Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Επίσκεψη στο Υδροηλεκτρικό εργοστάσιο Σφηκιάς και στο Φράγμα του Αλιάκμονα ποταμού-τεχνητή λίμνη

Σήμερα και με αφορμή το κεφάλαιο της φυσικής της Ε τάξης για την ΕΝΕΡΓΕΙΑ επισκεφθήκαμε το Υδροηλεκτρικό εργοστάσιο του Φράγματος του Αλιάκμονα στη Σφηκιά Ημαθίας.Τα παιδιά ξεναγήθηκαν, από τον υπεύθυνο, στους χώρους.Είδαν τις μονάδες που παράγουν τον ηλεκτρισμό,τους στροβίλους, τις εγκαταστάσεις και έμαθαν ότι όταν η ενέργεια που παράγεται δεν καταναλώνεται ,δεν μπορεί να αποταμιευθεί γιατί δεν υπάρχουν τεράστιες "αποθήκες για την αποθήκευσή της" (ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ) και έτσι, εκεί που το πρωί το εργοστάσιο αντλεί νερό από τη λίμνη για την παραγωγή ενέργειας ώστε να καλύψει τη ζήτηση,το βράδυ όταν η ενέργεια περισσεύει, αντιστρέφουν το μηχανισμό και οι αντλίες παίρνουν νερό απο το ποτάμι πια και το επιστρέφουν στη λιμνη(ταμιευτήρα νερού ή αλλιώς τεχνητή Λίμνη Αλιάκμονα)..Πάνω σε αυτό διαπίστωσαν τα παιδιά ,ότι τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια παράγουν "πράσινη ενέργεια" που δεν μολύνει το περιβάλλον αλλά αντίθετα με τον εμπλουτισμό πάλι της λίμνης με νερό ,προστατεύεται το περιβάλλον και η παραλίμνια ζωή.. Επισκεφθήκαμε επίσης το κέντρο έλέγχου και μας εξήγησαν την ύπαρξή του(έλεγχος της στεγανότητας του φράγματος,της σωστής λειτουργίας των μηχανημάτων ,και τον ελεγχο της παραγωγής ενέργειας στις 3 μονάδες )καθώς και τη λειτουργία των στροβίλων που παράγουν με την κίνηση του νερού ενέργεια..Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το χώρο αλλά και θαύμασαν την ψυχική δύναμη όσων δουλεύουν 8 ώρες την ημέρα σε βάθος 15 μετρων κάτω απο την επιφάνεια του ποταμου σε τεχνητό φως( σχεδόν 70 μέτρα απο την επιφάνεια του ταμιευτήρα νερου-τεχνητής Λίμνης)ελέγχοντας την παραγωγή ενέργειας που αντιστοιχεί -στο σύνολό της από όλα τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια- στο 7% της συνολικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Ελλαδας .. Εκείνο που απομένει τώρα είναι να επισκεφθούμε το εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας από λιγνίτη στο ΑΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ/ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ στο Νομό Κοζάνης για να ολοκληρώσουμε την εικόνα της παραγωγής ενέργειας στη χώρα μας ..


Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2012

'ΤΑΞΙΔΙ ΦΥΓΗΣ' από την UNHCR

http://www.taxidifygis.org.cy/
Στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής αγωγής,διαπραγματευτήκαμε το θέμα της μετανάστευσης ,της νομιμοποίησης των μεταναστών και των προσφύγων..Κατόπιν  συζητήσαμε και για το πως νιώθουν οι πρόσφυγες εξαιτίας ενός πολέμου ή πολιτικής αναταραχής αλλά και τα κοινά σημεία   μεταξύ μεταναστών και προσφύγων στην νέα χώρα που βρίσκονται πια..Ένα χαρακτηριστικό παιχνίδι που μπορείτε να παίξετε παιδια΄ είναι και το "ταξίδι φυγής" που μπορείτε   να το βρέιτε στην επίσημη ιστοσελίδα της UNHCR(΄Ύπατη αρμοστεία για τους πρόσφυγες)..Για την ευκολία σας ανέβασα το LINK στην αρχή της ανάρτησης.Παίξτε το παιχνίδι,γίνετε οι ίδιοι πρόσφυγες και ζήστε την πραγματικότητα των ανθρώπων που παράνομα ή νόμιμα προσπαθούν να βρουν μια νέα χώρα μια νέα πατρίδα ώστε να γλιτώσουν από τον φόβο και την ψυχολογική βία...Κατόπιν σκεφτείτε τι θα κάνατε αν ήσασταν στη θέση τους..Η ενσυναίσθηση (το να μπείτε στη θέση του άλλου)θα σας βοηθήσει να νιώσετε τα συναισθήματα των παιδιών που ξαφνικά βρέθηκαν σε μια ξένη χώρα χωρίς να γνωρίζουν τη γλώσσα ΄,χωρίς φίλους αλλά και πολλές φορές χωρίς την οικογένειά τους..

Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2012

Γεωμετρία και τέχνη.Διαθεματικό 3ωρο πρόγραμμα στη γεωμετρία))



.Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας :Ομαδοσυνεργατική
. ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Μαθηματικά: Γεωμετρία, άξονας συμμετρίας. σχέδιο
ΤΠΕ : internet, power point
Γλώσσα: Προφορικός λόγος, κώδικες
Καλλιτεχνικά: Έργα τέχνης ,Ζωγράφοι, σχέδιο,
Ιστορία

 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
  • Προτείνεται η οργάνωση των μαθητών σε ομάδες 3-4ατόμων.
  • Απαιτείται επομένως ο κατάλληλος αριθμός Η/Υ. Η δραστηριότητα θα πρέπει να διεξαχθεί και στο εργαστήριο πληροφορικής.(για την εύρεση στοιχείων και  έργων τέχνης -πινάκων με τη χρήση του internet)
  • Ένας βιντεοπροβολέας θα ήταν πολύ χρήσιμος,
  • Λογισμικό : λογισμικό παρουσίασης power point ,Scethpad, internet
    Κύριος διδακτικός στόχος
    Η μαθηματική εκπαίδευση πρέπει να προσανατολίζεται προς
    το να προσφέρει στους μαθητές ένα πλήρη έλεγχο της γλώσσας των Μαθηματικών ως
    ένα μέσο επικοινωνίας.
    -Να έχουν ένα πλήρες λεξιλόγιο μαθηματικών όρων και συμβόλων υπό τον
    έλεγχό τους.
    -Να είναι ικανοί να διαβάζουν και να ερμηνεύουν μαθηματικά κείμενα που
    είναι διατυπωμένα σε προφορική,  ή συμβολική μορφή.
    -Να διαθέτουν ικανότητα για μετάφραση από τη φυσική γλώσσα στη
    μαθηματική γλώσσα.
    -Να συσχετίζουν πραγματικά αντικείμενα και καταστάσεις, εικόνες και
    σύνολα (πίνακες)με γεωμετρικά σχήματα και μαθηματικές σχέσεις. 


     
    Α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο (μαθηματικά-Γεωμετρία, Γλώσσα,Καλλιτεχνικά) 
     Η Γεωμετρία όπου επιδιώκεται:
  • Η αναγνώριση και ταξινόμηση των βασικών γεωμετρικών σχημάτων.
  • Η κατασκευή γεωμετρικών σχημάτων με χρήση  κανόνα
  • και διαβήτη.
  • Η μελέτη των σχέσεων της ισότητας,  και της ομοιότητας.
  • Ζωγραφική με τη χρήση άξονα συμμετρίας  
  • Πριν ξεκινήσω παρουσίασα στα παιδιά διάφορα έργα και ζήτησα  να ανακαλύψουν σε ποια εποχή πιστεύουν ότι αναφέρεται το κάθε έργο και αυτά  να ανακαλύψουν τα σχήματα ..Ταυτόχρονα έκανα και επανάληψη βασικών γεωμετρικών εννοιών (ανατροφοδότηση). Μέσα από αυτή τη διεργασία ανακαλούνται γνώσεις Ιστορίας αλλά και εξέλιξης των μαθηματικών οι οποίες δίνουν ταυτόχρονα και τις πληροφορίες ότι τα γεωμετρικά σχέδια δεν χρησιμεύουν μόνο στο αρχιτεκτονικό σχέδιο αλλά μπορούν να χρησιμεύσουν και στην τέχνη..
    Μετά απο κάθε έργο προχωρησα στο τι είναι   ευθεία, ημευθεία, ευθύγραμμου τμήμα και φυσικά στη συμμετρία..Ο προτζέκτορας αντικατόπτριζε τις εικόνες πάνω στον πίνακα οπότε τα παιδιά με το μαρκαδόρο ζωγράφιζαν τα σχήματα που έβλεπαν τα αναγνωριζαν και μετά προχωρούσαν στο να βρουν τους συμμετρικούς αξονες..Παρατήρησαν ότι πολλές φορές σε ένα σχήμα υπήρχαν παραπάνω από ένας..Βέβαια στην ηλικία που είναι δεν εμβαθύναμε περισσότερο αν και στην παρουσίαση των έργων του ESCHER , o oποίος στους πίνακές του χρησιμοποιεί πολλαπλούς άξονες συμμετρίας, παρουσιάστηκαν πολλές φορές
    Τα έργα που παρουσιάστηκαν ήταν




