Τρίτη

Μαθήματα Ιστορίας και όχι μόνο

Για να βοηθηθούν τα παιδιά στην κατανόηση των μαθηματων θα  ανεβάζω κάποια βιντεάκια πάνω στα μαθήματά τους ειδικά αν είναι δυσκολονόητα.Είναι  αφηγηματικά και δεν περιλαμβάνουν διάδραση ..Δεν αντικαθιστά το μάθημα στην τάξη σε καμία περίπτωση γιατί στην τάξη η μάθηση είναι ανακαλυπτική και γίνεται με όλους τους μαθητές..Απλά θα βοηθήσουν τους μαθητές να εμπεδώσουν πιο εύκολα όσα κάνουμε στην τάξη ενώ στηρίζει κυρίως μαθητές που είναι ακουστικοί τύποι και η ανάγνωση τους δυσκολεύει πολύ στο να κατανοήσουν το μάθημα όταν το επεξεργάζονται στο σπίτι.

1, ΙΣΤΟΡΙΑ..ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΒΕΙΤΕ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ)



 2,Μαθηματικά

Παρασκευή

Η τάξη μου, ο κινηματογράφος, ο φορέας πολιτισμού NIFF και η ταινία μας(το τρέιλερ)

Στο σημερινό σχολείο τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι πολυποίκιλα και πολύμορφα.Στην υπηρεσία της εκπαίδευσης τίθενται μέσα που πριν κάποια χρόνια δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εκπαιδευτικά ..Η κοινωνικογνωστική μάθηση προωθείται πια με τρόπους που βοηθούν το παιδί αβίαστα και χωρίς διδακτισμό να αναπτυχθούν σε όλα τα επίπεδα.
Ενα μέσο είναι πια και η 7η τέχνη.

Ο Albert Bandura  ( θεμελιωτής της Κοινωνικής μάθησης που βασίστηκε στο ότι το άτομο μαθαίνει παρατηρώντας τη συμπεριφορά άλλων ατόμων και τις συνέπειες των πράξεών του αφού όμως πρώτα μέσω γνωστικών  διεργασιών και δεξιοτήτων επεξεργαστεί το πρόβλημα και προχωρήσει στην επίλυσή του,)αναφέρει   σε συνέντευξη του που παρατίθεται στην ιστοσελίδα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου τα εξής για την θεωρία του που πια διέπει τη σύγχρονη διδασκαλία.
« Η κοινωνικογνωστική θεωρία της μάθησης τονίζει ότι οι άνθρωποι δεν είναι μόνο προϊόντα του περιβάλλοντός τους αλλά είναι οι ίδιοι οι παραγωγοί νοήματος. Η κοινωνικογνωστική θεωρία της ανθρώπινης λειτουργικότητας δίνει έναν κεντρικό ρόλο στις γνωστικές αυτορυθμιστικές και αυτοαντανακλαστικές διαδικασίες, στη δυνατότητα του ανθρώπου για προσαρμογή και αλλαγή. O άνθρωπος επομένως δεν αντιδρά μηχανικά στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος αλλά σκέπτεται, οργανώνει τα δεδομένα και καταλήγει σε συμπεράσματα μετά από γνωστική επεξεργασία των δεδομένων αυτών. Η κοινωνικογνωστική θεωρία προσφέρει μια πιο αισιόδοξη εικόνα για τον άνθρωπο καθώς του δίνει τη δυνατότητα να αλλάξει τις συνθήκες της ζωής του προς το καλύτερο. Μια άλλη πολύ σημαντική παράμετρος της θεωρίας αυτής που την διαφοροποιεί από τις παραδοσιακές θεωρίες είναι ότι δίνει μεγάλη έμφαση στην κοινωνική διαμόρφωση της γνώσης. Oι παραδοσιακές θεωρίες έδιναν μεγάλη έμφαση στο πόσο επηρεάζεται η συμπεριφορά από τις επιβραβεύσεις και τις τιμωρίες. Η δική μου θεωρία τονίζει την πολύ σημαντική επίδραση της συμβολικής μίμησης προτύπων στην καλλιέργεια νέων ικανοτήτων, κινήτρων, συναισθηματικών τάσεων και αξιών¨

