Σάββατο

τα ....μαργαριτάρια των παιδιών

Τα παιδιά πολλές φορές στο σχολείο ,μας δίνουν ανεκτίμητα μαργαριτάρια που τα θυμόμαστε για πολλά χρονια ,μη σας πω για πάντα..Απολαύστε μερικά

Ο δάσκαλος ρωτάει στην Ε τάξη..
Ποιός ξέρει να μου πει τη διαφορά μεταξύ Έθνους και Κράτους;
Ένα χερι σηκώνεται και ο δάσκαλος σηκώνει τη μαθήτρια..
-Κύριε θα σας πω τι είναι το έθνος..Αυτό ξέρω.."Κουνάει συγκαταβατικά ο άνθρωπος το κέφαλι οπότε η μαθήτρια παίρνει θάρρος και απαντάει..
-Κύριε το΄Εθνος είναι μια εφημερίδα που διαβάζει ο μπαμπάς μου το μεσημέρι..Το Κράτος δεν ξέρω γιατί δεν το έχω δει..

Γραπτό διαγώνισμα στην ιστορία (Ε τάξη)όπου ο δάσκαλος σαν άσκηση ορθογραφίας εκφωνεί τις ερωτήσεις..
Ποιά ήταν η πρωτεύουσα της Νέας Ρωμαικής αυτοκρατορίας;
Και ο μαθητής που προφανώς αλλού είχε το μυαλό του γράφει..
Ποιά είναι η πρωτεύουσα της Ν.ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ;
Ε φυσικό ήταν να μην ήξερε τι έπρεπε να γράψει αλλά συνεχίζει απτόητος την απάντηση για να μη δώσει αναπάντητη την ερώτηση..
-Κύριε συγγνώμη που δεν θα απαντήσω αλλά ο μπαμπάς μου μας απαγορεύει να μιλάμε πολιτικά εγώ και η αδερφή μου..

ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΆ ΑΚΟΜΑ
(Δευτέρα τάξη)Εμένα μου αρέσει να μιλάω με τους ηλικιωμένους γιατί σε αφήνουν να πεις ό,τι θες από το φόβο μην φύγεις..
(Α Δημοτικού)Εμένα ο πατέρας μου κάθε φορά που γεννιέται ένας αδερφός μου πέφτει από τα σύννεφα..

Τριτη Δημοτικού) Αδερφοί και αδερφές δεν μπορούν να παντρευτούν αλλά μαμάδες και μπαμπάδες ναι..

(Τρίτη Δημοτικού)Ο μπαμπάς μου ,αν και είναι αντιφεμινιστής ,έκανε τρεις κόρες..

(Δευτέρα Δημοτικού)Εγώ δεν πρόκειται να αγαπήσω ποτέ γιατί είμαι από τώρα αναγκασμένος να αγαπάω τη μαμά ,τον μπαμπά, τον παππού, τη γιαγιά ,τις θείες,θείους τα ξαδέρφια μου και 5 φίλους..Αυτό το κατάλαβα όταν η μαμά για να με κάνει να φάω λέει"μια για μένα που με αγαπάς,μια για τον μπαμπά.."ε και αφού τους αναφέρει όλους στο τέλος καταλαβαίνω ότι δεν χωράει άλλο φαγητό..άρα και όταν μεγαλώσω αφού αγαπάω όλους αυτούς δεν θα έχει άλλο χώρο στην καρδιά μου όπως δεν έχω και στην κοιλιά μου..

(Τρίτη Δημοτικού)Κυρία όταν εγώ παντρευτώ και ο άντρας μου θέλει να είναι ανώτερος από μένα θα κάνω ότι μου είπε η θεία μου..Θα του κατεβάσω το σουρωτήρι στο κεφάλι και θα δούμε αμέσως ποιός είναι ο αρχηγός..

Νομίζω ότι όλοι χαμογελάσατε έστω και λίγο..Βλέπετε τα παιδιά με την αθωότητά τους είναι πάντα αληθινά και με την αφέλεια τους μπορούν να πουν μεγάλες αλήθειες ή να μας εκφράσουν έμμεσα ή άμεσα τον κόσμο τους..