     Ειδικά στο τελευταίο έργο τα παιδιά αναγνώριζαν τα σχέδια (όπου μπορουσαν)και έβρισκαν τον άξονα συμμετρίας..

     
    Αφού  μελετήσαμε τα σχήματα και κάναμε επανάληψη στη γεωμετρία παρουσίασα το ακόλουθο Power point το οποίο πραγματικά  έδειξε στα παιδιά πως χρησιμοποιείται η γεωμετρία στα διάφορα έργα μοντέρνας τέχνης..Το υλικό είναι από το sch .gr και αναφέρεται στο έργο του Escher ενός ζωγράφου που κατάφερε με γεωμετρικά σχέδια να κάνει υπέροχους πίνακες που βρίσκονται ανάμεσα στον φανταστικό και πραγματικό κόσμο. Σχέδια που συνδέονται με περίτεχνη σύνδεση των μαθηματικών ιδεών.. Βλέπουμε τις έννοιες της συμμετρίας  αλλά και: προβολική γεωμετρία ,μη ευκλείδιες γεωμετρίες,το τρίγωνο Penrose , χωροχρόνο ,τοπολογικές έννοιες(οι οποίες δεν αναλύθηκαν φυσικά στα παιδιά αλλά αναφέρθηκαν απλά σαν έννοιες) Μια από τις ιδέες του ήταν η κανονική διαίρεση του επιπέδου και η κάλυψή του με το ίδιο μοτίβο που επαναλαμβάνεται διαρκώς χωρίς να μένουν κενά που τον οδήγησε στις περίφημες πλακοστρώσεις του..
    Έτσι εισάγονται και νέες έννοιες τις οποίες θα παρατηρήσουν και θα δουν οι μαθητές και θα είναι πιο εύκολα να τις διδάξουμε αργότερα






Μετά απο αυτό ζήτησα απο τα παιδιά να φτιάξουν ένα απλό συμμετρικό μοτίβο σαν άσκηση στο σπίτι στο Μπλοκ ζωγραφικής τους.

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2012

ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ενα ταξίδι στην πανέμορφη χώρα μας..Ενα αφιέρωμα που παρακολουθήσαμε στη τάξη και είδαμε μέρη για τα οποία έχουμε μιλήσει και θα μας απασχολήσουν σε επόμενα μαθήματα ΟΛΥΜΠΟΣ.ΚΥΚΛΑΔΕΣ ΚΡΗΤΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ...Είναι εύκολο να αναγνωρίσεις τα μέρη..Να αναγνωρίσεις και να ταξιδεψεις..

Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2012

Αυτοκράτορας Αρκάδιος-Ιωάννης Χρυσόστομος


Η ιστορία των Βυζαντινών χρόνων είνα άρρηκτα συνδεδεμένη με το Χριστιανισμό..Αυτό που ένωνε την αυτοκρατορία δεν ήταν η κοινή καταγωγή των υπηκόων της αυτοκρατορίας καθώς περιελάμβανε διάφορους λαούς αλλά η κοινή θρησκεία  (ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ) και η γλώσσα (ΕΛΛΗΝΙΚΗ)

Διαίρεση ακεραίου με ακέραιο (διαιρετέος μικρότερος απο τον διαιρέτη)

Παιδιά ας κάνουμε μια επανάληψη στις διαιρέσεις με μικρότερο διαιρετέο απο τον διαιρέτη..Παρακολουθείστε προσεκτικά το παρακάτω βίντεο και κάντε μόνοι σας τις ασκήσεις..Είναι απλή εξάσκηση και σήμερα αφιερώσαμε ένα δίωρο πάνω σε αυτές οπότε δεν θα δυσκολευτείτε ιδιαίτερα..

