Τρίτη

Η ΕΠΙΛΟΓΗ

Άνοιξε ο καιρός και απολάμβανα  πριν τρεις μέρες τη μυρωδιά της Άνοιξης από το ανοιχτό παράθυρο..
Ήταν περασμένες 12 αλλά η νύχτα ήταν υπέροχη..Έγειρα στο μαξιλάρι..Το κεφάλι μου ακούμπησε όμως σε κάτι μαλακό που μοσχομύριζε θαλασσινή αύρα και λουλούδια..
-Καλώς το μου, είπα και γύρισα να δω το φίλο μου..Το φεγγαράκι μού χαμογέλασε.
-Πώς με κατάλαβες ? Σκεπάστηκα με τον αόρατο μανδύα της νύχτας για να μη με καταλάβεις..Ήθελα να σε αφήσω να ξεκουραστείς και εγώ ήθελα να ξαποστάσω..Δεν ήθελα να σου πάρω μακριά τον ύπνο,είπε με σκυμμένο το κεφαλάκι του σχεδόν απολογητικά επειδή το πήρα χαμπάρι.
-Αχ δεν πειράζει..Σήμερα εγώ δεν θέλω να κοιμηθώ και ειλικρινά θα ήθελα να μου πεις μια ιστορία.Είδες που και μένα τελικά μου αρέσουν? "του απάντησα χαρούμενη καθώς πραγματικά είχα ανάγκη να ακούσω μια ιστορία του .Πριν προλάβω να πω κάτι αυτό ξεκίνησε.Μάλιστα δεν ήθελε παρακάλια.Αντίθετα έτσι όπως κάθισε το φεγγαράκι απλώνοντας   τα ποδαράκια του ,με έριξε κάτω από τον καναπέ και παρόλο που εγώ έκανα απόπειρες να σηκωθώ αυτό ξεκίνησε να μου λέει την ιστορία..
-Δεν πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που συνέβη η ιστορία που θα σου πω...Πάνω κάτω να ναι 10,ξεκίνησε να μου λέει.Όπως ξέρεις περνάω πάνω από όλη τη γη..Εκείνη τη νύχτα του Σεπτέμβρη βρισκόμουν πάνω από το Ιόνιο..Έκανε τόση ζέστη που βούτηξα να δροσιστώ..Μόλις στέγνωσα και άρχισα να ανεβαίνω προς τον ουρανό είδα έκπληκτος ένα παιδί να μαλώνει με τους γονείς του..Η περιέργειά μου να τρυπώνω για να μαθαίνω,με οδήγησε να στείλω μια μικρή δέσμη φωτός να αφουγκραστεί τι έλεγαν.. Ειλικρινά στο άκουσμα όσων έλεγε το παιδί δάκρυσα..Μιλούσε άσχημα στους γονείς του ,τους κορόιδευε,θεωρούσε ότι για όλα οι άλλοι φταίνε και ανοιχτά τους έλεγε ότι ήταν για αυτόν απλά δεσμοφύλακες..Θύμωσα τόσο πολύ που φώναξα τον άνεμο του είπα τι συνέβη,θύμωσε κι αυτός ,έφερε τα σύννεφα και έγινε μια μπόρα μα τι μπόρα..Εκεί να δεις κεραυνούς και μπουμπουνητό.Δεν άντεξε ούτε και αυτός  βλέποντας  την ψυχή αυτού παιδιού.
 Όταν ο φίλος μου καταλάγιασε πήγα πάλι να δω τι γίνεται.Το παιδί καθόταν μέσα στο δωμάτιό του ,έπαιζε στον υπολογιστή και ήταν ατάραχο σαν να μην είχε συμβεί τίποτα..Αντίθετα οι γονείς του έκλαιγαν και μονολογούσαν για το άτακτο και ζωηρό παιδί τους.
"Είμαι κακιά μαμά.Δεν μπόρεσα να κάνω το γιο μου να μ αγαπήσει,"έλεγε η  μαμά του και σκούπιζε τα δάκρυά της
"Τι κάναμε λάθος? "Φώναζε ο μπαμπάς βάζοντας στα χέρια του το κεφάλι του.
Και ο μικρός ατάραχος συνέχιζε να παίζει..Στα χείλη του διέκρινα ότι το ευχαριστιόταν κιόλας να τους βλέπει να υποφέρουν.,.
Ε δεν άντεξα..Ανέβηκα ψηλά και πήγα κατευθείαν στο Θεό..Έπρεπε να του δώσω ένα μάθημα του μικρού,να καταλάβει ότι όλα δεν είναι παιχνίδι και ότι η κακία οδηγεί στα μονοπάτια που ο άνθρωπος δεν θα έπρεπε να περπατάει...Εξήγησα στο Θεό τι θέλω και Εκείνος που δεν θέλει να βλέπει το δημιούργημά Του να πονάει μου έδωσε την άδεια να κάνω αυτό που έπρεπε..Πρώτη φορά έφτασα σε αυτό το σημείο..Να αλλάξω μια ιστορία..

Η επόμενη μέρα με βρήκε να ταξιδεύω στην άλλη πλευρά της γης..Ζήτησα όμως από τον αδερφό μου τον ήλιο να προσέχει τι γίνεται στο σπίτι..Όταν συναντηθήκαμε σε εκείνα τα 3 λεπτά  μου είπε ότι όχι μόνο τίποτα δεν άλλαξε αλλα΄και ότι ο μικρός τα έβαλε με όλους και όλα ακόμα και στο σχολείο..Δεν ανησύχησα..Θα το διόρθωνα αυτό..Ήταν 8 και κάτι όταν έφτασα έξω από το σπίτι του παιδιού..Μέσα ήταν όλα ήσυχα..Και γιατί να μην ήταν?Η μαμά καθάριζε πατάτες για το βραδινό και ετοίμαζε τα ψάρια για αύριο,και ο μπαμπάς δούλευε στο σαλόνι πάνω στα λογιστικά του βιβλία και ο μικρός -που αλλού?-μέσα στο δωμάτιο έπαιζε στον υπολογιστή..
Όταν μπήκα μέσα το πρώτο που έκανα ήταν να φωτίσω το δωμάτιο..Τρόμαξε και γύρισε το κεφάλι του να δει ποιος είναι .Μα δεν είδε τίποτα πέρα από μια λάμψη..Έτρεπε να το κάνω γιατί μου το ζήτησε ο Θεός. Θα με βοηθούσε μόνο αν κάλυπτα τον άγγελό του παιδιού και έτσι δεν θα τον έβλεπε."Ποιος είσαι?"Ρώτησε ο μικρός με το φόβο ζωγραφισμένο στα μάτια του και στη φωνή του..Τίποτα δεν ακουγόταν και δεν φαινόταν μέσα στο δωμάτιο  ..Μόνο η οθόνη του υπολογιστή ήταν  πολύχρωμη..Όλα τα είχαν λουστεί σε ένα εκτυφλωτικό ασημένιο φως από το φως μου..."Ποιος είσαι?" ,ξαναρώτησε  μα και πάλι τίποτα ,βουβαμάρα..Φοβήθηκε τόσο που προσπάθησε να φτάσει στην πόρτα..Γύρισε το πόμολο μα η πόρτα δεν άνοιγε..Οι γονείς του..ΑΥΤΟΙ θα βοηθούσαν..Προσπάθησε να φωνάξει μα αυτή τη φορά κανένας ήχος δεν βγήκε από τον λάρυγγά του.
  Ο Άγγελός του  καλυμμένος από το φως μου ,πλησίασε τον μικρό ,τον ακούμπησε στο μάγουλο και το παιδί αμέσως κοιμήθηκε.Το πήρε στην αγκαλιά του και το έβαλε τρυφερά  στο κρεβάτι..Δεν θα του έκανε κακό..Τον προστάτευε από τον ίδιο του τον εαυτό...Αφού τον ξάπλωσε σήκωσε τα χέρια στον ουρανό  , προσευχήθηκε κλείνοντας τα μάτια  για μερικά λεπτά και ξαφνικά στις παλάμες του εμφανίστηκαν 2 μπάλες..Μπάλες άυλες ,σαν την ομίχλη του χειμώνα αλλά πολύχρωμες..Η μία  είχε τα χρώματα του ουράνιου τόξου.Η άλλη είχε  χρώματα του μαύρου,του γκρι ,του μωβ και του σκούρο μπλε..Τίναξε τις παλάμες του ρίχνοντας προς το πάτωμα τις μπάλες  και αμέσως εμφανίστηκαν 2 φιγούρες πανομοιότυπες με του παιδιού..Η μία χαρούμενη χαμογελούσε. Η άλλη βλοσυρή,θυμωμένη με τα χέρια στο στήθος έτοιμη να πιαστεί στα χέρια ντυμένη επίσης σε σκούρα χρώματα..Σκούρο μπλε παντελόνι,σκούρο μπλε πουκάμισο.Ο άγγελος του παιδιού  ξανακάθισε απέναντί τους αμίλητος και γω έπαψα να φωτίζω..Τώρα δεν υπήρχε φόβος να τον δει το παιδί.Έτσι κάθισα και εγώ στη διπλανή καρέκλα ...