Στα 11 χρόνια του παιδιού που πλέον αναπτύσσεται η αφαιρετική σκέψη,που το παιδί δίνει λύσεις αλλά και εναλλακτικές λύσεις ,που κάνει όνειρα για τον εαυτό του και αρχίζει και βλέπει τον κόσμο που ζει ,ο κινηματογράφος μπορεί να γίνει μέσο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης..
Φέτος, μάλλον πέρσι ,για πρώτη φορά χρησιμοποίησα ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ θέτοντας επιπλέον στόχους που αφορούσαν την γνωστική μάθηση στους μαθητές μου.
Δεν χρησιμοποιήθηκε και δεν αξιοποιήθηκε τόσο το πολιτιστικό κομμάτι του όσο αξιοποιήθηκαν αυτά που  μπορούσε να μου δώσει όσον αφορά την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης,της δημιουργικότητας,της ανάπτυξης της γλωσσικής και εξωγλωσσικής επικοινωνίας,της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον.
Και τώρα σε λίγες μέρες η ταινία που δημιουργήθηκε μετά από την ολοκλήρωση των στόχων που είχαν τεθεί θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα της

Η ταινίας μας έγινε με τη στήριξη του ΝΙFF, του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσσας δηλαδή.Η συνεργασία μας ξεκίνησε κάτω από συνθήκες άγνωστες για το πως θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε και σιγά σιγά δημιούργησε νέα δεδομένα
Ενας φορέας πολιτισμού συνεργάστηκε για πρώτη φορά με ένα  σχολείο για την παραγωγή υλικού που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εμπορικό προϊόν αλλά που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό .Είναι μια πιλοτική προσπάθεια ,ακόμα στο Ά του ξεκινήματός της  και έχουν πολλά ζητήματα να λύσουν και να λύσουμε ,μα ελπίζω   ότι με τη δική μας συμβολή ,με αυτό που δημιουργήσαμε τα 2 σχολεία του Νομού μας (η τάξη μου ταινία και το 9ο Δ.Σ.Νάουσσας ντοκυμαντέρ)θα τα καταφέρει με τις κατάλληλες κινήσεις της προέδρου του ΝΙFF κ.Αννας Γκαρνέτα και της υπόλοιπης διοίκησής του να συνεχίσουν το έργο τους πέρα από την  οργάνωση του Φεστιβάλ  και να δημιουργησουν- γιατί όχι?-  μια ταινιοθήκη μοναδική στο είδος της με μαθητικά προϊόντα που θα χρησιμοποιούνται ως πηγή για την εκπαίδευση από τους εκπαιδευτικούς όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού καθώς θα πραγματεύονται διάφορα θέματα που αφορούν τα παιδιά τους μαθητές αλλά και την κοινωνία δίνοντας ευκαιρία για μάθηση..Αυτό για μένα θα ταν το ιδεατό και μακάρι να πραγματοποιηθεί.
Η πιλοτική αυτή δράση ονομάστηκε  NIFF GOES TO SCHOOL.

Την Κυριακή λοιπόν στις  28 Σεπτεμβρίου βραδιά απονομής των Βραβείων τουΔιεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσσας,θα γίνει η επίσημη προβολή των 2 μαθητικών δημιουργιών, 


Παραθέτω το πρόγραμμα και τα μέλη της Κριτικής επιτροπής 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Παρακάτω παρουσιάζονται οι κριτικές επιτροπές του 11ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας.
Η κριτική επιτροπή των ταινιών μυθοπλασίας απαρτίζεται από τους:

Πρόεδρος: Παντελής Βούλγαρης, σκηνοθέτης
Μέλη: Jan Broberg Carter, συνθέτης, παραγωγός, Levon Minasian, σκηνοθέτης, Αλεξάνδρα Γεωργοπούλου, υπεύθυνη διεθνών σχέσεων του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, Aniez Atlas, ηθοποιός

Η κριτική επιτροπή των ταινιών κινουμένων σχεδίων απαρτίζεται από τους:
Πρόεδρος: Steve Woods, animator
Μέλη: Στέφανος Ποταμίδης, γραφίστας, Άντια Αγγελίδου, γραφίστρια
                               
Η κριτική επιτροπή των πειραματικών ταινιών απαρτίζεται από τους:

Πρόεδρος: Γιάννης Κολαξίζης, εικαστικός καλλιτέχνης, κινηματογραφιστής
Μέλη: Μαρία Παπαδοπούλου, εικαστικός, Γιώργος Μελιδώνης, κριτικός κινηματογράφου
Η κριτική επιτροπή των Σπουδαστικών και Νεανικών Ταινιών Digital View South East Europe απαρτίζεται από τους:
Πρόεδρος: Julian Parkinson, εικαστικός καλλιτέχνης, κινηματογραφιστής
Μέλη: Nuno Rocha, σκηνοθέτης, Cecilia Felmeri, σκηνοθέτης
               
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΠΩΣ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Προβολές Ταινιών
Αίθουσα 1 [Μυθοπλασία]
21:00 (Τετάρτη) | 18:00 – 22:30 (Πέμπτη - Παρασκευή  – Σάββατο) | 18:00 – 20:30  (Κυριακή)
Αίθουσα 2 [Πειραματικά, Κινούμενα Σχέδια, Movile]
17:00 – 20:45 Πέμπτη – Κυριακή
Αίθουσα 3
SEEtalents Μυθοπλασία
19:00 – 20:10 Τετάρτη
16:30 – 19:00 Πέμπτη – Κυριακή
19:00  Σάββατο «Τρωάδες» (βασισμένο στο έργο του Ευριπίδη) του Μιχάλη Κακογιάννη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη
Αίθουσα Σεμιναρίων
Masterclasses από τον κ. Π. Βούλγαρη και την κ. J. Broberg Carter
Παρασκευή 20:00 – Κυριακή 20:00
Αίθουσα 3

Εκθέσεις
Καθημερινά από τις 11:00
Κεντρικός Εκθεσιακός χώρος (Πολυχώρος Πολιτισμού ΕΡΙΑ)
“Crisis is a greek word”
Η παγκόσμια πρωτοβουλία των Ελλήνων σχεδιαστών, να αφηγηθούν την κατάσταση στην Ελλάδα της κρίσης.
"2nd Green Project Moving Photo Exhibition: Greek New Talent"
Έκθεση περιβαλλοντικής φωτογραφίας  στο πλαίσιο του “2014 Green Project στη Ν. Αμερική”
My Festival”
Έκθεση Φωτογραφικού διαγωνισμού
Παρουσίαση μέσω μόνιτορ τοποθετημένων στους χώρους της εκδήλωσης
to be continued…
Γράψε το νέο σενάριο του 11ου NIFF! Συμπλήρωσε την ιστορία που άρχισαν οι άλλοι ώστε να δημιουργηθεί το πιο τρελό σενάριο που γράφτηκε ποτέ!
Best of NIFF under the stars!
Ειδική προβολή των καλύτερων ταινιών των προηγούμενων Φεστιβάλ στην οροφή του πολυχώρου ΒΕΤΛΑΝΣ Πέμπτη – Σάββατο 21:30
Προβολή της ταινίας «Τρωάδες» (βασισμένο στο έργο του Ευριπίδη) του Μιχάλη Κακογιάννη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη
Σάββατο  19:00, Αίθουσα 3
Το NIFF πάει σχολείο
Επίσημη παρουσίαση των δύο πρώτων ταινιών παραγωγής NIFF! Με πρωταγωνιστές τους κινηματογραφιστές του μέλλοντος.
Κυριακή 21:30 – Αίθουσα 1
Παιδί και Κινηματογράφος
THE LORAX 3D
ΜΕΤΑΓΛΩΤΙΣΜΕΝΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Κρις Ρενό| 86’ | Κινούμενα σχέδια  