Γράμμα ενός παιδιού στη μητέρα του

"Αγαπημένη μου μαμά
Μη φοβάσαι να σαι σταθερή μαζί μου..Αυτό θα με κάνει να νιώθω περισσότερη σιγουριά.
Μη με παραχαϊδεύεις..Ξέρω πολυ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνεις οτιδήποτε σου ζητώ..Σε δοκιμάζω μόνο για να δω..
Μη με κάνεις να νιώθω μικρότερος από ότι είμαι..Αυτό με κάνει να παριστάνω καμιά φορά το σπουδαίο.
Μη μου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο αν μπορείς..Θα προσέξω περισσότερο αυτό που θα μου πεις ,αν μου μιλήσεις ήρεμα μια στιγμή που θα μαστε οι δυό μας..
Μη μου δημιουργείς το συναίσθημα πως τα λάθη είναι αμαρτήματα .Μπερδεύονται έτσι μέσα μου οι αξίες που έχω μάθει να αναγνωρίζω
Μη με προστατέυεις απο τις συνεπειες των πράξεών μου..Χρειάζεται καμιά φορά για να μάθω..
Μη μου κάνεις συνεχώς παρατηρήσεις..Γιατί τότε θα χρειαστεί να προστατέψω τον εαυτό μου κάνοντας τον κουφό
Μη μου δίνεις υποσχέσεις..Νιώθω πολύ περιφρονημένος όταν δεν τις κρατάς..
Μην υποτιμάς την τιμιότητά μου..Συχνά οι απειλές σου με σπρώχνουν στην ψευτιά
Μην πέφτεις σε αντιφάσεις..Με μπερδεύεις έτσι αφάνταστα και με κάνεις να χάνω την πίστη μου σε σένα
Μη με αγνοείς όταν σου κάνω ερωτήσεις γιατί θα ανακαλύψεις πως παίρνω τις απαντήσεις μου από άλλες πηγές.
Μην προσπαθείς να με κάνεις να πιστέψω πως είσαι τέλεια ή αλάνθαστη .Είναι μια δυσάρεστη εκπληξη για μένα όταν ανακαλύπτω ότι δεν είσαι ούτε το ένα ούτε το άλλο..
Μη διανοηθείς ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σου αν ποτέ χρειαστεί να πεις συγγνώμη σε μένα..Αυτό θα μου δημιουργήσει ζεστά αισθήματα απέναντί σου..
Μην ΞΕΧΝΑΣ πόσο γρήγορα μεγαλώνω και θα πρέπει να σου πω ότι θα είναι δύσκολο να κρατήσεις το ίδιο βήμα με μένα ή εγώ με σένα..Αλλά ας προσπαθήσουμε ..
Μην ξεχνάς πως δεν μπορώ να αναπτυχθώ χωρίς αγάπη και κατανόνηση..Αυτό δεν χρειάζεται να στο πω όμως,έτσι δεν είναι?

Σε ευχαριστώ που με αγαπάς και με μαθαίνεις να αγαπώ."

Πέμπτη

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Με τους /τις μαθητές/τριές μου ,κάνουμε συχνά εξορμήσεις με εκπαιδευτικό χαρακτήρα γιατί είμαι της άποψης ότι τον κόσμο τους τα παιδιά δεν τον μαθαίνουν μόνο μέσα από τα βιβλία..Μπορεί να είναι λίγο κουραστικό για όλους μας -στο σχολείο πάντα γίνεται μια σχετική προετοιμασία -αλλά το αποτέλεσμα πάντα δικαιώνει τις προσπάθειες και την κούρασή μας..
Εδώ και 5 μέρες είχαμε προγραμματίσει να επισκεφτούμε τις τοπικές αρχές της πόλης :τον Προιστάμενο Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας ,το Σχολικό μας Σύμβουλο ,τον Μητροπολίτη μας ,τον Αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας,τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας(ο οποίος ήταν μάχιμος δάσκαλος για 3 δεκαετίες) καθώς και το Γυμνάσιο της πόλης όπου θα φοιτήσουν οι μαθητές μου..Κάθε επίσκεψη ήταν στα πλαίσια του μαθήματος της Αγωγής ,του μαθήματος των Θρησκευτικών αλλά και του μαθήματος της γλώσσας..
Η σημερινή μας μέρα ξεκίνησε λοιπόν με την επίσκεψή μας στο Δημαρχείο της πόλης μας όπου συναντήσαμε τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ.Μαυροκεφαλίδη Νικόλαο ,ο οποίος αφού μας οδήγησε στο χώρο συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίους, μας έκανε μια μικρή ενημέρωση σχετικά με το κτήριο,τις υπηρεσίες και την διαδικασία εκλογής του εκάστοτε Δημάρχου.Κατόπιν έδωσε μια συνεντευξη στα παιδιά απαντώντας σε ερωτήματα που έθεσαν τα παιδιά και είχαν ετοιμάσει τα ίδια στο σχολείο.

Ακολούθησε η επίσκεψη στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης..Εκεί μας υποδέχτηκαν πολύ ζεστά όλοι οι υπάλληλλοι και ακολούθησε το καλωσόρισμα απο τον Προιστάμενο Πρωτοβαθμιας εκπαίδευσης κ.Διαμαντόπουλο Διονύση .Ο κ.Διαμαντόπουλος αφού μας οδήγησε στο γραφείο του , ενημέρωσε τα παιδιά για το ρόλο του και τις αρμοδιότητές του ,ενώ έδωσε και αυτός μια μικρή συνέντευξη στους μαθητές/τριες.Κατόπιν μας ξενάγησε στα γραφεία της Διεύθυνσης εξηγώντας το ρόλο τους καθώς και τις αρμοδιότητες των υπαλλήλων.. Αφού τον ευχαριστήσαμε για το χρόνο που μας αφιέρωσε συνεχίσαμε για τον τρίτο και τελευταίο σταθμό της ημέρας..Το 3 Γυμνασιο Βέροιας όπου θα φοιτήσουν τα παιδιά..