Πρώτος μίλησε η βλοσυρή  και θυμωμένη φιγούρα..
-Τι θες από μένα.?Γιατί ήρθες? Α παράτα με..Ποιος είσαι εσύ που με βγάζεις από το σώμα που ζω?"είπε και  λέγοντας αυτά γύρισε σταυρώνοντας με θυμό τα χέρια του στο στήθος τους στην άλλη φιγούρα και άρχισε να της λέει..'Τι κοιτάς σαν χάνος?Χαζό είσαι?Α παράτα μας παιδάκι μου.Ηλίθιος είσαι?" Η άλλη φιγούρα  όμως απλά κοιτούσε και δεν μιλούσε όση ώρα εκείνος έβριζε  και χτυπιόταν κουνώντα; μόνο συγκαταβατικά το κεφάλι...
-Γιατί το κάνεις αυτό?τον διέκοψε  κάποια στιγμή η χαμογελαστή φιγούρα..
-Ποιο αυτό? Ρώτησε θυμωμένα η άλλη κλωτσώντας ένα αυτοκινητάκι που ήταν στο πάτωμα..
-Αυτό..Το να μας βρίζεις όλους, απάντησε η άλλη φιγούρα και έσκυψε να πάρει το αυτοκινητάκι να το βάλει επάνω στο γραφείο του παιδιού και ξανακάθισε στη θέση της
Ο Σκοτεινός άρχισε να βηματίζει νευρικά πάνω κάτω."Έχω θυμό..Μη με ρωτάς γιατί..Δεν με νοιάζει..Μου αρέσει ο θυμός.,με ανεβάζει το να πειράζω τους άλλους ,γίνομαι πιο δυνατός με το φόβο των άλλων  αλλά και με τις αντιδράσεις  τους στο πείραγμα..Γίνομαι ανυπόφορος και μου αρέσει που όταν μου λένε οι άλλοι "Ε !!! σταμάτα πια ..Μας ενοχλείς."Με κάνει να νιώθω ξεχωριστός..Είμαι πάνω από όλους και όλα..Είμαι ο τέλειος, ο καλύτερος ,ο πιο δυνατός..Το να ρίχνω στους άλλους τις αδυναμίες μου και να μην αναλαμβάνω τις ευθύνες μου , με κάνει ΕΓΏ ,να γίνομαι πιο επίφοβος,πιο σκοτεινός πιο κακός.Στο σχολείο δεν έχει σημασία αν είμαι κακός..Δεν μπορούν να με τιμωρήσουν για αυτό..Μπορούν να με τιμωρήσουν γιατί δεν διάβασα..Μπορώ να πειράζω τους πάντες ,απλά να με μαλώνουν και γω να κάνω ότι το σκέφτομαι και την επόμενη στιγμή να ξανακάνω τα ίδια..Οι άλλοι γύρω μου είναι κατώτεροι από μένα..ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΟΥΝ ακούς δεν υπάρχουν"είπε και άρχισε να γελάει..Με ένα γέλιο περίεργο και εξωπραγματικό.Η χαμογελαστή φιγούρα τον κοίταξε ήρεμα και με σταθερή φωνή χωρίς σκαμπανεβάσματα και κραυγές και καθώς σηκώθηκε απο τη θέση της του είπε:  "ΚΆΝΕΙΣ ΛΆΘΟΣ .Εγώ είμαι πιο δυνατή..Κουβαλάω μέσα μου την ευγένεια..Η αγένεια σου μεγαλώνοντας θα απομακρύνει τους ανθρώπους από κοντά σου και τότε θα γίνεις ακόμα πιο κακός και η κακία αποξενώνει..Θα μείνεις με τον εαυτό σου και κανέναν άλλο γύρω σου....Εγώ κουβαλάω το σεβασμό..Τον αληθινό σεβασμό για τους ανθρώπους...Η ασέβειά σου θα σε κάνει ριψοκίνδυνο και εγωιστή..Οι ριψοκίνδυνοι όμως κάνουν λάθη και κακές επιλογές και οι κακές επιλογές σε πάνε σε σκοτεινά μονοπάτια.Χάνεις το φως. Έχω γύρω φίλους που με αγαπάνε..Εσένα όλοι σε φοβούνται ,ναι, αλλά ποτέ και για κανένα δεν θα αξίζεις τίποτα..Και όταν μεγαλώσεις και το σχολείο τελειώσει ,τότε κανείς δεν θα σε φοβάται..Θα τους φοβάσαι και θα ζηλεύεις που έχουν φίλους και παρέες..Και η δική σου ζωή για άλλη μια φορά θα βυθιστεί στη μοναξιά και θα γίνεις ακόμα πιο κακός..Εγώ είμαι συνεπής και η συνέπεια κάνει τους άλλους να με σέβονται μα  και να πιστεύουν σε μένα όπως εγώ πιστεύω ότι κάνω το πιο σωστό.Από εσένα παίρνουν μόνο αμφιβολίες και πάντα μια φράση ανεβαίνει στα στόματα όλων.."ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ?ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΕΤΣΙ?"Εγώ δεν είμαι κακός εγωιστής σαν και του λόγου σου...Βάζω στόχους αληθινούς και γεμάτους σοφία.Στόχους που θα με οδηγήσουν σε ένα καλύτερο μέλλον..Εσύ βάζεις στόχους επιφανειακούς,στόχους που δεν έχουν να σου προσφέρουν τίποτα στο μέλλον..Και όταν οι άνθρωποι δουν μεγαλώνοντας  ότι δεν χρησιμοποιείς το μυαλό σου για να σκέφτεται ,για να είσαι χρήσιμος στους άλλους αλλά το χρησιμοποιείς μόνο για να δημιουργείς  μπελάδες και άσχημες καταστάσεις.τότε πάλι μόνο θα σε αφήσουν.ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟ  λοιπόν από σένα γιατί δεν προκαλώ πόνο,δάκρυα,φόβο..Φέρνω ελπίδα,πίστη των άλλων σε μένα ,τους δίνω δύναμη ,γίνομαι πρότυπο αληθινό , φέρνω αγάπη  αλλά και δίνω αγάπη .. ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ  λοιπόν πιο δυνατός γιατί αγαπάω και νοιάζομαι  τους άλλους σαν να ήμουν εγώ..Εσύ δεν έχεις καρδιά και αισθήματα..Χασκογελάς όταν οι άλλοι σου λένε ότι τους ενοχλείς.προσπαθείς να κάνεις άγαρμπες πλάκες,ενοχλείς τους γύρω σου και ρίχνεις τις ευθύνες στους άλλους.