Προβολές 3D  για  Σχολεία : Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 09:30 και 11:00 
Προβολές 3D  για το κοινό : Τετάρτη 17.00 και Σάββατο -  Κυριακή 16:30
Αίθουσα 1
Ποιανού είναι η Θάλασσα;
Ένα μουσικό παραμύθι για μικρούς και μεγάλους, με τη Δήμητρα Μητρέντση και το Γιάννη Μαρμαρά με ζωντανή μουσική και  τα αστέρια για συντροφιά!
Παρασκευή 20:00 Αίθριο «ΕΡΙΑ»
Παιδικές Θεατρικές Παραστάσεις
«Ο Ποιητιτής και οι μύθοι που σκαρώσαν παραμύθι» από την ομάδα ΣΚΟΙΝΙ-ΚΟΡΔΟΝΙ
Σάββατο 12:00, Αίθουσα 1
«Τα Παραμύθια Των Αδελφών Γκριμ"  του Φώτη Σπύρου 
Κυριακή 11:00 , Αίθουσα 1
Παιδική Γωνιά
Το φεστιβάλ  παίζει με τα παιδιά! Δραστηριότητες και παιχνίδια για τους μικρούς μας φίλους που αγαπούν το σινεμά!!! Εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες για παιδιά.
Καθημερινά από τις 18:00 έως τις 21:00, Kid’s Corner
Διημερίδα : «Παιδί και Κινηματογράφος»
Πολυχώρος Πολιτισμού ΒΕΤΛΑΝΣ, Αίθουσα 3, Τετάρτη & Πέμπτη 10:00 – 13:00
Πρόγραμμα Συναυλιών
NEVER || MUSIC! Συναυλίες που μας ξεσηκώνουν κλείνουν τις μέρες των προβολών με πολύ χορό! Στο δημοτικό πάρκο Νάουσας.
Πέμπτη 22:30 VEGAS
Παρασκευή 22:30 THE BALGUNS
Σάββατο 22:30  LOS MUJEROS
Κυριακή 22:30  BREAKING BAND
Πληκτρολογήστε www.niff.gr και μείνετε ενήμεροι για το πρόγραμμα και κάθε εξέλιξη.


Σάββατο

Η Ευρώπη ο Μεσαίωνας,οι ανακαλύψεις(ΚΙΝΟΎΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ)


Ουμανισμός,Γαλιλαίος,Κοπέρνικος,Διαφωτισμός, Καντ,Ανακαλύψεις ,τυπογραφία,Ρουσσώ,Ντα Βίντσι,κλπ..Το σκοτάδι του μεσαίωνα πλέον δεν υφίσταται..Σιγά σιγά η Ευρώπη αλλάζει ,μεταμορφώνεται για να φτάσει στην υπέρτατη αλλαγή που θα έρθει με την Γαλλική επανάσταση..Μια εποχή για την Ευρώπη που οι εξελίξεις θα δούμε ότι οδήγησαν σε σημαντικές πολιτικές αποφάσεις που επηρέασαν όλο τον κόσμο..Μια υπέροχη ιστορία η φετινή που θα μας φέρει στο παρόν οδηγώντας μας μέσα από φωτεινές αλλά και σκοτεινές -ζοφερές στιγμές που βίωσε η ανθρωπότητα..Απαραίτητο στοιχείο μελέτης και πάλι η ενσυναίσθηση..Να μπαίνουμε στην εποχή για να μπορούμε σαν παρατηρητές να βλέπουμε τα γεγονότα και να σκεφτόμαστε πάντα το "τι θα γινόταν αν..." ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ που η κάθε μία επηρέασε την άλλη.. ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ

Ο Παπανούτσος για το δάσκαλο και την προετοιμασία του..