Μας υποδέχτηκε ο Υποδιευθυντής του Γυμνασίου κ.Μπογδαμπείδης και τα παιδιά προσεκτικά παρακολούθησαν την ενημέρωση...Ο λόγος της επίσκεψής μας στο Γυμνάσιο ήταν γιατί ήθελα να γνωρίσουν τα παιδιά το χώρο του Σχολείου που θα φοιτήσουν τα επόμενα τρία χρόνια και να πάρουν όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούσαν για αυτό το σχολείο χωρίς την πίεση του νεου ξεκινήματος το Σεπτέμβριο..Χαρακτηριστικά ο Κυριος Μπογδαμπείδης σε ερώτηση σχετικά με το αν επισκέφτηκαν το σχολείο και άλλες τάξεις από άλλα Σχολεία ,απάντησε ότι: "Δεν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο αλλά θα έπρεπε γιατί τα παιδιά βλέποντας το χώρο νωρίτερα και συνομιλώντας με τους καθηγητές θα νιώσουν πιο εξοικειωμένα με το χώρο αλλά και με την ιδιαιτερότητα της νεας βαθμίδας εκπαίδευσης κατά την προσέλευσή τους μετά το καλοκαίρι"..(Για λόγους ασφάλειας φωτογραφίες στο Σχολείο δεν τραβήχτηκαν)
Ετσι τελείωσε η πρώτη μέρα επισκέψεων..Τα παιδιά πέρα απο το ότι έμαθαν πολλά περισσότερα απο όσα περιλαμβάνει το βιλίο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της ΣΤ τάξης,προσαρμόστηκαν σε μια διαφορετική περίσταση επικοινωνίας όπου η γλώσσα που χρησιμοποίησαν ήταν προσανατολισμένη σε ανώτερο επίπεδο έκφρασης από αυτό που χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους και παρόλο που είχε προηγηθεί θεατρικό παιχνίδι εδώ μπήκαν στις πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας τόσο σε λεκτικό -γλωσσικό επίπεδο αλλά όσο στο επίπεδο της συμπεριφοράς..

Οι συνεντεύξεις και οι φωτογραφίες από όλες τις συναντήσεις μας θα αναρτηθούν στο e-typakia..Tο περιοδικό των παιδιών.

Τρίτη

Η διαδικασία της περίληψης

Πριν από αυτό το τελικό στάδιο δημιουργίας μιάς περίληψης είχαμε ασχοληθεί στην τάξη με αρκετές τεχνικές που θα μας οδηγουσαν σε αυτό το σημείο..Ας θυμηθούμε λοιπόν κάποιες από αυτές που κάναμε και φυσικά θα επαναλαμβάνω καθημερινά σχεδόν μέσα στην τάξη:
*Είχαμε ξεκινήσει τις πρώτες περιλήψεις από την ιστορία μας χρησιμοποιώντας τους πλαγιότιτλους..Αφού διαβάζαμε το κείμενο,κατόπιν προσθέταμε πληροφορίες απο κάθε παράγραφο και με τη χρήση συνδετικών σχέσεων δημιουργούσαμε ένα νέο κείμενο
*Διαβάζοντας τη θεματική προτάση μιας παραγράφου και την κατακλείδα δημιουργήσαμε περιλήψεις.
*Πήραμε τα ρήματα δράσης μιας πρότασης και τα αντικαταστησαμε με ένα άλλο ρήμα γενικότερης δράσης(πχ."Ο παππους σηκώθηκε .πήγε στο μπάνιο, πλύθηκε ,πήγε στην κουζίνα έφτιαξε το καφεδάκι του και κάθισε ήρεμος και χαλαρός να τον πιει στο μπαλκόνι"έγινε"Ο παππούς μετα το ξύπνημα ήπιε τον καφέ του στο μπαλκόνι"
*Μετασχηματίσαμε και ομαδοποιήσαμε λέξεις μέσα σε κείμενα
*ΔΙαβάζαμε παραγράφους και σημειώναμε τις λέξεις ή τις φράσεις κλειδιά που θα "ξεκλείδωναν" το μάθημα και με κλειστά βιβλία προχωρούσαμε στην προφορική απόδοση του νέου κειμένου..
*Πήραμε φράσεις και προτάσεις και προχωρήσαμε στην αφαίρεση λέξεων που απλά συνόδευαν άλλες λέξεις κρατώντας τις σημαντικές..
*Προχωρήσαμε στην δημιουργία περιληπτικού κειμένου χρησιμοποιώντας τη δομή αφηγήσεων και επιχειρηματολογικών κειμένων.
*Βρήκαμε τα στοιχεία που είχαν άμεση σχέση με την ουσία και το κεντρικό θέμα ενός κειμένου και τα ενοποιήσαμε σε ενιαίο κείμενο.
*Παρουσιάσατε μέσα στην ταξη ένα μάθημα ο καθένας ή ομαδικά..Για να το κάνετε,έπρεπε να το παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας περιληπτικά ώστε να προχωρήσετε στην επεξεργασία
και τέλος προχτές
*Διαβάσατε παλιά κείμενα που είχατε γράψει εσείς και τα κρίνατε ως προς τον τρόπο γραφής ,χρήσης συνδετικών φράσεων και λέξεων,σε επίπεδο δομής και μάλιστα εκπλαγήκατε με το πόσο "χάλια και κακογραμμένα ως προς τη σύνθεση" ήταν τα κείμενά σας και τα ξαναγραψατε..
.Ετσι μέσα απο απλές τεχνικές μάθατε πιο εύκολα την εννοια της περίληψης ως μετακείμενο και το πώς δημιουργούμε ένα νέο περιληπτικό κείμενο από κάποιο άλλο.