Κοιτάς μόνο την πάρτη σου και τον εαυτούλη σου..ΑΛΛΑ ΚΟΙΤΑ ΓΥΡΩ ΣΟΥ..ΔΕΝ ΖΕΙΣ ΜΟΝΟΣ..Ζεις σε ένα σπίτι με άλλους ανθρώπους και έξω υπάρχει μια ολόκληρη κοινωνία που εγώ θέλω να την κάνω να μείνει με το στόμα ανοιχτό  και να με θαυμάζει για την οξύνοια του πνεύματός μου και να με δείχνει σαν παράδειγμα προς μίμηση για ό,τι έχω καταφέρει και όχι να με δείχνει σαν παράδειγμα προς αποφυγή.."E:ιπε ήρεμα και με σταθερή φωνή γεμάτη σιγουριά ο Φωτεινός.Όλη εκείνη την ώρα ο Σκοτεινός δεν μιλούσε αλλά έσφιγγε τα χέρια του,κουνούσε νευρικά τα πόδια του.δάγκωνε με μανία τα χείλη του.Ήταν φανερό ότι ο θυμός είχε κυριαρχήσει για άλλη μια φορά..
-Ποοοοολλλλλαααααα μας τα πες κύριε .."χρωματιστέ".Τελείωσες?Αλλά και να μην τελείωσες δεν με νοιάζει.'Ο,τι και να λες το σώμα του παιδιού είναι δικό μου.Ακούς? "ΔΙΚΟ ΜΟΥ"είπε και συνέχισε με πιο δυνατή αλλά και ταυτόχρονα τσιριχτή φωνή."Θα κάνει ότι του πω εγώ..Δεν θα τον αφήσω στα σαχλοχέρια σου..Όσο για εκείνους  κάτω στη κουζίνα ,δεν με νοιάζει.Είναι υποχρεωμένοι να ακούν και να δέχονται ό,τι λέω εγώ..Παιδί  τους είμαι..Αν δεν μου δώσουν ό,τι ζητάω ποιος ο λόγος να είναι γονείς?"
Εκείνη την ώρα ο πανύψηλος Άγγελος σηκώθηκε από την καρέκλα μαζεύοντας τα φτερά του..
-Σε ακούω τόση ώρα ,είπε στον  Σκοτεινό.."Πριν επιστρέψετε πίσω θα σου πω κάτι..Σε ακούω να μιλάς για όλα όσα καταστρέφουν ένα παιδί και την ψυχούλα του..Ε ,συνέχισε έτσι..Κάνε αυτά που κάνεις..Συνέχισε να τα κάνεις...Εσύ επιλέγεις..Αλλά κάθε επιλογή έχει το τίμημά της..Και το δικό σου είναι να μην έχεις ποτέ κανέναν δίπλα σου..Οι άνθρωποι σου ,οι γονείς που σε γέννησαν  πονάνε για σένα,για τη συμπεριφορά σου. για το δικό σου μέλλον..Εγώ θα  σας επαναφέρω  μέσα στο σώμα.Θα ξαναγυρίσετε πίσω αλλά η βούληση είναι το όπλο των ανθρώπων..Και το παιδί έχει δική του βούληση ,έχει τη νόηση,τη σκέψη,τη συνείδησή του Σκοτεινέ ,και όσο είμαι εγώ κοντά του τώρα που είναι παιδί , θα κάνω τα αδύνατα δυνατά να τον προστατεύω από τις κακοτοπιές..Αλλά αυτός θα αποφασίσει για το μέλλον του και το δρόμο του.Θα θυμάται Σκοτεινέ..Ξυπνώντας θα θυμάται ότι είπαμε εδώ σαν όνειρο..Αυτό μόνο μπορούσαμε να κάνουμε..Να του δείξουμε ποιοι είστε πραγματικά ..Ποιες είναι οι φωνές που ακούει να του μιλάνε στο μυαλουδάκι του κρίνοντας τις πράξεις του..ΘΑ ΣΑΣ ΘΥΜΑΤΑΙ..ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΤΟΥ... Ο μικρός θα αποφασίσει..Αν διαλέξει εσένα μετά από όλα όσα είπες τοτε ο θυμός και η δήθεν ανωτερότητά σου θα τον κάνουν κάποτε να κλάψει πικρά..Θα χάσει όσους αγαπάει..Φίλους δεν θα έχει αλλά και ποιος θέλει για φίλο ένα παιδί που δεν σκέφτεται παρά μόνο τον εαυτό του και κανέναν άλλο?ΚΑΝΕΙΣ."Στράφηκε μετα στον Φωτεινό.."Αν διαλέξει τον Φωτεινό,θα τον σέβονται ,θα τον εκτιμούν, θα τον αγαπάνε,θα του χαρίσουν μόνο χαμόγελα και αυτό θα του δίνει την ευκαιρία να  εισπράττει δύναμη για να συνεχίσει και να φτάσει και σαν άνθρωπος ψηλά..Οι γονείς του θα ναι περήφανοι γιατί  το παιδί τους τους απέδειξε ότι  τα έχει όλα..Ήθος,δύναμη σκέψης,υψηλά ιδανικά,στόχους,καρδιά  ,συναισθήματα που κάνουν καλό στον εαυτό του και προσφέρει και στους άλλους." κατόπιν γύρισε ξανά στον Σκοτεινό..Δεν ήταν θυμωμένος..Οι άγγελοι δεν θυμώνουν αλλά απλά και ήρεμα του επεσήμανε κάτι.."Ο δρόμος σου, είναι ο δρόμος ο σκοτεινός που οδηγεί σε κόσμους γκρίζους και μονοπάτια ξερά,χωρίς πηγές να ξεδιψάσει ενώ Ο δρόμος ο δικός του ,είναι ο δύσκολος αλλά κάθε στόχος που θα επιτυγχάνεται ,κάθε φορά που θα τα καταφέρνει και που θα χαρίζει  στους άλλους  ένα χαμόγελο ευτυχίας, το μονοπάτι θα πλαταίνει,, θα ανοίγει και θα γεμίζει από χρώματα ,φωνές και ανθρώπους που θα περπατάνε δίπλα του ..Να θυμάσαι αυτό  που θα πω για πάντα.. "ΣΤΗ ΖΩΗ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕΙ."
 Πριν προλάβουν οι φιγούρες να πουν οτιδήποτε ,ο άγγελος ξανάκανε τις φιγούρες μπάλες και τις μπάλες τις γύρισε στο σώμα του παιδιού που αναθάρρησε μέσα στον βαθύ του ύπνο..Η ώρα ήταν 8 και ..Η μαμά καθάριζε πατάτες και ο μπαμπάς έκανε έλεγχο στα λογιστικά βιβλία που είχε μπροστά του..Και ο μικρός ξύπνησε και ξανακάθισε στον υπολογιστή..Αυτή τη φορά δεν τον άγγιξε..Κάθισε εκεί και σκεφτόταν το όνειρο που είδε..Και ήταν ένα όνειρο που του αποκάλυψε το μέλλον του..