 
H νέα χρονιά ξεκινάει μουδιασμένα για τους περισσότερους δασκάλους και όχι μόνο..Η ζωή μας είναι πια μοιρασμένη σε 2 επίπεδα ..Στο ένα  οι μαθητές μας και το πως θα οργανώσουμε την σχολική μας ζωή σε όλους τους τομείς και στο άλλο  η ανασφάλεια όχι της αξιολόγησης ,της στασιμότητας ή της απόλυσης αλλά τι μας περιμένει σε επίπεδο σχολικής νομοθεσίας.Ποιο είναι το πιο σημαντικό?Η σχολική μας ζωή που θα έπρεπε να είναι αφιερωμένη στο έργο μας μα που πια  επηρεάζεται από τον συνεχή βομβαρδισμό αλλαγών που ακούγονται  ότι έρχονται ..Είναι αλήθεια ότι ακούγονται πλέον πολλά και διάφορα  για σχολεία, εκπαιδευτικούς,διδασκαλία,εκπαίδευση όπως :χωρίζονται  σε κατηγορίες τα σχολεία με εισαγωγή περισσότερων διδασκόμενων αντικειμένων άλλα σχολεία εξοπλίζονται με νέο τεχνολογικό εξοπλισμό και αναβαθμίζονται,εκπαιδευτικοί δεν θα διδάσκουν σε τάξεις γιατί δεν κατέχουν πχ βεβαίωση επιμόρφωσης Β επιπέδου  (στους υπολογιστές)Και με την αξιολόγηση τα επιπλέον προσόντα θα διαχωρίζουν τον καλό δάσκαλο από το μέτριο..Πώς  όμως  ένα επιπλέον  ΤΥΠΙΚΌ  προσόν κρίνει την ικανότητά ενός δασκάλου να μπει  σε μια τάξη όταν αυτά που χρειάζεται για να διδάξει είναι μέρος της ανθρώπινης ταυτότητάς του και δεν αποτελούν αξιολογούμενο ,μέσω πτυχίων ή βεβαιώσεων,  προσόν?Ποια είναι η ουσία του δασκάλου?Να την ξαναδούμε άλλη μια φορά?
 Ο αείμνηστος Δάσκαλος  Ευάγγελος  Παπανούτσος  είχε δώσει στο βιβλίο του "Δρόμοι ζωής "την ουσία του δασκάλου..
"Δάσκαλος δεν είναι αυτός που μαθαίνει στα παιδιά μας τα σχολικά γράμματα,μουσική ξιφασκία,καλούς τρόπους..Αυτά τα μαθήματα είναι εξωτερικά,,Μένουν στην επιφάνεια σαν τα ρούχα που φορούμε.Δεν εισχωρούν παράμεσα στην ψυχή μας,δεν μας πλάθουν,δεν διαμορφώνουν αυτό που λέμε προσωπικότητα:Πνεύμα ,ήθος ,χαρακτήρα.Εκτός αν εκείνοι που τα προσφέρουν δεν περιορίζονται στην απλή μετάδοση γνώσεων αλλά τα χρησιμοποιούν ως μέσα να για να πετύχουν το στόχο της διαμόρφωσης της προσωπικότητας."

