοοοο!!!Τέλος πάντων να συνεχίσουμε...Α χτύπησε  το κουδουνι.Σορυ ώρα για διάλειμμα.

Στο κουδούνι φυσικά βγαίνουμε έξω..Ε είμαστε και παιδιά.Μας χρειάζεται λίγη χαλάρωση.Τώρα θα μου πεις χαλάρωση με τρέξιμο κυνηγητό και πολλές φορές τσακωμούς γίνεται?Ε ναι γίνεται αλλά μη φανταστείτε.Δεν κάνουμε αγώνες μποξ..Απλά διαφωνούμε έντονα..Μέχρι εκεί.Μάθαμε απο μικρά τι σημαίνει βία και προσπαθούμε να μην το κάνουμε ποτέ.ΔΕΝ ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ ΠΟΤΕ κανένα ούτε τους βρίζουμε..Είναι λάθος..

Λοιπόν φύγατε για λίγο ε?Καλά κάνατε..Πήγατε στις μικρότερες τάξεις..Ορίστε?Τι με ρωτήσατε? Επόμενα μαθήματα τι είχαμε? Μαθηματικά.Ναι μεν οι.."μαθηματικοί "ασχολήθηκαν και την πρώτη ώρα με αυτά αλλά έχουμε και μάθημα κανονικό μαθηματικών για όλους..Σήμερα μας έφερε αντικείμενα. Ένα τούβλο,ένα ταψί ναι  ταψί  ,ένα μεγάλο ζάρι υφασμάτινο και χαρτόνια κομμένα σε  διάφορα τρίγωνα.Πάλι σε ομάδες δουλέψαμε...Αλλά μας άλλαξε θέση όλους..Δεν είναι σταθερές οι ομάδες μας σχεδόν ποτέ...Πριν λίγες μέρες μάθαμε να βρίσκουμε την περίμετρο..Σήμερα μας είπε να βρούμε τρόπους να υπολογίσουμε το εμβαδόν τους..Θα παιδευόμασταν όπως και έγινε.Αλλά με ερωτήσεις μας καθοδήγησε τι να κάνουμε.Ευκολο ήταν..Στο τέλος κάνουμε δικά μας προβλήματα..Μοιάζει με παιχνίδι.
Ιστορία?ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙ..Και μαθαίνουμε πολλά έτσι..Βλέπουμε πίνακες σχετικά με αυτό που θέλει να διδάξει η κυρία ,βρίσκουμε σε διάφορα βιβλία αναφορές.διαβάζουμε τα λόγια του Κολοκοτρώνη πχ ή του Μέτερνιχ,αναπαριστάνουμε μάχες.διαβάζουμε ποίηση κυρίως Σολωμό ,Σουρή κλπ βλέπουμε βιντεάκια και ταινίες..,..χαμός ΤΙ ΝΑ ΣΑΣ ΛΕΩ!!.Υπέροχο μάθημα.Φτάσαμε στους Φιλέλληνες..Α έχουμε και πρόσβαση εξαιτίας ενός γονέα που έχει νομισματική συλλογή σε νομίσματα εποχής..Έρχεται τα δίνει στην κυρία και αν η κυρία μας δεν γνωρίζει κάτι ,αναλαμβάνει ο ίδιος ή η κόρη του να μας πει..Απίστευτο μάθημα σας λέω..
ΚΠΑ..ε το καλύτερο,.Μιλάμε για πολιτική και κοινωνική αγωγή κυριολεκτικά. Κείμενα πάλι από άρθρα .λογοτεχνία κλπ επιστρατεύονται από εμάς ,Παρουσιάζουμε εμείς τα θέματα..Συζητάμε.Κάνουμε debate,παρουσιάζουμε συνεντεύξεις..

Τι ώρα σχολάμε? 2. το μεσημέρι κάθε μέρα μικροί και μεγάλοι. Βέβαια σήμερα είχαμε αυτό το πρόγραμμα..Άλλες μέρες έχουμε γραμματική μέσα από εργασίες πάλι που κάνουμε ή φιλαναγνωσία,άλλοτε Γυμναστική  και εδώ μάλιστα κάνουμε μέχρι και πρώτες βοήθειες με κούκλες που έχουμε στο σχολείο αλλά και μάθημα διατροφής ,μουσική  όπου τραγουδάμε ή βγάζουμε δικά μας κομμάτια(κυρίως μελοποιούμε ότι κάνουμε εμείς.. Μάλιστα κάνουμε και διαγωνισμό στο τέλος της χρονιάς με κριτές γονείς και δασκάλους. Φέτος σκεφτόμασταν να κάνουμε και παιδική εκπομπή στο ραδιόφωνο αλλά είναι λίγο δύσκολο να βρεθεί το πως και το πότε..Έτσι το αφήσαμε για του χρόνου. Έχουμε και Φυσική ..Εκεί μόνο πειράματα κάνουμε.Ευτυχώς με υλικά μη εκρηκτικά γιατί με μερικούς που έχουμε φοβάμαι πως με την αφηρημάδα τους και με την όρεξη για ζαβολιά θα κάναμε καμιά ζημιά στο χώρο του εργαστηρίου.
Κάνουμε πολλά πράγματα στο σχολείο..Και δεν βαθμολογούμαστε μόνο αριθμητικά..Έχουμε περιγραφική αξιολόγηση.Η δασκάλα μας εντοπίζει τα θετικά και τα..αρνητικά μας (δυστυχώς για εμάς γιατί ποιος ακούει τους γονείς μας) αλλά έτσι μας βοηθάει να γίνουμε καλύτεροι και οι γονείς μας πάλι καταλαβαίνουν που έχουμε μικρά θεματάκια και που φταίμε εμείς ή που φταίει  το DNA μας όπως λέει η μαμά. μου...Όμως δεν στενοχωριόμαστε.Δεν μπορούμε να είμαστε σε όλα καλοί.
Εκείνο που βέβαια ξέρω εγώ είναι πως χαίρομαι που το σχολείο μου είναι έτσι και μακάρι να γίνει καλύτερο..
Λοιπόν αυτά τα λίγα.. Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη και ελπίζω να μας ξανάρθετε!!!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...