 Αυτή ήταν η ιστορία μου απόψε, μου είπε και δάκρυσε....Δεν ξέρω γιατί το κανε αυτό..Ίσως γιατί ήξερα και ΄γω ότι κάποια στιγμή αποφασίζουμε που θέλουμε να ήμαστε.. Δεν είπε τίποτε άλλο και απλά ξεγλίστρησε στο σκοτάδι..Δεν είχε κάτι άλλο να μου πει..Η ιστορία του τα είπε όλα για σήμερα..
Σηκώθηκα και πηγαίνοντας να κλείσω το παράθυρο το είδα να κρύβεται πίσω από ένα συννεφο..
Ποιος ξέρει τι είχε αποφασίσει το παιδί..Δεν θα τον ρωτήσω ποτέ..Ελπίζω μόνο να έχει βρει το δρόμο του..Το δρόμο που ευχόμαστε όλοι να πάρουν τα παιδιά..Το δρόμο που σε κάνει καλύτερο άνθρωπο..

ΒΑΣΩ ΜΗΡΤΣΕΚΗ

Σάββατο

ΜΑΘΗΤΕΣ -ΔΑΣΚΑΛΟΙ.


 
Συνήθως ακούω από γονείς  "Εσύ και οι μαθητές "ή "Εσύ και τα παιδιά μας"αλλά επίσης πολλές φορές με ρωτάνε και  οι μαθητές μου"Κυρία πώς τα προλαβαίνετε όλα" και εκεί νιώθω να εξεγείρομαι. Κανένα παιδί  δεν έχει ρωτήσει"ΠΩΣ ΤΑ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΛΑ".Γιατί αυτή είναι η αλήθεια.
Δεν είμαι μόνη μου στην τάξη ,δεν κάνω για μένα το μάθημα ,δεν πειραματίζομαι εγώ  με τον υπολογιστή,δεν διαβάζω εγώ για να κάνω παρουσιάσεις,δεν παιδεύομαι εγώ για να μάθω Ιστορία  ή τα υπόλοιπα μαθήματα.Δεν τρέχω εγώ για να δημιουργήσω..Αυτά τα κάνουν οι ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ.Εγώ απλά δημιουργώ τα πλάνα,δίνω τις γενικές πληροφορίες ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΩ ΤΙΣ ΚΡΥΜΕΝΕΣ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
   Τα παιδιά δεν έχουν καταλάβει ακόμα ότι αυτά  είναι η δική μου δύναμη,η δική μου παροχή ενέργειας .Εγώ κάνω αυτό που αγαπάω περισσότερο από οτιδήποτε..ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩ,ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΩ.Είμαι από τους ανθρώπους που διασκεδάζω και ξεκουράζομαι με το να μπαίνω στην τάξη,να κάνουμε μάθημα,να ανακαλύπτουμε τον κόσμο ,να μαθαίνουμε μαζί νέα πράγματα..Αλλά τα παιδιά τα κάνουν όλα..
 Δημιουργούμε δεν δημιουργώ μέσα στην τάξη..Συμμετέχουμε όλοι μαζί..Αν οι μαθητές μου δεν ήθελαν,αν δεν ξυπνούσε μέσα τους το μεράκι της Δημιουργίας δεν θα γινόταν τίποτα.Όπως λένε αυτά φταίει ο τρόπος μου αλλά κανένα δεν σκέφτηκε ότι πάνω σε αυτά, πάνω στα χαρίσματα και τις αδυναμίες τους  βασίστηκαν όλα.Αμφίδρομη σχέση η σχέση δασκάλας -μαθητών/ων..Αληθινή σχέση βασισμένη σε πραγματικές αξίες..
  Είναι το ένα παιδί  ξεχωριστό από το άλλο..Άλλο κινητοποιείται πιο γρήγορα και άλλο θέλει το χρόνο του,άλλο ζωγραφίζει υπέροχα και άλλο γράφει υπέροχους στίχους,άλλο παιδεύεται και να καθίσει να διαβάσει αλλά προσπαθεί  και άλλο βρίσκεται  στον αντίποδα,άλλο είναι μαθητής που η οξύνοια του  το βοηθάει να λύνει πιο εύκολα ασκήσεις μαθηματικών και άλλο χειρίζεται τη γλώσσα και τα κείμενα με μαεστρία,άλλο έχει ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα και έχει αποκτήσει" εικόνες"στο μυαλό του και άλλο δυσκολεύονται οι γονείς του να πάνε μια εκδρομή..ΑΛΛΑ είναι οι μαθητές μου και η ατομική δυναμική τους γίνεται μαζική δυναμική..Όλοι για έναν ,ένας για όλους και κανένας μόνος του..Κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν..ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ο ένας τον άλλο και αν κάποιος σπάσει την αλυσίδα ξέρουν ότι τίποτα δεν θα πάει καλά..ΚΑΙ προσπαθούν να μη σπάσει..
    Αν δεν είχαν όρεξη οι μαθητές μου να ταξιδέψουν και να γνωρίσουν και άλλα πράγματα του κόσμου γύρω τους,αν οι μαθητές μου δεν ήθελαν να ανοιχτούν και να βγουν από το παρασκήνιο δείχνοντας τις δυνατότητές τους ,αν δεν μου έδιναν ιδέες,αν δεν ήθελαν να μάθουν,  τότε τίποτα δεν θα γινόταν..Και έκαναν πολλά..Μέσα σε τρεις μήνες δημιούργησαν μία ταινία,έφτιαξαν blog,χρησιμοποιούν το edmodo,φτιάχνουν παρουσιάσεις θεμάτων (θέλει πάνω από 2 ώρες για ένα παιδί και όταν πρόκειται για μεγάλη παρουσίαση τότε μπορεί να τους πάρει και μέρες καθώς πρέπει όχι μόνο να βρουν τις πληροφορίες αλλά και να τις ομαδοποιήσουν,να αφαιρέσουν κλπ.)και αυτές εξελίχθηκαν μέσα στη χρονιά(οι πρώτες ήταν λεπτομερέστατες χωρίς χρήση κανόνων της εργασίας και τώρα όσο πάει και γίνονται πιο αφαιρετικές δηλαδή καθαρά παρουσίαση των σημαντικών στοιχείων),πήραν μέρος σε Συνέδριο Πληροφορικής.έμαθαν να κάνουν debate,να παίρνουν συνεντεύξεις αλλά και να δίνουν,διόρθωσαν τον τρόπο έκφρασής τους,δείχνουν πια τις κλίσεις τους και τις αξιοποιούν μέσα στην τάξη ..ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΚΑΝΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ.ΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ αν δεν ήθελαν ΝΑ ΑΝΑΠΥΧΘΟΥΝ τίποτα δεν θα γινόταν.ΕΓΩ απλά είμαι το μέσο για να τα κατακτήσουν..ΑΡΑ δεν ισχύει για μένα η φράση: "ΠΩΣ ΤΑ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΟΛΑ ΚΥΡΙΑ"αλλά ισχύει η φράση"ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΥΜΕ ΚΥΡΙΑ"..

Αυτοί είναι οι μαθητές ΜΑΣ..Παιδιά μικρά ,εντεκάχρονα που το παιχνίδι τους πλέον ,είναι να δείχνουν στον κόσμο των ενηλίκων ότι έχουν δυνατότητες και ικανότητες για πολλά πράγματα και πρέπει να τα εμπιστευτούμε ..Παιδιά που μεγαλώνουν και δείχνουν ότι θέλουν την εκπαίδευση αλλά ονειρεύονται ένα σχολείο που θα ναι πραγματικά παράθυρο στον κόσμο.Eνα σχολείο βασισμένο στην βιωματική μάθηση που θα σέβεται την ιδιαιτερότητα και τις ικανότητες τους και δεν θα  είναι αυτοσκοπός του  να δώσει μόνο γνώσεις και καλούς βαθμούς αλλά θα δώσει πραγματικά ώθηση στο να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους και θα αξιοποιήσουν τα χαρίσματά τους
ΑΥΤΟΙ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ..ΝΑ ΤΑ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΧΑΙΡΕΣΤΕ..ΝΑ ΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑΤΙ ΌΛΑ ΣΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ Ο,ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΣΚΛΗΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ACTIONAID "ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ"