Κυριακή, 11 Νοεμβρίου 2012

Φυσική -μορφές ύλης-Μόρια

Στο μάθημα της φυσικής μάθαμε ότι οι μορφές με τις οποίες εμφανίζεται η ύλη είναι τρεις..Στερεά υγρή και αέρια..Αλλά από τι αποτελείται η ύλη γύρω μας?Μα φυσικά από μόρια..Eίπαμε ότι τα μόρια είναι μικρά κομματάκια ύλης που συνδέονται μεταξύ τους ,εχουν όμοια σύσταση για να σχηματίζουν μια μορφή ύλης ,και δεν είναι ίδια για όλα τα σώματα.. Ας παρακολουθήσουμε το χορό των μορίων στα στερεά από τη σειρά "Εureka"

Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2012

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ "ΛΥΣΙΑΣ 2013"

 Ο διαγωνισμός "ΛΎΣΙΑΣ 2013"ξεκινάει..
Στον περσινό διαγωνισμό πήρε μέρος και  βραβεύτηκε και ο μαθητής του σχολείου μας Στανκ. Κωνσταντίνος που τότε ήταν στην Δ΄τάξη και φέτος βρίσκεται στην Ε και είναι ιδιαίτερη η χαρά μου  που είναι μαθητής μου.Ξέρω ότι επιθυμεί ,γιατί μου το εξέφρασε ήδη  ,να πάρει μέρος και φέτος στο διαγωνισμό οπότε  θα ευχηθώ: "καλή επιτυχία Κωνσταντίνε και να είσαι πάλι μέσα στους νικητές.,"..
   Παιδιά,και απευθύνομαι σε όλους τους μαθητές μου ,αν αποφασίσετε να πάρετε μέρος είμαι στη διάθεσή σας να σας βοηθήσω σε ό,τι χρειαστείτε.
Πληροφορίες για διαγωνισμό "ΛΥΣΙΑΣ 2013",θα βρείτε στη σελίδα.http://www.lysiasfriends.gr/

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ..Και μην ξεχνάτε..Μετράει και η συμμετοχή ,όχι μόνο η νίκη..

Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

Όταν τα παιδιά εκφράζονται...ποιος τα πιάνει!!!

Η μέρα των DEBATE :30-10-2012
4 Oμαδες 2 θέματα
 Μια τρίτη ομάδα κρίνει ποια ομάδα πείθει.

 ΣΤΟΧΟΙ
ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΕΣΗΣ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ..
ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΣΥΝΕΧΗ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ
ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΣΕ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ
ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΛΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΠΛΗΚΤΙΖΕΣΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΣΟΥ

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Υποτίθεται ότι τα παιδιά βρίσκονται σε μια τηλεοπτική εκπομπή..Υποδύθηκαν ρόλους ενηλίκων σε μια ευθεία αντιπαράθεση..Τα θέματα που δόθηκαν ήταν : "πειράματα σε ζώα"και "ανάπλαση δημοτικού χώρου".
Η μία ομάδα θα ήταν υπέρ και η άλλη κατά..
Τα θέματα δεν τα ήξεραν μέχρι εκείνη τη στιγμή..΄Ηθελα να δω τις δικές τους απόψεις.τον τρόπο εκφρασής τους,το πως αντιμετωπίζουν σοβαρά θέματα oπότε δεν τα έδωσα για επεξεργασία στο σπίτι.
 Είχαν στη διάθεσή τους μισή ώρα περίπου να συνεργαστούν, να επεξεργαστουν ιδέες χωρίς να τις κάνουν ενιαίο και δομημένο κείμενο και ταυτόχρονα να βρουν τρόπο να μας πείσουν χρησιμοποιώντας μεθόδους πειθούς..

Εδώ θα πω ότι ανησυχούσα για το ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα..Δεν είχαν ξανακάνει τέτοιου είδους δραστηριότητα και δεν ήξερα αν μπορούσαν να το χειριστούν αλλά δεν είχα παρά να περιμένω να δω το αποτέλεσμα..

Όταν πέρασε το μισάωρο και ξεκινήσαμε τα θρανία τοποθετήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε η μία ομάδα να βλέπει την αλλη..

