4 Oμαδες 2 θέματα
Μια τρίτη ομάδα κρίνει ποια ομάδα πείθει.
ΣΤΟΧΟΙ
ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΕΣΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ..
ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΣΥΝΕΧΗ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ
ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΝ ΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΣΕ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ
ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΛΩΝΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΠΛΗΚΤΙΖΕΣΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΣΟΥ
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Υποτίθεται ότι τα παιδιά βρίσκονται σε μια τηλεοπτική εκπομπή..Υποδύθηκαν ρόλους ενηλίκων σε μια ευθεία αντιπαράθεση..Τα θέματα που δόθηκαν ήταν : "πειράματα σε ζώα"και "ανάπλαση δημοτικού χώρου".
Η μία ομάδα θα ήταν υπέρ και η άλλη κατά..
Τα θέματα δεν τα ήξεραν μέχρι εκείνη τη στιγμή..΄Ηθελα να δω τις δικές τους απόψεις.τον τρόπο εκφρασής τους,το πως αντιμετωπίζουν σοβαρά θέματα oπότε δεν τα έδωσα για επεξεργασία στο σπίτι.
Είχαν στη διάθεσή τους μισή ώρα περίπου να συνεργαστούν, να επεξεργαστουν ιδέες χωρίς να τις κάνουν ενιαίο και δομημένο κείμενο και ταυτόχρονα να βρουν τρόπο να μας πείσουν χρησιμοποιώντας μεθόδους πειθούς..
Εδώ θα πω ότι ανησυχούσα για το ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα..Δεν είχαν ξανακάνει τέτοιου είδους δραστηριότητα και δεν ήξερα αν μπορούσαν να το χειριστούν αλλά δεν είχα παρά να περιμένω να δω το αποτέλεσμα..
Όταν πέρασε το μισάωρο και ξεκινήσαμε τα θρανία τοποθετήθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε η μία ομάδα να βλέπει την αλλη..
ΠΡΏΤΟ ΘΕΜΑ:ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
Η μια ομάδα ήθελε να μετατρέψει ένα χώρο(βάλαμε το χώρο που βρίσκεται στη γέφυρα του Προμηθέα)σε χώρο αναψυχής..
Η άλλη ομάδα ανησυχούσε για το περιβάλλον της περιοχής αυτής και το τι θα συνέβαινε΄..Εγώ είχα το ρόλο του "από μηχανής θεού" συντονίστρια του debate..' Οταν "κόλλησαν "απλά έκανα μια ερώτηση και ξεμπλοκάρε η κατάσταση..
Τα παιδιά άψογα..Κρατούσαν επίπεδο και η γλώσσα που χρησιμοποιούσαν εκφραστικά σωστή ενώ χρησιμοποιούσαν επιχειρήματα...
Γινόταν προσπάθεια να τα βρούν.Ειχαν κοινό στόχο..ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ..Η ομάδα που ήθελε να πείσει για την ανάπλαση χρησιμοποιούσε αθελά της την επίκληση στο συναίσθημα..
Προτάθηκαν λύσεις όπως να διατηρηθούν δέντρα και ανάμεσά τους να γίνουν θέσεις πάρκιγκ,να χρησιμοποιήσουν ξύλο για
τη δημιουργία παιδικής χαρά και ξύλινα κάγκελα στις όχθες και ότι μικροεπιχειρήσειςπου θα έμπαιναν στο χώρο θα στεγάζονταν σε ομοιόμορφα ξύλινα οικήματα..
Η αντίπαλη ομάδα φάνηκε πως πείστηκε αλλά ζήτησαν χρόνο πριν ανακοινώσουν την επίσημη απόφαση τους..
ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΕΜΑ:ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΕ ΖΩΑ
Απόψεις πάλι υπέρ και κατά..Το πιο δύσκολο όμως για την ομάδα που υποστήριζε το θέμα ήταν ότι στην πραγματικότητα ήταν αντίθετοι..Οπότε εδώ χρειαστηκαν λίγο τη βοήθείά μου..ΕΙχε όμως αυτό και ένα αποτέλεσμα..Μπήκαν στη θέση ενός ανθρώπου με αντίθετη άποψη .
Εδώ και από τις 2 πλευρές γινόταν επίκληση στην αυθεντία.Χρησιμοποιούσαν σαν βάση νόμους ,τέθηκαν προτάσεις με επιχειρήματα και με βάση την υγεία αλλά υπήρξαν και διαξιφισμοί..
Σ ε αυτό το debate δεν υπήρξε θέμα συμβιβασμού..Η βαση και των 2 ,που ήταν η μέθοδος για ιατρικά πειράματα, ξεκινούσε από τα πιστεύω της κάθε ομάδας για τα ζώα ,..
ΤΟ ΤΕΛΟΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
-Η τρίτη ομάδα κρατώντας σημειώσεις είπε ποιος τους έπεισε και γιατί..Ανέφεραν ότι τους έπεισε ο τρόπος ,τα επιχειρήματα και ο τρόπος που στηριξε τη θέση της η κάθε ομάδα...Στο πρώτο debate επέλεξαν την ομάδα που ήταν υπέρ της ανάπλασης και στο δεύτερο την ομάδα που στήριξε το να μη γίνονται πειράματα σε ζώα..Σε αυτή την περίπωση(2η) επέκτεινα το θέμα ρωτώντας "ποια θα πρέπει να είναι η επόμενη κίνηση"Απάντησαν να σταλεί ένα γράμμα με τη θεση" κατά" σε διάφορους φορείς''..
-Η προσήλωση όλων των παιδιών ήταν μοναδική..Προσπαθούσαν κάποιες στιγμές σαν θεατές να θέσουν ερωτήματα ή να στηρίξουν απόψεις και άλλοτε παρακολουθούσαν σιωπηλοί το κάθε θέμα.Ήταν πραγματικά μια άλλη εμπειρία.
-Προσωπικά κράτησα 3 πράγματα..'Οτι έχουν ανάγκη να εμπλέκονται σε τέτοιες διαδικασίες,ότι έχουν άποψη απλά χρειαζονται δουλειά για να μάθουν να την υπερασπίζονται και ότι έχουν ιδέες και γνώσεις που θα μας εκπλήξουν ευχάριστα αν μάθουμε να τα ακούμε..Εμένα προσωπικά όλοι/ες τους χτες με εξέπληξαν ευχάριστα και οι στόχοι που είχα θέσει φάνηκε ότι επιτεύχθηκαν.
Ένα μεγάλο Μπράβο στους μαθητές μου λοιπόν και πραγματικά θα ζητήσω από όλους εσάς τους γονείς να το πείτε επίσης γιατί το αξίζουν.