Κυριακή

ARTEM NOTES (www.artem.gr): Ο Ζωγράφος της Επανάστασης του 1821

ARTEM NOTES (www.artem.gr): Ο Ζωγράφος της Επανάστασης του 1821: Παναγιώτης Ζωγράφος Λαϊκός ζωγράφος, απλός και ταπεινός, χωρίς ειδικές σπουδές στη ζωγραφική, ίσως να περνούσε απαρατήρητος και να έσβηνε...

25H Mαρτίου 2012

Παρόλο που έιναι ένα blog για τα παιδιά δεν μπορώ να μην αναφέρω κάτι που με στενοχώρησε και με λύπησε πολύ σήμερα..Εχει σχεση με τα επεισόδια που συνέβησαν στην πόλη μου και τα οποία έμμεσα ή άμεσα αντιμετωπισαμε - ο σημαιοφόρος και οι παραστάτες μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας τα οποία συνόδευα εγώ- καθώς κατευθυνόμασταν στην εκκλησία του Α.Αντωνίου για τη δοξολογία..
Δεν ξερω ποιους προσήγαγαν και από ποιο σημείο της πόλης σήμερα..Ξερω μόνο ότι καθώς προσπαθουσαμε να περάσουμε την οδο Μητροπόλεως για να πάμε στη Δοξολογία, το πλήθος που ήταν αποκλεισμένο στην οδό Βικέλα προσπάθησε να κάνει εξοδο και ενώ μας είδαν δεν σταμάτησαν..Τα παιδια φοβήθηκαν όπως και γω για το τι μπορούσε να συμβεί..Δεν φοβήθηκα μήπως τα χτυπήσουν αλλά μήπως παρασυρθούν απο την "εξοδό τους"..Οι αστυνομικοί τους φώναζαν να σταματήσουν γιατί κατάλαβαν ότι φοβήθηκαμε( τα παιδιά γιατί πρώτη φορά έβλεπαν κάτι τέτοιο και γω για την ασφάλειά τους )ενώ κάποιοι άλλοι αστυνομικοί προσπαθούσαν να μας πουν να είμαστε ήρεμοι και κάποιοι μας έλεγαν να τρέξουμε μήπως σπάσει ο κλοιός και μας παρασύρουν οι διαδηλωτές,..Ευτυχώς είμασταν στην αρχή της οδου Βικέλα και τρέχοντας βγήκαμε στη Μητροπόλεως χωρίς να γυρίσουμε πίσω να δουμε τι έγινε..Από εκεί και πέρα είχα να αντιμετωπίσω τις ερωτήσεις και τις απορίες τους καθώς και το φόβο τους και το δικό μου βέβαια για το τι θα συνέβαινε στα παιδιά αν ..
Ο καθένας έχει το δικάιωμα να αντιδράει αλλά ας μην γεννάμε φόβο με τις αντιδράσεις μας..Ετσι δεν κερδίζεις αλλά χάνεις το σεβασμό για τον αγωνα σου γιατί πια δεν ειναι δίκαιος.

Πέρα από αυτά θα μου επιτρέψετε
να πω ένα μπράβο στους μαθητές του ΣΤ 1 που ακολούθησαν τις οδηγίες μου και ήταν δίπλα μου κατα τη διάρκεια του περιστατικού και τα συγχαρητήρια μου για την παρουσία τους στην παρέλαση..Καλή συνέχεια παιδιά και καλή πρόοδο ..Σας ευχομαι να σηκώνετε πάντα την σημαία της πατρίδας σας αποδεικνύοντας μας ότι τα παιδιά της Ελλάδας έχουν όραμα, ελπίδα και πίστη

Πώς και πότε γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25η Μαρτίου




Η 25η Μαρτίου, ως ημέρα της εθνικής παλιγγενεσίας, γιορτάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα του 1838 και από τότε καθιερώθηκε με θρησκευτική ευλάβεια σε όλο το πανελλήνιο. Η καθιέρωση της εορτής οφείλεται στην επιμονή και το πείσμα του Δημάρχου της Αθήνας Δημ. Καλλιφρονά ( 1805 – 1879.


Ο Δήμαρχος ήρθε σε ρήξη με τη βαυαρική διοίκηση και συγκεκριμένα με το Υπουργείο των Εσωτερικών το οποίο δεν επιθυμούσε έξοδα για γιορτές, όταν οι αγωνιστές δεν είχαν να φάνε. Κατά μία άλλη εκδοχή το Παλάτι, μάλλον, δεν επιθυμούσε να συνδέσει την εθνική εορτή με την Ορθοδοξία, για να μη δώσει την ευκαιρία στην Εκκλησία να καπηλευτεί την επανάσταση των Ελλήνων. Τελικά, ο Δήμαρχος θα οργανώσει μόνος του τον εορτασμό και εκ του αποτελέσματος κατάφερε να δώσει πανηγυρική ατμόσφαιρα, που ευχαρίστησε τους 17.000 Αθηναίους, οι οποίοι κατοικούσαν, τότε, στην πρωτεύουσα


Συγκεκριμένα, σημαιοστόλισε την πόλη και καθάρισε τις (λιγοστές) πλατείες. Ο εορτασμός άρχισε την παραμονή το βράδυ με 21 κανονιοβολισμούς. Και την άλλη μέρα, Παρασκευή πρωί, ανήμερα του Ευαγγελισμού, η Αθήνα ξύπνησε με 21 νέους κανονιοβολισμούς. Αριθμός συμβολικός , που συνδυάζεται με το ’21 της επαναστασης. Άρχισαν, έπειτα, να χτυπούν πανηγυρικά οι καμπάνες των εκκλησιών.