«Εκατομμύρια γονείς, δάσκαλοι και παιδιά ανά τον κόσμο απευθύνουν έκκληση στις κυβερνήσεις των χωρών τους, ώστε να παρέχουν δωρεάν και ποιοτική βασική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Αυτοί, είναι υποστηρικτές της Παγκόσμιας Εκστρατείας για την Εκπαίδευση. Εμείς προσθέτουμε τη φωνή μας στη δική τους έκκληση. Με το να συμμετέχετε μπορείτε να γίνετε η πρώτη γενιά που θα δει κάθε παιδί του κόσμου να απολαμβάνει το δικαίωμα στην εκπαίδευση». (Nelson Madela and Graca Macel, Απρίλιος 2002)"
  Και συνεχίζει η ανακοίνωση  :  "Η Εκπαίδευση αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και βασικό όπλο στη μάχη κατά της φτώχειας. Για 61 εκατομμύρια παιδιά και 750 εκατομμύρια ενήλικες, αυτό το δικαίωμα παραβιάζεται καθημερινά.Η Παγκόσμια Εκστρατεία για την Εκπαίδευση (Global Campaign for Education) προωθεί την Εκπαίδευση για Όλους ως βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και κινητοποιεί την κοινή γνώμη με σκοπό να ασκήσει πίεση στις κυβερνήσεις και τη διεθνή κοινότητα. Οι κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν την υποχρέωση να παρέχουν δωρεάν δημόσια υποχρεωτική βασική εκπαίδευση σε όλους τους ανθρώπους κυρίως στα παιδιά, τις γυναίκες και σε όλα τα μέλη της κοινωνίας που κινδυνεύουν από αποκλεισμό. " (από την επίσημη ιστοσελίδα της ΑctionAid).

Αύριο τελειώνει η παγκόσμα κινητοποίηση παιδιών και εκπαιδευτικών σε όλο τον κόσμο "ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ" και 2 τμήματα της Ε τάξης (Ε2 ΚΑΙ Ε3) ενώσαμε τις φωνές μας με τις φωνές χιλιάδων μαθητών και δασκάλων από την Ελλάδα και εκατομμυρίων σε όλο τον κόσμο. Παρακολουθήσαμε βίντεο,είδαμε φωτογραφίες,συζητήσαμε για τις συνθήκες που ζουν πολλά παιδιά στον κόσμο,για τις δυσκολίες να μορφωθούν κλπ. Στο τέλος ετοιμάσαμε το υλικό μας και το στείαμε στην ACTIONAID η οποία το συγκεντρώνει για το σκοπό που αναφέρεται στην εισαγωγή ..

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ..

Παρασκευή

ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΕΒΑΖΕΤΕ ΤΑ PPT (power point) ΣΤΟ ΒLOG

Πριν λίγες μέρες μου  ζητήσατε να σας πω πως να ανεβάζετε τα power point σας στο περιοδικό σας..Είναι εύκολο..Πρώτα από όλα πηγαίνετε στη σελίδα slideshare.net..Δεξιά επάνω γράφει:"LOG IN" ή "SIGNUP".

Πατήστε "SIGNUP"..
θΑ ΣΑΣ ΖΗΤΗΣΕΙ:ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ , ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΊΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑ PASSWORD..
ΘΑ ΔΩΣΕΤΕ ΟΠΟΙΟ ΟΝΟΜΑ ΘΕΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΣΑΝ USERNAME,ΤΟ mail σας και φυσικά θα σχηματίσετε ένα κωδικό για να μπαίνετε΄..
Αμέσως θα σας έρθει ένα mail στη διευθυνση που δώσατε..Θα σας έχει ένα σύνδεσμο εκεί..θΑ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΠΉΣΕΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΚΆΝΕΤΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΌ ΣΑΣ..

ΠΩΣ ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ PPT..

1.Με το που θα μπείτε γράφει επάνω με πορτοκαλί γράμματα "UPLOAD" ..Το πατάτε
2.Ανοίγει παράθυρο για να βρείτε το αρχείο σας
3.Κάνετε κλικ στο αρχείο που θα ανεβάσετε
4.Αρχίζει αυτόματα να το κατεβάζει..Δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα..Απλά αν δεν θέλετε να το κατεβάσουν άλλοι πέρα από εσάς, πατάτε εκεί που γράφει"allow file download"και βγάζετε το ν που έχει..(Αυτό αν το κάνετε δεν σημάινει ότι δεν μπορούν να πάρουν τον κωδικό html και να το βάλουν στο site τους όποιοι θέλουν..Απλά δεν επιτρέπει το κατέβασμα του power point που δημιουργήσατε στο δικό τους υπολογιστή παρά μόνο επιτρέπει δηλαδή να το αντιγράψουν από εσάς και να το βάλουν με το δικό σας όνομα στο site τους)
5,Όταν ανέβει το αρχείο πάτε εκεί που έχει το όνομά σας πάνω δεξιά και σας ανοίγει κάποιες επιλογές.
6.Πατήστε εκεί που λέει "My uploads" και θα σας δείξει 'οτι έχετε ανεβάσει..
7.Επιλέξτε ποιο θέλετε να ανεβάσετε στο blog σας ή στην ιστοσελίδα σας..κάντε κλικ δηλαδή επάνω σε αυτό που θα ανεβάσετε..
8 .Σας το ανοίγει σε άλλο παράθυρο..Επάνω ακριβώς απο το slideshare που κάνατε γράφει embed..Πατήστε το και πατήστε εκεί που λεει "customize".Κάντε κλικ και τσεκάρετε εκεί που λέει "Without related contenτ" αντιγράψτε το δεύτερο κωδικό html(γίνεται αυτόματα μόλις πατήσετε το "copy"Που έχει δίπλα και είστε έτοιμοι για ανάρτηση ακολουθώντας ότι κάνουμ μετα που αντιγράφουμε τον κωδικό ένος video από το youtube)
Για να μπορέσετε να το κάνετε:
1.Ανοίξτε μια άλλη καρτέλα στον φυλομετρητή σας (browser)
2.Ακολουθείστε τα βήματα ένα ένα..
Θα τα καταφέρετε..
ΒΆΣΩ ΜΗΡΤΣΕΚΗ

Πέμπτη

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Ε2"ΜΙΚΡΟΙ ΣΥΝΕΔΡΟΙ"


Σήμερα το πρωί τα παιδιά του τμήματός μου ,συνοδευόμενα από εμένα και τη συνάδελφο μου Ιωάννα Σαμαρά μετέβησαν στη Θεσσαλονίκη όπου παρουσίασαν το δικό τους Blog "Ο κόσμος των Παιδιών"στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.
 Η εμπειρία πρωτόγνωρη για αυτά έκανε τα παιδιά να αισθάνονται έναν κόμπο στο στομάχι για΄τι πρώτη φορά θα έπαιρναν μέρος σε επίσημο Συνέδριο.. Η παρουσίασή τους ξεκίνησε γύρω στη 1:00 . Ανέβηκαν στο βάθρο και ως εκ θάυματος το άγχος έφυγε και ξεκίνησαν την παρουσίαση η οποία ήταν άψογη από όλες τις απόψεις.. Τα παιδιά ,σαν αληθινοί επαγγελματίες ,παρουσίασαν αυτό που τα ίδια έχουν δημιουργήσει οπότε το ήξεραν και το γνώριζαν καθώς είναι ένας χώρος στον οποίο περνούν δημιουργικά τις ελεύθερες ώρες τους.. Οι εναλλαγές τους καθώς έδιναν ο ένασ τη σκυτάλη στον άλλο ήταν με επαγγελματισμό και υπευθυνότητα..Δεν υπήρχε τίποτα πέρα απο την παρουσίαση..Ούτε εμένα πιστεύω ότι έβλεπαν εκείνη τη στιγμή.