ΠΡΏΤΟ ΘΕΜΑ:ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

Η μια ομάδα ήθελε να μετατρέψει ένα χώρο(βάλαμε το χώρο που βρίσκεται στη γέφυρα του Προμηθέα)σε χώρο αναψυχής..
Η άλλη ομάδα ανησυχούσε για το περιβάλλον της περιοχής αυτής και το τι θα συνέβαινε΄..Εγώ είχα το ρόλο του "από μηχανής θεού" συντονίστρια του debate..' Οταν "κόλλησαν "απλά έκανα μια ερώτηση και ξεμπλοκάρε η κατάσταση..
Τα παιδιά άψογα..Κρατούσαν επίπεδο και η γλώσσα που χρησιμοποιούσαν εκφραστικά σωστή  ενώ χρησιμοποιούσαν επιχειρήματα...
Γινόταν προσπάθεια να τα βρούν.Ειχαν κοινό στόχο..ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ..Η ομάδα που ήθελε να πείσει για την ανάπλαση χρησιμοποιούσε αθελά της την επίκληση στο συναίσθημα..
Προτάθηκαν λύσεις όπως να διατηρηθούν δέντρα και ανάμεσά τους να γίνουν θέσεις πάρκιγκ,να χρησιμοποιήσουν ξύλο για
τη δημιουργία παιδικής χαρά και ξύλινα κάγκελα στις όχθες και ότι μικροεπιχειρήσειςπου θα έμπαιναν στο χώρο  θα στεγάζονταν σε ομοιόμορφα ξύλινα οικήματα..
Η αντίπαλη ομάδα φάνηκε πως πείστηκε αλλά ζήτησαν χρόνο πριν  ανακοινώσουν  την επίσημη απόφαση τους..

ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΕΜΑ:ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΕ ΖΩΑ
Απόψεις πάλι υπέρ και κατά..Το πιο δύσκολο όμως για την ομάδα που υποστήριζε το θέμα ήταν ότι στην πραγματικότητα ήταν αντίθετοι..Οπότε εδώ χρειαστηκαν λίγο τη βοήθείά μου..ΕΙχε όμως αυτό και ένα αποτέλεσμα..Μπήκαν στη θέση ενός ανθρώπου με αντίθετη άποψη .
Εδώ και από τις 2 πλευρές γινόταν επίκληση στην αυθεντία.Χρησιμοποιούσαν σαν βάση νόμους ,τέθηκαν προτάσεις με επιχειρήματα και με βάση την υγεία  αλλά υπήρξαν και διαξιφισμοί..
Σ ε αυτό το debate δεν υπήρξε θέμα συμβιβασμού..Η βαση και των 2 ,που ήταν η μέθοδος για ιατρικά πειράματα, ξεκινούσε από τα πιστεύω της κάθε ομάδας για τα ζώα ,..

ΤΟ ΤΕΛΟΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
-Η τρίτη ομάδα κρατώντας σημειώσεις είπε ποιος τους έπεισε και γιατί..Ανέφεραν ότι τους έπεισε ο τρόπος ,τα επιχειρήματα και ο τρόπος που στηριξε τη θέση της η κάθε ομάδα...Στο πρώτο debate επέλεξαν την ομάδα που ήταν υπέρ της ανάπλασης  και στο δεύτερο την ομάδα που στήριξε το να μη γίνονται πειράματα σε ζώα..Σε αυτή την περίπωση(2η) επέκτεινα το θέμα ρωτώντας "ποια θα πρέπει να είναι η επόμενη κίνηση"Απάντησαν να σταλεί ένα γράμμα με τη θεση" κατά" σε διάφορους φορείς''..

-Η προσήλωση όλων των παιδιών ήταν μοναδική..Προσπαθούσαν κάποιες στιγμές σαν θεατές να θέσουν ερωτήματα ή να στηρίξουν απόψεις και  άλλοτε παρακολουθούσαν σιωπηλοί το κάθε θέμα.Ήταν πραγματικά μια άλλη εμπειρία.

-Προσωπικά κράτησα 3 πράγματα..'Οτι έχουν ανάγκη να εμπλέκονται σε τέτοιες διαδικασίες,ότι έχουν άποψη απλά χρειαζονται δουλειά για να μάθουν να την υπερασπίζονται και ότι έχουν ιδέες και γνώσεις που θα μας εκπλήξουν ευχάριστα αν μάθουμε να τα ακούμε..Εμένα προσωπικά όλοι/ες τους χτες με εξέπληξαν ευχάριστα και οι  στόχοι  που είχα θέσει φάνηκε ότι επιτεύχθηκαν.

Ένα μεγάλο Μπράβο στους μαθητές μου λοιπόν και πραγματικά θα ζητήσω από όλους εσάς τους γονείς να το πείτε  επίσης γιατί το αξίζουν.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...