Το πρωί, της 25ης Μαρτίου 1838, εψάλη δοξολογία στον, τότε, Μητροπολιτικό Ναό της Αγίας Ειρήνης (στην οδό Αιόλου), στην οποία, και μόνο εκεί, παραβρέθηκε και ο Όθων ντυμένος με την παραδοσιακή φουστανέλα. Το απόγευμα οργανώθηκε από το Δήμο χορός στην πλατεία των παλαιών Ανακτόρων στον οποίο συμμετείχαν όλοι οι νέοι της πόλης ανεξάρτητα από την κοινωνική τους τάξη και τους παρακολούθησαν πολλοί από τους Αγωνιστές του 1821. Τη νύχτα ο Δήμαρχος, πάντα, φωταγώγησε με λαδοφάναρα τους κεντρικούς δρόμους και την Ακρόπολη.
Τέλος, οι Αθηναίοι έμειναν αποσβολωμένοι από το υπερθέαμα, όταν αντίκρισαν στο Λυκαβηττό φαναράκια που τα κρατούσαν νεολαίοι της εποχής και σχημάτιζαν ένα τεράστιο φωτεινό σταυρό με τις λέξεις «Εν τούτω Νίκα».

Έτσι, το 1838 γιορτάστηκε για πρώτη φορά η 25 Μαρτίου, ως μέρα μνήμης των Ελλήνων Αγωνιστών του 1821. Και τούτη η γιορτή έγινε με γκρίνια, με διαφωνίες και με πλουσιοπάροχη μεγαλοπρέπεια (ενώ χρήματα δεν υπήρχαν), κατά την πατροπαράδοτη συνήθεια μας. Οι κακές γλώσσες λένε ότι για τη γιορτή ετούτη δαπανήθηκε μέρος των χρημάτων, που προοριζόταν για την ανέγερση του Πανεπιστημίου.

ΠΗΓΗ:24grammata.gr

Σάββατο

25H Mαρτίου


Ευαγγελισμός και ελπίδα μέσα από τις στάχτες για τη δημιουργία ενός νέου κράτους.
Η 25η του Μαρτη δεν είναι απλά μια μέρα θύμησης..0 Ευαγγελισμός και η αρχή μιας επανάστασης χωρίς στρατηγική είναι πολλά παραπάνω..Ειναι η ελπίδα ότι μπορούμε μέσα απο τις αδυναμίες μας και τους φόβους μας να φέρουμε στις ψυχές μας τη δύναμη και το πάθος για την εδράιωση της ύπαρξής μας σαν κράτος και σαν έθνος..Να αποδείξουμε πως μπορούμε να καταφέρουμε πολλά ξεπρνώντας τους υφάλλους και τις δυσκολίες..Είναι η απόδειξη ότι η διχόνοια οδηγεί στο μαρασμό αλλά όταν επικρατέι η λογική όλα μπορουν να παραμεριστούν και να κερδίσουμε το ακατόρθωτο..Ευαγγελισμός και Επανάσταση..Στη μνήμη των Ελλήνων πάντα θα παραμένουν αυτές οι μέρες σαν υπενθύμιση ότι όταν ο Έλληνας ξυπνάει απο το λήθαργό του τίποτα δεν μπορέι να τον σταματήσει να αντιταχθεί σε όποια δύναμη των καταδυναστέυει αλλά και ότι μπορεί να καταφέρει το ακατόρθωτο..Χρόνια πολλά στους απανταχού ΕΛΛΗΝΕΣ..


Τρίτη

ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ

Τις τελευταίες μέρες η γρίπη ταλαιπωρεί πολλούς μαθητές μου..Χτες είμασταν 11 στην τάξη σήμερα 13 και αύριο πάλι ποιος ξέρει πόσοι..Η γρίπη που "χτύπησε" τα παιδιά μου, φερνει ψηλό πυρετό,πόνο στις αρθρώσεις και πονοκεφαλο..Παρόλο που σε 5 μέρες συνέρχονται , τα.. "περικυκλώνει" ξανά μέσα σε 2 μέρες..Εύχομαι περαστικά στα παιδιά μου και να ρθουν σύντομα και γερά πάλι στο σχολείο..Να ξέρετε μας λείπετε...