 Η σημασία του Συνεδρίου πέρα απο τη συμμετοχή μας ήταν πολλαπλή για τα παιδιά.
 1.Σήμερα δεν παρουσίασαν εργασία στην αίθουσά τους, αλλά παρουσίασαν μια εργασία παρουσία άλλων παιδιών και συναδέλφων, εφαρμόζοντας σε πραγματικές συνθήκες αυτό που κάναμε τόσο καιρό στην τάξη.Βίωσαν την αληθινή διάσταση των παρουσιάσεων.
 2.Συνεργάστηκαν ακόμα μια φορά άψογα χαρίζοντας σε μένα και στους γονείς τους - που είτε μας έβλεπαν μέσω σχολικού δικτύου είτε ήταν παρόντες στο Συνέδριο- ,πολλά χαμόγελα και συγκίνηση.Δεν είναι ευκολο 19 διαφορετικοί χαρακτήρες να συνυπάρχουν ταυτόχρονα.
3.Απέκτησαν μια μικρή εμπειρία σχετικά με τις διαδικασίες συμμετοχής σε ένα συνέδριο που διεξάγεται σ’ ένα περιβάλλον υψηλού επιπέδου.
4.Συνειδητοποίησαν ότι για να κερδίσουν κάτι, πρέπει να προσπαθούν για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Επιτρέψτε μου να πω στα παιδιά μου ένα ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ για την επαγγελματική τους παρουσίαση και ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για οσα μου δίνουν τα ίδια και ας μην το καταλαβαίνουν και να τους υποσχεθώ ότι αν η επόμενη σχολική χρονιά μας βρει μαζί ,θα δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερες ευκαιρίες για μάθηση έξω απο το Σχολείο και σε πραγματικές καταστάσεις και όλα θα γίνουν όπως πρέπει με μόνο στόχο να γεμίσουν απο γνώσεις και υπέροχες σχολικές αναμνήσεις. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΙΔΙΆ ΜΟΥ..

Μπορείτε να βρείτε την εισήγηση στη Διεύθυνση:  ΕΙΣΗΓΗΣΗ 
Και την παρουσίαση:   Παρουσίαση για το συνέδριο

Τετάρτη

Δευτέρα

Ο Κόσμος των παιδιών: DOΟDLE 4 GOOGLE


 Οι μαθητές μου είχαν ετοιμάσει αρκετά DOODLE για το διαγωνισμό της GOOGLE..Δυστυχώς δεν κρατήσαμε αυτά που στείλαμε τα οποία και τα θεωρήσαμε πιο αντιπροσωπευτικά για αυτό που ζητούσαν όπως πχ το να σχηματίζουν τα OO τα γυαλιά στο προσωπο του Καβάφη (είναι και το έτος Καβάφη φέτος) ή τον Κολοκοτρώνη να κάθεται στο e αγναντέυοντας τα βουνά κάνοντας παρέα στον Λεωνίδα που σχηματίστηκε στο G ..,Πάρτε μια ιδέα του τι ζωγράφισαν τα παιδιά και αν θέλετε και δεν σας είναι κόπος,αφήστε τους και ένα μικρό μήνυμα..Θέλουν και τη δική  σας άποψη...Νομίζω την αξίζουν

  Ο Κόσμος των παιδιών: DOΟDLE 4 GOOGLE: Πριν από έναν μήνα, πήραμε μέρος σε ένα διαγωνισμό. Ζωγραφίσαμε μερικά doodle για την google. Τα αποτελέσματα βγήκαν, δυστυχώς δεν περάσαμε...

Κυριακή

ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ

Θέλοντας να δώσω πρωτοβουλίες στους μαθητές μου και τις μαθήτριές μου να δημιουργούν τις δικές τους εργασίες και να ψάχνουν πέρα απο ότι έχουν τα βιβλία, τους  δόθηκαν διάφορα θέματα σε κάποια μαθήματα..
"Οι εργασίες θα παρουσιάζονται στην τάξη"τους είπα και έτσι έγινε..
Η Κατερίνα λοιπόν ετοίμασε αρκετές..Μία από αυτές ήταν και η ιστορία του Ελληνικού Συντάγματος..Την παρουσίασε στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής..Σας την παρουσιάζω λοιπόν..Για άλλη μια φορά συγχαρητήρια από μένα στα παιδιά ..
Επαναλαμβάνω ότι οι εργασίες τους πολλές φορές έχουν σαν πηγή τη wiki paideia ακόμα και τα ίδια τα μαθήματα του σχολείου..Σημασία έχει όμως η προσπάθειά τους να κάνουν περιλήψεις,να γενικεύουν,να βρίσκουν τα πιο σημαντικά..Και αυτό επιτυγχάνεται ..Σιγά αλλά σταθερά,το καταφέρνουν..

(Κάντε κλικ στο σύνδεσμο :"ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ"

Σάββατο

ΒΑΣΙΚΑ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ..

Tα παιδιά έρχονται στο σχολείο έχοντας ήδη κατακτήσει το γλωσσικό κώδικα του κόσμου στον οποίο κινούνται ..Αυτός ο κώδικας όμως παρουσιάζει πολλές φορές τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο λάθη που πολλές φορές περνάνε απαρατήρητα.
Συχνα γίνεται λόγος για λεξιπενία , γλωσσική ένδεια , ανεπάρκεια γλώσσας, γλωσσικό μαρασμό,κακοποίηση της γλώσσας, γλωσσική αναρχία, αναιμική γλώσσα, συρρίκνωση της γλώσσας, γλωσσική στείρωση ή και για αγλωσσία. Οι καθηγητές των Πανεπιστημίων και των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικώ ν Ιδρυμάτων διαμαρτύρονται για τα σφάλματα που παρουσιάζονται σ τα γραπτά των φοιτητών τους, τόσο στην ορθογραφία όσο και στη διατύπωση. Γενικά, γίνεται λόγος για γλωσσική κρίση και παρακμή . Η θέση αυτή τα τελευταία χρόνια βρίσκεται συνεχώς στην επικαιρότητα

Σαν δασκάλα αλλά νομίζω και πολλοί συνάδελφοι έχουμε παρατηρήσειαπό τους μαθητές μας
  • Λαθη στην ορθογραφία ,στη διατύπωση ,στη σύνταξη
  • Αποφεύγουν το γραπτό λόγο
  • Αδυνατούν να καταλάβουν πολλές φορές τα κείμενα
  • Αδυνατούν να αντικαταστήσουν  έναν ξενικό δανεισμό με την αντίστοιχη  ελληνική λέξη
  • Πέφτουν σε πλατιασμούς και πλεονασμούς πχ.περιαυτολογώντας θα πω ότι ειμαι περήφανος για τον εαυτό μου
  • Άγνοια της σημασίας των λέξεων κ.α
Τι πρέπει να κάνουμε
  • Να παροτρύνουμε τους μαθητές μας να χρησιμοποιούν τον κατάλληλο γλωσσικό κώδικα ανάλογα με την περίσταση επικοινωνίας
  • Να εκμεταλευόμαστε κάθε ευκαιρία για γραπτή ή προφορική έκφραση
  • Να  τους προτρέπεουμε να προσέχουν τα γραπτά τους από κάθε άποψη
  • Να τους ζητάμε να διαβάζουν κριτικά και  από κάθε άποψη( να χρησιμοποιούν τους πλαγιότιτλους,να υπογραμμίζουν τα κύρια σημεία,να επισημαίνουν απόψεις κλπ)
  • Κατα τη διδασκαλία  μας να δίνεται και χρόνος στη σημασία κυρίως των άγνωστων λέξεων,αλλά και στην ετυμολογία και στη ρίζα..Καλό είναι όταν υπάρχουν πχ αρχαιόκλιτα ρήματα και κυρίως σύνθετα να τους εξηγούμε  πώς αλλάζει και για ποιο λόγο ο αόριστος ακόμα και αν πιστεύουμε ότι τα παιδιά δεν θα το καταλάβουν.
  • Να ζητάμε να διαβάζουν περισσότερα βιβλία..