Δάσκαλος για τον Παπανούτσο είναι :"..αυτός που παραμένοντας ενήλικος μπορεί να γίνεται παιδί  και κάθε χρόνο με τα νέα παιδιά που έρχονται στα χέρια του να γίνεται παιδί.Τούτο μπορούμε να το διατυπώσουμε και αλλιώς.Ο αληθινός δάσκαλος ενηλικιώνεται παραμένοντας παιδί στην ψυχή,ανθρωπος δηλαδή εύπλαστος,δροσερός,αγνός.Αδύνατο να φανταστεί κανείς πόσο δύσκολο ,σχεδόν υπεράνθρωπο είναι  αυτό που του ζητούμε ,να συνθλίψει μέσα του το χρόνο,να γερνάει φυσιολογικά και όμως να μένει νέος στην ψυχή για να μπορέσει να έχει πρόσβαση στα αισθήματα,στις σκέψεις ,στις επιθυμίες του νέου ανθρώπου που θα διαπαιδαγωγήσει ,να τον καταλαβαίνει,να χαίρεται,να διασκεδαζει μαζί του ,να σκέπτεται τις σκέψεις του,να να επιθυμεί τις επιθυμίες του,να πονάει τον πόνο του..."
Επίσης ο ίδιος στο βιβλίο του παρακάτω αναφέρει ότι "...Επίσης πετυχημένος είναι ο δάσκαλος που έκανε με το έργο του τόσο ώριμο το μαθητή του ώστε εκείνος να μην τον χρειάζεται πια...Ο θρίαμβος του δασκάλου είναι να κάνει τον νέο άνθρωπο αυθύπαρκτο και ανεξάρτητο -στον τρόπο που μεθοδεύει τις παρατηρήσεις  και τις σκέψεις του ,στον τρόπο που κάνει τις εκτιμήσεις του,που καταρτίζει το πρόγραμμα της δράσης του,που σημασιολογεί τη ζωή ώστε να μην έχει πλεον ανάγκη από χειραγώγηση και ούτε από τον ίδιο τον δάσκαλο του..
Τελευταίο ο Παπανούτσος εκθέτει το πιο σημαντικό..Την αγάπη για το παιδί.."Άφησα τελευταία την κύρια ιδιότητα(ορθότερα την πρώτη αρετή)του δασκάλου..Την αγάπη για το παιδί..Στο παιδί που δεν έιναι δικό του αλλά γίνεται δικό του όταν συνδεθεί με την παιδευτική σχέση.Στο παιδί ως παιδί που ως ένα νέο και τρυφερό βλαστάρι που δεν έχει ακόμα ξεδιπλώσει τα φύλλα του αλλά κλείνει μέσα του τόσους θησαυρούς -νοημοσύνης ,ευαισθησίας-δραστηριότητας-και περιμένει τη δική του στοργή και φροντίδα για να ανθοβολήσει,να αναπτυχθεί και να ολοκληρωθεί.Είναι απίστευτο με πόση αγάπή(ανιδιοτελή,θερμή,αφειδώλευτη)αφοσιώνεται ο αληθινός δάσκαλος στους μαθητές του.Το παιδί που του εμπιστεύτηκαν να διδάξει γίνεται ο άξονας της ζωής του,αυτό της δίνει περιεχόμενο και γίνεται ο άξονας της ζωής του..


Επίσης ο ίδιος μεγάλος δάσκαλος στο δοκίμιο "Πρωτοβουλία και οίστρος ..Ιδού το μάθημα¨ αναφέρει χαρακτηριστικά: " Κατάλαβε το καλά, και κλείσε αυτή την αλήθεια μέσα στην ψυχή σου, ότι η διδασκαλία ανήκει στην κατηγορία των πνευματικών έργων όπου το καλό αποτέλεσμα είναι προϊόν έμπνευσης και δημιουργικού οίστρου. Με μια λέξη: είναι δημιουργία. Και ο άξιος δάσκαλος: δημιουργός. Αυτό πρέπει να σκέπτεσαι όταν αρχίζεις όχι μόνο μια σειρά μαθημάτων, αλλά και το κάθε μάθημα, κάθε ώρα διδασκαλίας. Δε θα εργαστείς απάνω σε γνωστές και πολυμεταχειρισμένες, στερεότυπες φόρμες και φόρμουλες (όπως: ο τεχνίτης στα «βάναυσα» έργα), αλλά θα δημιουργήσεις πάντοτε κάτι νέο και πρωτότυπο, κάτι που δεν είχε, δεν μπορούσε να έχει γίνει ως τώρα (όπως ο αληθινός ποιητής στα «ευγενή» έργα του πνεύματος)."