Παρασκευή

ΣΕΙΣΜΟΣ 9 ΡΙΧΤΕΡ: Ένα ντοκυμαντερ για τη μαύρη επέτειο του σεισμου της Ιαπωνίας

Στις 9 Μαρτίου πριν από ένα χρόνο ένας σεισμός 9 ριχτερ χτύπησε την Ιαπωνία ..Ενας σεισμός που μετακίνησε τη βορειοανατολική Ιαπωνία 2,5 μέτρα προς την Αμερική ενώ ο άξονας της γης μετατοπίστηκε κατά 25 εκατοστά.Όμως δεν πλήγωσε ο σεισμός την Ιαπωνία όσο το τσουνάμι που έπληξε τις ακτές και φυσικά η έκλυση ραδιενέργειας από το πυρηνικό εργοστάσιο παραγωγής ενέργεις στη Φουκουσίμα..'Ενα ντοκυμαντέρ που όλοι πρέπει να δούμε και να αναλογιστούμε πόσο αδύναμοι είμαστε μπροστά στη δύναμη της φύσης

Τετάρτη

ΑΣΙΑ- ΚΙΝΑ

Παιδι'α συγγνώμη που άργησα να κάνω την ανάρτηση αλλά υπήρξαν κάποιες μικρές τεχνικές δυσκολίες σήμερα..

ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΣ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΕ..Κρατήστε ό,τι μπορείτε από το άρωμα της Κίνας γιατί το ταξίδι μας θα συνεχιστεί στο Πεκίνο και μετά στη Μογγολία..Και μην ξεχάσετε τους KALASH στο Ταντζικιστάν που θεωρούνται απόγονοι του Μ.Αλεξάνδρου

Κυριακή

Μια φορά και έναν καιρό ...Η Επιστήμη.."ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΣΕΛΗΝΗ"

Το άγνωστο πάντα μας μαγεύει..Ο άνθρωπος πάντα ήθελε να ανακαλύψει τα μυστικά του Συμπαντος..΄Ετσι μιά πορεία προς το μέλλον ξεκίνησε στα μέσα του 20ου αιώνα..Η Ρωσία και η Αμερική ξεκίνησαν έναν αγώνα για την κατάκτηση της σελήνης..Το 1957 οι Ρώσοι στέλνουν στο διάστημα με τον ''Σπούτνικ 2'' τη σκυλίτσα Λάικα ..Αργότερα 11 χρόνια μετά, οι Αμερικανοί στέλνουν 3 αστροναύτες (Νηλ Αρμστρογκ,Μαικλ Κόλλινς και Εντουιν Ολντριν) στο φεγγάρι με το διαστημόπλοιο"Αpollo 11" και ο Νηλ Αρμστρογκ είναι πια ο πρώτος άνθρωπος που πατάει το πόδι του στο έδαφος της Σελήνης..Ήταν 20 Ιουλίου του 1969..
Από τότε πέρασαν 43 χρόνια και πριν λιγο καιρό η NASA ανακοίνωσε πως έφτασε η ώρα να σταματήσει το πρόγραμμα για διαστημικά ταξίδια στο φεγγάρι μας

Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες για εκείνο το πρώτο ταξίδι διαβάστε εδώ:
¨40 χρόνια από την κατάκτηση της Σελήνης"

Ας παρακολουθήσουμε το πρώτο ταξίδι στο φεγγάρι και ας αναλογιστουμε πόσα μυστικά κρύβει το σύμπαν που ο άνθρωπος ίσως δεν μάθει ποτέ..




Μια φορά και έναν καιρό ...Η Επιστήμη..Ηλεκτρισμός






"ΤΑΞΊΔΙ ΦΥΓΗΣ"

Πριν λίγες μέρες μιήσαμε για τους πρόσφυγες για τον τρόπο που φέυγουν από τον τόπο τους.για τη βία που βιώνουν στον τόπο τους αλλά και για την μεταχείρησή τους απο τους γηγενείς στις χώρες που πάνε..Θέλεις να βιώσεις κάτι από αυτά?Μπες στο ταξίδι φυγής και ζήσε κάτι από όσα περνούν οι πρόσφυγες..Θα συζητήσουμε στην τάξη τα όσα ένιωσες..

Πάτησε στον τίτλο και ξεκίνα το δύσκολο ταξίδι της φυγής..Επέλεξε μ'όνο τα Ελληνικά για να σε καθοδηγήσει στη δική μας γλώσσα..

ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ ΔΙΑΤΕΘΗΚΑΝ 105 ΤΟΝΟΙ...

ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ ΔΙΑΤΕΘΗΚΑΝ 105 ΤΟΝΟΙ...: ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ Βέροια 10-3-2012 Το αποτέλεσμα; Διατέθηκαν, λίγο πάνω από εκατό τόνοι πατάτες. Στα Βεροιώτικα σπίτια, μπήκαν...

Η ζωή στην πολική ζώνη

Δεν νομίζω να χρειάζονται λόγια για να περιγράψω τη ζωή στην πολική ζώνη..Όλοι ξέρετε ότι εκεί είναι το χωριό του Αη Βασίλη.ότι ανήκουν οι Σκανδιναβικές χώρες οι οποίες χτες γιόρτασαν την πρώτη μέρα εμφάνισης ξανά του ήλιου μετά τον Οκτώβριο,ότι η ζωή εκεί για τους εσκιμώους είναι δύσκολη αλλά ότι με την έλευση της άνοιξης όλα αλλάζουν ειδικά στις νότιες περιοχές της.Μια ζώνη που η φύση επέλεξε για να δείχνει την ομορφιά της και την αγριότητά της ταυτόχρονα..
Παρακολουθήστε το βίντεο αλλά επειδή ο ήχος για κάποιο λόγο αλλοιώθηκε πολύ καθώς το ανέβαζα στο you tube θα σας παρακαλουσα να τον κλείσετε τελείως..