Tο ppt είναι αναρτημένο στο σύνδεσμο"  Πώς να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατακτήσουν τη γλώσσα μας"

Επίσης θα βρείτε   και ένα ppt με τα"  Βασικά γλωσσικά λάθη των παιδιών"
(Κάντε κλίκ στις φράσεις  που σας έδωσα παραπάνω και θα οδηγηθείτε στα Power point).



Πέμπτη

.ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗ Μ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ

Σήμερα, λίγο πριν τα σχολεία κλείσουν για το Πάσχα, αποφάσισα να κάνουμε 2 μαθήματα σε ένα  με αφορμή  το Πάσχα..Συνδυάσαμε Γεωγραφία  και Θρησκευτικά ..Συζητήσαμε διαίτερα έθιμα της χώρας μας  και ταξιδέψαμε στις Κυκλάδες και τελικά μέσω του Greece virtual ,ταξιδέψαμε  στην Πάρο.Στην Πάρο όπου κάθε χρόνο τα Πάθη του Χριστού ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια χιλιάδων πιστών που συρρέουν κάθε χρόνο στο νησί για το Πάσχα..Μιλήσαμε για την Παναγία την Κατοπολιανή και  μετέπειτα Εκατονταπυλιανή,για την ιστορία ανέγερσής της,,για τους μύθους που συνοδεύουν την εκκλησία από τον καιρό που ο Μέγας Κωνσταντίνος εκπλήρωσε την επιθυμία της Αγίας Ελένης.(Η Αγία Ελένη,κατευθυνόμενη  με το πλοίο στους σ Άγιους Τόπους  αντιμετώπισαν μια μεγάλη θαλασσοταραχή και αναγκάστηκαν να προσφύγουν στο νησί.Εκεί προσευχήθηκε στην προστάτιδα τής Κωνσταντινούπολης Παναγία ,και της υποσχέθηκε πως αν κατάφερνε να τελειώσει το ταξίδι της θα έχτιζε ναό προς τιμήν Της στο νησί..Την Ευχή αυτή , εκπλήρωσε ο Κωνσταντίνος στις αρχές του 4ου αιώνα..ΚατόπΙν μιλήσαμε για τα ιερά προσκυνήματα και έκπληκτα τα παιδιά έμαθαν ότι ιερό προσκύνημα είναι η Παναγία της Πάρου και όχι η Παναγία της Τήνου καθώς και το ότι- κατα πως λένε οι ντόπιοι -η εικόνα της Παναγίας  της Τήνου μεταφέρθηκε στην Τήνο από την Παναγία την Κατοπολιανή..
Αμέσως μετά μεταφερθήκαμε το πως γιορτάζεται το Πάσχα στο νησί και κυρίως για την νεκρώσιμη ακολουθία της Μ.Παρασκευής που είναι ιδιαίτερη στο νησί αυτό   . Μια νεκρώσιμη ακολουθία που τους την περιέγραψα όπως  τη βιώναμε εμείς στο νησί κάθε τέτοια θλιβερή μέρα..Σε 3 από τα μεγάλύτερα χωριά του νησιού γίνονται αναπαραστάσεις με τη συμμετοχή των παιδιών και των νέων των χωριών.
Βρήκα και τους έδειξα ένα βίντεο με φωτογραφίες αλλά και τους εξήγησα βήμα προς βήμα την κάθε αναπαράσταση..Τα παιδιά σε όλη τη διάρκεια στέκονταν μαγεμένα..Ίσως η υποβλητική μουσική,τα λόγια του τραγουδιού  που συνοδεύουν το παρακάτω βίντεο και  περιγράφουν τη Μάνα και τον πόνο Της έκανε τα παιδιά να ακολουθήσουν βουβά και νοερά την πορεία του Ιησού απο την είσοδό Του στα Ιεροσόλυμα μέχρι την Ανάστασή Του βλέποντας τυις αναπαραστάσεις..
Δες τε το βίντεο και αμέσως μετά διαβάστε την ανάρτηση κάτω από αυτό....Είμαι σίγουρη ότι θα νιώσετε το ίδιο με μας καθώς σε λίγες μέρες θα ξαναζήσει όλη η Χριστιανοσύνη τα Πάθη Του..

ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ..ΟΙ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Μ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ  (ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΠΟΥ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ)

Τρίτη

ΠΑΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Πριν λίγες ώρες αναρτήθηκαν οι εργασίες που θα λάβουν μέρος στον 5 Μαθητικό Διαγωνισμό Πληροφορικής..Με ιδιαίτερη χαρά σας ενημερώνω ότι το ηλεκτρονικό περιοδικό των παιδιών μου "Ο κόσμος των παιδιών"που επιμελούνται τα ίδια,θα παρουσιαστέι στο Συνεδριο της Θεσσαλονίκης στις 25 Απριλίου στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών "Νόησις"..
Φέτος παρουσιάστηκαν  400 εργασίες περίπου ενώ 5000 μαθητές έλαβαν μέρος παρουσιάζοντάς τες..
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΑΝ..

Κυριακή

"EΛΛΗΝΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ"Το νέο site μου

Εδώ και τρεις μέρες προσπαθώ, παρόλο που ήμουν αρκετά άρρωστη είναι η αλήθεια,να στήσω όχι blog αυτή τη φορά αλλά site..Kαι τα κατάφερα..Λίγο από εδώ λίγο από εκεί ,το site "Eλληνική Παιδεία" στήθηκε..
Σε αυτό το site θα βάλω όσες παρουσιάσεις και ταινίες έχω δημιουργήσει έως τώρα ώστε το υλικό μου να έιναι όπως πρέπει να είναι κατανεμημένο..Αλλά στο site αυτό θα ανεβαίνουν μόνο τα slides και οι ταινίες χωρίς σχολιασμούς πολλούς από μέρους μου.Για αυτά οι πληροφορίες θα αναρτώνται εδώ..
Ακόμα είμαι στη φάση του σχεδιασμού..'Εχουν ανέβει μερικά αρχεία αλλα έχει ακόμα δουλειά..Πιστεύω ότι θα μπορέσω να το εμπλουτίσω έτσι ώστε να γίνει μια μικρή βιβλιοθήκη υλικού για μαθητές ,γονείς αλλά και συναδέλφους.
  Δεν είμαι γνώστρια πολλών λογισμικών για δημιουργίες υλικού ,αλλά σιγά σιγά μαθαίνω μόνη μου και προσπαθώ..
Μπορείτε λοπόν να το βρείτε πληκτρολογώντας  τη διεύθυνση  είτε βρίσκοντας το στη  δεξιά στήλη του παρόντος Blog πατώντας στη φωτογραφία που παραπέμπει στο νεο site και απεικονίζει τη ζωφόρο του Παρθενώνα .Υπάρχει ακριβώς από κάτω η λεζάντα με τον τίτλο του site για να σας βοηθήσει...
Σας περιμένω λοιπόν και εκεί και ελπίζω να σας  φανεί ενδιαφέρουσα η περιήγησή σας στην "ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ"
διεύθυνση: ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Πέμπτη

ΜΑΝΔΡΑΓΟΡΑΣ και η πανάρχαια χρήση του

Ο Μανδραγόρας (Mandragora autumnalis) είναι φυτό που ανήκει στην οικογένεια των σολανιδών (Solanaceae). Ο Μανδραγόρας λόγω των ιδιοτήτων του αποτελούσε από την αρχαιότητα περιζήτητο φάρμακο. Οι ιπποκρατικοί ιατροί χρησιμοποιούσαν το αφέψημα της ρίζας του για τη μανιοκατάθλιψη. Επίσης στην αρχαιότητα το χρησιμοποιούσαν ως αναισθητικό κατά τη διεξαγωγή εγχειρήσεων και ως ναρκωτικό. Το ανθρωπόμορφο σχήμα της ρίζας του οδήγησε στην απόδοση στο φυτό μαγικών και υπερφυσικών ιδιοτήτων. Το ξερίζωμα του γινόταν μόνο με πανσέληνο, δένοντας το φυτό με σχοινί σε ένα μαύρο σκυλί ώστε να μην έρχεται σε επαφή με τα ανθρώπινα χέρια. Απαντάται στο μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας, σε χέρσους αγρούς και πετρώδεις τοποθεσίες.