Και παρακάτω στο ίδιο δοκίμιο αναφέρει τη προπαρασκευή ενός δασκάλου..Προσπερνάω την  πρώτη που αναφέρεται στον τρόπο οργάνωσης της διδασκαλίας που γίνεται όταν αρχίζει και ξετυλίγεται αβίαστος και παραγωγικός ο ευρετικός διάλογος (όπως τον ονομάζει)με τους μαθητές μας κατά τη διερεύνηση ενός θέματος και συζήτηση των αποριών..Πηγαίνω στη δεύτερη προπαρασκευή που θέτει ..

"Η δεύτερη, η πιο ουσιαστική και η πιο κουραστική, δε γίνεται, δεν μπορεί να γίνει την παραμονή της διδασκαλίας σου, αλλά κρατάει χρόνια πολλά, όσα θα διαρκέσει η επαγγελματική σου ζωή. Πρέπει να κατακτήσεις εις βάθος την «ύλη» που θα διδάξεις, με τη συστηματική και αδιάκοπη μελέτη και οικείωση της μεθόδου και των πορισμάτων της αντίστοιχης επιστήμης. Ανησυχείς για τη μορφή- είσαι βέβαιος ότι κατέχεις το περιεχόμενο της διδασκαλίας σου;

Πρόσεξε εδώ αυτό το ρήμα: «κατέχω» (το περιεχόμενο, την ύλη της διδασκαλίας μου). Αμφιβάλλω αν πολλοί συνάδελφοι σου έχουν συλλάβει το νόημα του. Έχω «κατακτήσει» και «κατέχω» το τι θα διδάξω σημαίνει πολλά, πάρα πολλά πράγματα. Και πριν απ” όλα άσβεστη δίψα μάθησης και μόχθο δυσπερίγραπτο. Αυτή την προετοιμασία σου ζητώ. Πώς γίνεται;


Ασφαλώς όχι με τα σχολικά εγχειρίδια και με τις κοινές εγκυκλοπαίδειες, ή με τους «Θησαυρούς» της διδακτέας ύλης, που σταχυολογούν (από τέταρτο και πέμπτο χέρι) οι εμπορευόμενοι το βιβλίο της αγοράς. Μην καταδεχτείς ποτέ τέτοια «βοηθήματα» – κινδυνεύεις να γίνεις καταγέλαστος στην τάξη, γιατί θα βρεθούν μαθητές σου να ξέρουν (από τη βιβλιοθήκη του πατέρα τους ή από την τηλεόραση) περισσότερα από σένα. Τα επιστημονικά συγγράμματα και τα επιστημονικά περιοδικά θα είναι οι δικές σου πηγές. Που δεν προσπελάζονται εύκολα και πρέπει διαρκώς να ανανεώνονται, γιατί στους χρόνους μας η Επιστήμη προχωρεί γρήγορα και με μεγάλο διασκελισμό."

Ο Παπανούτσος δεν τα λεγε τυχαία όλα αυτά..Δεν είναι η τεχνολογία,ή τα επιπλέον πτυχία και βεβαιώσεις που κάνουν τον δάσκαλο ΔΑΣΚΑΛΟ..Είναι όλα αυτά που αναφέρθηκαν πιο πάνω..Είναι η ίδια η αγάπη για το παιδί ..Δεν μπορείς να θεωρείς καλό δάσκαλο αυτόν που έχει ένα επιπλέον προσόν..Ο καλός δάσκαλος είναι αυτός που προσπαθεί να οδηγήσει  το παιδί σε ένα άλλο επίπεδο σκέψης  ..Με του να του παρέχουμε  δασκάλους με επιπλέον χαρτιά δεν σημαίνει ότι θα του παρέχεις καλύτερη παίδευση αν δεν υπάρχουν όλα όσα παρέθεσα πιο πάνω Αυτό δεν πρέπει να το προσπέράσει κανένας δάσκαλος ποτέ.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...