Τετάρτη

ΟΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ


Με αυτό το σύνθημα χτες μιλήσαμε για τη βία στα σχολεία..Μέσα από δραστηριότητες και θεατρικά παιχνίδια τα παιδιά εξέφρασαν την άποψή τους,τη στάση τους,το φόβο τους..Σήμερα απλά θα βάλω μερικές φωτογραφίες μέχρι να ολοκληρώσω την παρουσίαση..Φωτογραφίες από διάφορες χειροτεχνίες των παιδιών..Ό,τι δημιούργησαν ήταν απλά επηρεασμένο από τη λέξη "βία" θέλοντας να βγάλω προς τα έξω τα συναισθήματά τους απέναντι σε αυτή τη λέξη..











Κυριακή

Η σχολική επιθετικότητα και τα αίτιά της με τη δική μου ματιά


ΤΟ φαινόμενο της παιδικής και εφηβικής επιθετικότητας απασχολεί συχνά τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς.Μια μάστιγα που "χτύπησε" πάλι παιδιά και τα έχει μετατρέψει σε θύτες και θύματα.Βία,απειλές ,επιθετική συμπεριφορά όλο και περισσότερο αποκαλύπτονται όχι μόνο σε σχολικές μονάδες (κυρίως Γυμνασίων και Λυκείων)αλλά και σε γειτονιές πόλεων μικρών και μεγάλων με τα πρωτεία δυστυχώς να τα κρατάνε οι μεγαλύτερες πόλεις και αυτό ίσως γιατί στις μικρότερες τα πράγματα είναι ακόμα σχετικά ελεγχόμενα ή γιατί ακριβώς επειδή οι κοινωνίες είναι μικρές και πιο κλειστές να μη βγαίνουν προς τα έξω(αν και είναι λίγο δύσκολο να κρυφτεί η επιθετική συμπεριφορά του θύτη και η κακοποίηση του θύματος

Πολλές φορές αναρωτήθηκα γιατί τα παιδιά συμπεριφέρονται έτσι.Η αποκλίνουσα συμπεριφορά εμφανίζεται όχι μόνο σε παιδιά που οι γονείς τους αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα αλλά και σε παιδιά που οι γονείς είναι συνέχεια δίπλα τους και δεν τα έχουν στερήσει τίποτα.Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τα παιδιά επιθετικά.
Θα απαντήσω απλά όπως το έζησα σαν γονέας που μεγάλωσε 3 παιδιά αλλά και σαν εκπαιδευτικός που έζησε τέτοιες καταστάσεις
  • ΑΙΤΙΕΣ:
  • ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΥΠΕΡΟΧΗΣ ΠΟΥ ΝΙΩΘΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ που ειδικά αν τους επιτρέπει ο σωματότυπός τους γίνονται πολύ περισσότερο επιθετικά
  • ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΧΩΡΟΥΣΑΝ ΣΕ ΌΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥΣ και έτσι τα έμαθαν ότι μπορούν με οποιοδήποτε τρόπο να κερδίσουν αυτό που θέλουν ακόμα και κάνοντας τους γονείς τους να νιώθουν ενοχές
  • ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΟΥ ΗΘΕΛΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΜΑΘΑΝ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ
  • ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΕΠΕΙΔΗ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΞΕΝΗ ΧΩΡΑ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΕΝΙΩΣΑΝ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗ ΒΙΑ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΕ Ο,ΤΙ ΤΑ ΠΛΗΓΩΣΕ
  • ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΚΑΚΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΠΙΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΕΜΑΘΑΝ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ ΤΗ ΒΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΒΙΑ
  • ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΒΙΩΣΑΝ ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΤΕΝΟ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΜΑΘΑΝ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΒΙΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ.

Όμως πέρα από τα παιδιά θύτες υπάρχουν παιδιά θύματα και ήταν παιδιά που:
  • ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΜΑΘΑΝ ΝΑ ΛΕΝΕ ΟΧΙ
  • ΠΑΙΔΙΑ ΑΒΟΥΛΑ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΜΑΘΑΝ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΕΣ
  • ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΑΝ ΠΟΤΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥΣ
  • ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΑΝ ΟΤΙ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ(Υπήρξαν παιδιά που τα μάλωναν συχνά οι γονείς τους γιατί διαφωνούσαν μαζί τους και αυτοι για να τα επαναφέρουν στην τάξη τα υπέβαλλαν σε σκληρές τιμωρίες μέχρι να μάθουν να μην αντιδρούν)
  • ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ "ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ"ΤΑ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Οι δυνατοί εναντίον των αδύναμων...
Υπήρξαν όμως και παιδιά που αντιμετώπισαν την επιθετικότητα με απλούς τρόπους όπως με μια λέξη "σταμάτα"και απέπνεεαν τέτοια σιγουριά την ώρα που την έλεγαν που σε άφηνε άφωνο.Τι έκανε αυτά τα παιδια ξεχωριστά?
  • Η σιγουριά τους ότι έχουν αξία ακόμα και αν δεν ήταν "καλοί"μαθητές όπως τα θεωρούμε στο σχολείο,
  • Παιδιά που οι δάσκαλοί τους αξιοποιούσαν την κάθε ικανότητα και δυνατότητά τους στην τάξη και είχαν μεταξύ τους μια σχέση βασισμένη στο σεβασμό της προσωπικότητας του κάθε παιδιού και στήριζαν με το δικό τους τρόπο τους αδύναμους και τους περιθωριοποιημένους και σιγά σιγά εντάχθηκαν στην ομάδα
  • Παιδιά που στο σπίτι οι γονείς τους συζητούσαν και δεν επέβαλλαν με τη βία τις δικές τους επιλογές
  • Παιδιά που οι γονείς τους τα στήριζαν χωρίς να τα υπερπροστατεύουν
  • Παιδιά με αυτοεκτίμηση
  • Παιδιά που είχαν μάθει να αντιμετωπίζουν άλλα παιδιά χρησιμοποιώντας τους κανόνες που πρέπει να έχει ένας διαπληκτισμός
Κάνουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας..Ας τους μάθουμε και την αξία της συζήτησης και την αξία της ανθρώπινης ύπαρξης και ας εφαρμόζουμε εναν κανόνα..Να τους υπενθυμίζουμε και να τους διδάξουμε ότι "Ποτέ δεν κάνουμε στον άλλο αυτό που δεν θέλουμε οι άλλοι να κάνουν σε μας