Δευτέρα

ΣΕΛΤΖΟΥΚΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ-ΝΟΡΜΑΝΔΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ

Δείτε την παρουσίαση που ετοίμασε η Ραφαηλία Θεοδ.στα πλαίσια παράδοσης του κεφ 29 στην Ιστορία από την ίδια τη μαθήτρια.

Οι ασκήσεις των μαθηματικων..

Επειδή 2-3 μου αναφέρατε παιδιά ότι δεν μπορείτε να μπείτε στο edmodo θα σας δώσω εδώ τις ασκήσεις και αύριο θα κοιτάξουμε τους κωδικούς σας..
1,Μια μέρα ο ξάδερφος του Νίκου ο Ανδρέας πήγε στο σπίτι του Νίκου και του έδειξε ένα χάρτη.. Θα έκαναν ένα μεγάλο ταξίδι με τους γονείς του και θα ταξίδευαν με το ιστιοφόρο τους.. «θα καλύψουμε 1500 μίλια και μετά θα κάνουμε άλλα 2/5 των μιλίων αυτών για να πάμε σε ένα αγαπημένο μέρος του μπαμπά και όταν θα γυρίσουμε θα έχουμε κάνει 3000 μίλια"είπε ο Ανδρέας ..Ο Νίκος του είπε ότι δεν θα έκαναν αυτά τα μίλια αλλά πολύ περισσότερα ενώ ο ξάδερφός του επέμενε ότι θα ήταν τόσα.. Ποιος έχει δίκιο; Αποδείξτε το..(για να βοηθηθείτε κάντε έναν δικό σας αυτοσχέδιο χάρτη, δηλ ένα σχεδιάγραμμα)
 2,Ο παππούς πήρε τη σύνταξή του και ήθελε να δώσει από αυτήν το ¼ στα εγγόνια του,τα 2/5 στο ενοίκιο και τα 3/7 για τα ψώνια του..Η σύνταξή του είναι1 050ε. Του φτάνουν τα χρήματα για όλα αυτά;
3,Παιδιά σκεφτόμουν κάτι Α. Μπορώ να προσθέσω 2/4+3/4+7/9; Β. Είναι το ίδιο 2.235 στρ με 23500 τ.μ ; Γ. Να βρείτε 45λεπτά είναι τα …..της ώρας 125μ είναι …………..δέκατα 34,56τ.μ…………… τ.δεκ 0,25χιλ………………μέτρα 843εκ………………..χιλ

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ...



Ευέλικτη ζώνη και το δεύτερο πρόγραμμα "Συναισθήματα στον κύκλο "που κάνουμε από κοινού το Ε2 ΚΑΙ Ε3 συνεχίζεται κανονικά.Ο τίτλος αφορά αυτό ακριβώς που εκφράζει..Τα παιδιά ότι λένε μένει στον κύκλο..Τα συναισθήματά τους ,το άνοιγμά τους από τον εσωτερικό τους κόσμο προς τους συμμαθητές πρεπει να προφυλαχτεί,να μη γίνει αιτία προστριβών εκτός τάξης..Σκοπός είναι να μάθουν να σέβονται τα συναισθήματα ο ένας του άλλου και να αναγνωρίσουν αυτά που ενοχλούν τους συμμαθητές τους .Οι ομάδες έχουν επιλεγεί από την προηγούμενη φορά.. ..2 των 9 και 2 των 10 παιδιών..Αυτή τη φορά θα έπρεπε να ζωγραφίσουν μια ζωγραφιά  κάτι που θα έχει σχέση με συναισθήματα.Μοιράστηκαν χρώματα και κάνσον και ξεκίνησα..Το ζήτημα ήταν να δούμε ποια συναισθήματα κυριαρχούσαν στα παιδιά..Δεν μας ενδιέφερε τόσο το καλλιτεχνικό αποτέλεσα όσο τα συναισθήματα που θα αποτύπωναν και τη θέση τους μέσα στη ζωγραφιά..Πέρα από αυτό θα πρεπε να συνεργαστούν..Να αφήσουν στην άκρη εγωιστικές και αρχηγικές τάσεις ώστε να αποδώσουν το σχέδιό τους..Έτσι και έγινε.4 ΟΜΑΔΕΣ 4 ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ..Κάθε ομάδα θα  εξέφραζε το χώρο της και τη δυναμική της..
Αποτέλεσμα?Είδαμε ότι τα συναισθήματα που κυριαρχούν (και αυτό μας έκανε να νιώσουμε ότι υπάρχει υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα δουλέψουμε εγώ και η Ολυμπία )είναι τα περισσότερα θετικά..
Επόμενο βήμα αμέσως μετά η συγγραφή μιας ιστορίας που γεννά συναισθήματα..
Σε αυτό το στάδιο\
 κάθε ομάδα θα γράψει ένα κείμενο "αλυσίδα"..Κάθε παιδί θα πρέπει να συνεχίσει μια ιστορία..Όλες έχουν σχέση με το παιδικό τρόπο αντίδρασης των παιδιών που πάντα είναι πιο συναισθηματικά από τους ενήλικες.
Στην πρώτη ιστορία  υπάρχει ένα οργισμένο παιδί και ένα ντροπαλό..Μέσα από το κείμενό τους  πρέπει να βρούν τρόπο να βοηθήσουν και τους δύο συμμαθητές τους να εκφράσουν τι τους οδηγεί να συμπεριφέρονται έτσι και να δώσουν λύση βοηθώντας τον έναν να ανοιχτεί και να μην είναι ντροπαλός και τον άλλο να ελέγχει το θυμό του
Η δεύτερη ομάδα έχει να γράψει ένα κείμενο σχετικά με το πως νιώθει ένα παιδί που αλλάζει σχολείο,περιβάλλον και χώρα..Να περιγράψουν τα συναισθήματα αυτού του παιδιού και να απαντήσουν στο ερώτημα αν θα τον δεχτούν οι "ξένοι"συμμαθητές του ή όχι..(Το αποτέλεσμα θα δοθεί ακολουθώντας την πορεία των γεγονότων
η Τρίτη ομάδα θα γράψει ένα μικρό θεατρικό μονόπρακτο όπου τα καλά και θετικά συναισθήματα οργανώνονται να αντιμετωπίσουν τα αρνητικά και άσχημα συναισθήματα και να τα κατατροπώσουν..Ειδικά την οργή ,την απογοήτευση και το θυμό.
Η τέταρτη ομάδα  θα περιγράψει τα συναισθήματα ενός παιδιού που του αρνούνται την παρέα..Το πως νιώθει ένα παιδί "παρείσακτο"..

Ο σκοπός της άσκησης είναι να δούμε ποιος είναι υπεύθυνος για τα συναισθήματά μας..Αν είμαστε εμείς ή οι άλλοι και πως μπορούμε να αλλάξουμε συμπεριφορές και αντιδράσεις που θα μειώσουν όχι μόνο τα αρνητικά αλλά θα αυξήσουν και  τις άμυνές μας ώστε να μην παρασυρόμαστε από αυτά..

Θα σας ενημερώσουμε για τη συνέχεια σύντομα.





                                                                                                                                                                 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...