Κυριακή

Προγραμματισμός Δεκεμβρίου 2012,,ΜΕΡΕΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΕΣ

Ο μήνας που ακολουθεί έχει μέρες αφιερωμένες σε σημαντικα ζητήματα που αφορούν όχι μόνο τη χώρα μας αλλά και τον κόσμο.

 Η 3η Δεκεμβρίου είναι ημέρα αφιερωμένη στα παιδιά με ειδικές ικανότητες..Η μέρα θα αφιερωθεί στη διαφορετικότητα..Θα ψάξουμε στο ιντερνετ να βρούμε στατιστικά στοιχεία,νόμους της χώρας μας,κείμενα σχετικά με παιδιά που έχουν ειδικές ικανότητες αλλά δεν παύει να είναι παιδιά..Θα ζωγραφίσουμε θα κάνουμε ομαδικές εργασίες κλπ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΠΕΔΙΑ:ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΦΥΣΙΚΗ(ΚΙΝΗΣΗ ΜΥΕΣ,ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ)ΑΓΩΓΗ,ΓΛΩΣΣΑ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ,ΜΟΥΣΙΚΗ

Τη μέρα του εθελοντισμού στις 5 του Δεκέμβρη πέρα απο την ενημέρωση σχετικά με την έννοια του εθελοντισμού και τη μεγάλη σημασία του στο -και για το- κοινωνικό σύνολο,εδώ σκεφτόμαστε διάφορες δράσεις αλλά δεν μπορούμε ακόμα να ανακοινώσουμε τίποτα μέχρι να πάρουμε την άδεια απο τη διευθύντρια του σχολείου,από τους γονείς και φυσικά Θα πρέπει να ξέρουμε τον καιρό για να μπορέσουμε να τις υλοποιήσουμε αφού θα είναι δράσεις εκτός σχολείου.ΠΕΔΙΑ: ΑΓΩΓΗ,ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ,ΙΣΤΟΡΙΑ,ΓΛΩΣΣΑ.

 Στις 10 παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων του ανθρώπου θα γίνει διήμερο διαθεματικό πρόγραμμα..Η αφορμή δίνεται από το μάθημα της Αγωγής της Ε τάξης..Θα μιλήσουμε για τη "Διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου και του Πολίτη"που υπογράφηκε στη Γαλλία το 1879 καθώς και για την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου που υπογράφτηκε στη Ρώμη στις 4 Νοεμβρίου 1950. Θα ακολουθήσουν εργασίες σε όλο το φάσμα των μαθημάτων..Εμπλεκόμενα πεδία: Μαθηματικά,ιστορία,Γλώσσσα,Αγωγή ,Γεωγραφία,Θεατρική Αγωγή,ΤΠΕ.

Στις 18 Ημέρα του Μετανάστη τα παιδιά θα παρακολουθήσουν μικρά ντοκυμαντέρ αφιερωμένα στην μετανάστευση ,θα μιλήσουμε για την μετανάστευση των Ελλήνων και τις χρονικές στιγμές που συνέβησαν ,θα μιλήσουμε για τα αίτια,τα αποτελέσματα της Μετανάστευσης για τον πληθυσμό της χώρας αλλά και τις επιπτώσεις στην οικογένεια και θα κάνουμε μια μικρή έρευνα στους μαθητές του σχολείου ώστε να δούμε πόσοι μαθητές έχουν συγγενείς που μετανάστευσαν,πότε ,σε ποια ηλικία ,τι δουλειές έκαναν εκεί κλπ..Τα αποτελέσματα βέβαια της έρευνας θα βγουν μετά τις γιορτές καθώς θα πρέπει να επεξεργαστούμε τα δεδομένα..ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΠΕΔΙΑ:ΙΣΤΟΡΙΑ,ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ,ΓΛΩΣΣΑ,ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.

Και φυσικά υπάρχουν και τα Χριστούγεννα .Θα ζωγραφίσουμε,θα κ'ανουμε κάρτες,θα μιλήσουμε για τα ήιθη και έθιμα των Χριστουγέννων και για το πως γιορτάζονται  σε όλο τον κόσμο..Ε,πλεκόμενα Πεδία :Γλώσσα,Θρησκευτικά.Ιστορία.

Στα μαθηματικά θα ασχοληθούμε αυτό το μήνα με: ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ(μονάδες μέτρησης μήκους ,τετραγωνικό μέτρο,κυβικό μέτρο,γωνίες, γεωμετρικά σχήματα ισοεμβαδικά σχήματα ,εμβαδόν  και με μονάδες μέτρησης επιφάνειας - μετατροπές κλπ),με την αναγωγή στην κλασματική δεκαδική  μονάδα,στατιστική(με αφορμή τις μέρες που θα κάνουμε τα προγράμματα που προανέφερα στην τάξη).

Γλώσσα:Επανάληψη κειμενικών ειδών.αναγνώριση δευτερευουσών προτάσεων μέσα σε κείμενα,κλίση αρχαιόκλιτων επιθέτων,συνταξη(φράση ,προτάσεις.Υ-Ρ-Α) είδη σύνδεσης προτάσεων,μετοχές και ο ρόλος τους σε κείμενα, επανάληψη εγκλίσεων με αναγνώρισή τους μέσα σε κείμενα.

Γεωγραφία: Οι λίμνες της χώρας μας (αφορμή η επίσκεψη στην τεχνητή λίμνη του ποταμού Αλιάκμονα)Οι χώρες της Ευρωπαικής Ενωσης( σε συνδυασμό με το μάθημα της αγωγής για την Ιθαγένεια και το πως την αποκτά ένας πολίτης της ΕΕ και ένας πολίτης εκτός ΕΕ) ΄ Ελληνες ,ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία,ο πληθυσμός της Ελλάδας.Ελληνισμός εκτός συνόρων(σε συνδυασμό με το πρόγραμμα για τη μετανάστευση στις 10 Δεκεμβρίου), Τα βουνά και οι πεδιάδες της χώρας μας , η ζωή στα βουνά και στις πεδιάδες, Ο δασικός και ορυκτός πλούτος στην Ελλάδα.κλίμα (με αφορμή την παγκόσμια Ημέρα βουνού ).

Αγωγή: Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα μετανάστευσης θα παρουσιαστουν τα μαθήματα "Ζούμε μαζί σε έναν τόπο","Περικλής πολίτης Αθηναίος" Είμαστε πολίτες της Ελλάδας της Ευρώπης και του Κόσμου το οποίο μάθημα μπορεί να συμπεριληφθεί επίσης.

΄Οπως παρατηρήσατε τα πεδία εμπλέκονται μεταξύ τους και έτσι με αφορμή ένα σημαντικό γεγονός ,μπορεί εύκολα μεσα στα πλαίσια ενός  προγράμματος να αντλήσει ο μαθητής  δεκάδες πληροφορίες αλλά και να μάθει όσα είναι απαράιτητα από το κάθε μάθημα..Έτσι η γνώση αποκτιέται αβίαστα και παραμένει στη μνήμη των παιδιών.



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...