Η 6η Μάρτη έχει ορισθεί σαν Πανελλήνια μέρα κατά της επιθετικότητας..
Σχολική και μη η επιθετικότητα έχει κάνει την εμφάνισή της σε παιδιά όλων των ηλικιών.
Με την πείρα μου σαν δασκάλα και σαν γονέας 3 παιδιών ετοίμασα μια μικρή παρουσίαση σχετικά με την επιθετικότητα και τι μπορούμε να κάνουμε για να την περιορίσουμε ή να την εξαλείψουμε.Δεν περιέχει επιστημονικές συμβουλές..Απλά είναι λόγια από μια μητέρα που έχει την τύχη να είναι και δασκάλα προς άλλους γονείς που αγωνιούν για το παιδί/ά τους και δεν το/α θέλουν θύμα/τα πόσο μάλλον θύτη/ες.




Και αν έχετε χρόνο δες τε και αυτό..

Παρασκευή

Η Παναγία στην Τέχνη της Αναγέννησης



Έχουμε μιλήσει ήδη στην τάξη για την περίοδο της Αναγέννησης..Εχουμε μιλήσει για το πόσο επηρέασε την τέχνη ,τις επιστήμες,τη φιλοσοφία..Ας δούμε δυο Αναγεννησιακούς πίνακες
με θέμα την Παναγία.
Ο ένας είναι πίνακας του Τζοβάνι Μπελίνι(1430-1516) και το θέμα του είναι " Η Παναγία των Δέντρων"
Ο άλλος πίνακας που απεικονίζει την Παναγία είναι του Ντα Βίντσι με θέμα "¨Η Παναγία των βράχων"
Θέλω να παρατηρήσετε προσεκτικά τους δύο πίνακες ..Παρατηρήστε τα πρόσωπα , τη στάση των σωμάτων και προσπαθήστε να τα "δέσετε"με την ιστορία του Χριστού και της Παναγίας.. Κατόπιν προσπαθήστε να εξηγήσετε τους τίτλους που έχουν δώσει..Έχουμε μάθει για το συμβολισμό..Προσπαθήστε να συνδυάσετε αυτά που μάθατε με το θέμα του κάθε πίνακα..Θέλω να παρατηρήσετε τα πρόσωπα ,το φόντο,τα χρώματα..Να παρατηρήσετε αν υπάρχουν διαφορές ή όμοιότητες ανάμεσά τους..Περιμένω τις απαντήσεις σας..
(Και κάποιος ας ψάξει να βρει και να μου στείλει πληροφορίες για την περίοδο της Αναγέννησης στην Τέχνη καθώς και για αναγεννησιακούς καλλιτέχνες..)




Πέμπτη

Πανελλαδική καμπάνια για τα σχολεία: Αγαπώ και προβάλλω τον τόπο μου

Μετά τη συμμετοχή μας στο 4 μαθητικό συνέδριο πληροφορικής(ακόμα δεν μάθαμε αν προκριθηκε η τάξη μας)αποφασίσαμε με τα παιδιά να πάρουμε μέρος στην Πανελλαδική καμπάνια για τα σχολεία "Αγαπώ και προβάλλω τον τόπο μου"..Πέρα από το ότι αφορά το project που κάνουμε στην τάξη είδαμε ότι μπορουμε να συμβάλλουμε και μεις στην προσπάθεια αυτή και να δείξουμε ποιος είναι ο τόπος μας και τι μπορέι να κρύβει στα στενά δρομάκια της παλιάς πόλης..
Όσοι συνάδελφοι /σες θέλουν να κάνουν κάτι και εκείνοι για την πόλη τους,τον τόπο τους το νομό τους μπορουν να προωθηθούν στο site του Υπουργείου
http://www.minedu.gov.gr/ekdhlwseis-epimorfwsh/ekdhlwseis-draseis/24-02-12-panelladiki-kampania-gia-ta-sxoleia-agapo-kai-proballo-ton-topo-moy.html

και να κατεβάσουν το έγγραφο από εδώ..
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2012/120224_eguklios_agapw_provallw_ton_topo.pdf

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...