Κυριακή

Η χρήση της Πυρηνικής ενέργειας(ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ)

Από αυτή τη στήλη θα παρουσιάζω κάπου κάπου μικρά διαθεματικά σχέδια εργασίας όπως τα παρουσιάζω ή θα τα παρουσιάσω στην τάξη και όπως τα επεξεργάζονται τα παιδιά.
Το διαθεματικό σχέδιο εργασίας -κατά την άποψή μου -είναι πιο εύκολο και πιο ευέλικτο για μένα την ίδια αφού σαν εκπαιδευτικό δεν με καθηλώνει στον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας αλλά μου δίνει την ευκαιρία να κινηθώ μέσα σε πολλά μαθήματα ταυτόχρονα ενώ βοηθάει και τους μαθητές μου να μάθουν πιο εύκολα αυτό που με τον παραδοσιακό
τρόπο θα τα πιο ανιαρό και ανούσιο καθώς χρησιμοποιούνται σαν πηγές όχι μόνο βιβλία αλλά dvd ,άρθρα εφημερίδων,ηλεκτρονικοί υπολογιστές αλλά και το πιο σημαντικό η συνεργασία των παιδιών μέσα σε ομάδες ..
Η ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΤΑΞΗ: ΕΚΤΗ
ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ: ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΑΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:ΓΛΩΣΣΑ ,ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΦΥΣΙΚΗ ,ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, ,ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ,ΤΠΕ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ:1-2 ΗΜΕΡΕΣ
ΣΚΟΠΌΣ
ΤΟ Διαθεματικό αυτό πρόγραμμα προτείνεται για να κατανοήσουν οι μαθητές τους κινδύνους της μη ελεγχόμενης χρήσης της πυρηνικής ενέργειας και τις επιπτώσεις μια πιθανής έκρηξης σε πυρηνικά εργοστάσια όχι μόνο για το οικοσύστημα της περιοχής αλλά και τις συνέπειες για όλη τη γη.
*Να αναπτύξουν κριτική στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω τους και τα αφορούν
ΣΤΟΧΟΙ
*Μέσα απο απλά παραδείγματα να κατανοήσουν τις έννοιες πυρήνας,άτομο,σύντηξη,σχάση
*Να προσεγγίζουν τις διαδικασίες παραγωγής της πυρηνικής ενέργειας
*Να προβληματίζονται για τις επιπτώσεις της πυρηνικής ενέργειας στο γήινο οικοσύστημα που προκαλούν τα πυρηνικά εργοστάσια σε περίπτωση καταστροφής των πυρηνικών αντιδραστήρων
*Να γνωρίσουν τους προτεινόμενους τρόπους διαχείρισης των αποβλήτων
*Να μάθουν την ιστορία και το πως φτάσαμε στην παραγωγή πυρηνικής ενέργειας
*Να μάθουν για τις επιπτώσεις που είχε η ρίψη των ατομικών βομβών στην Ιαπωνία κατά το Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο (1945) και πως άλλαξαν τον ρου της ιστορίας
*Να δημιουργήσουν στατιστικά στοιχεία από τις καταστροφές που προκάλεσε η χρήση της
*Να αναπτύξουν τα ίδια τα παιδιά άποψη σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να γίνεται χρήση της πυρηνικής ενέργειας
*Να μάθουν να χρησιμοποιούν πη
γές

ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Επειδή το θέμα προς ανάπτυξη είναι μάθημα της Φυσικής παρουσιάζεται πρώτα το
θεωρητικό πλαίσιο..Εδώ χρησιμοποιείται το βιβλίο του μαθητή για το μάθημα της Φυσικής το οποίο είναι πολύ χρήσιμο καθ όλη τη διάρκεια του προγράμματος..Χωρίς να δοθεί ιδιάιτερη έμφαση στην αρχή των δραστηριοτήτων ,κατά την διάρκεια εξέλιξης αναφερόμαστε συχνά στον τρόπο αντιμετώπισης των πυρηνικών αποβλήτων και επισημαίνουμε το ότι τα περισσότερα από αυτά θάβονται σε χώρες του τρίτου κόσμου( Αφρική) με αντάλλαγμα κάποια μικρά οικονομικά οφέλη.Αφού κάνουμε το θεωρητικό μέρος προχωράω στην παρουσίαση κάποιων εικόνων..Το καλύτερο θα ήταν να υπάρχουν καθ όλη τη διάρκεια σε φύλλα A4 επάνω στα θρανία των ομάδων..Μετά την παρουσίαση των θεωρητικών διαβάζω στα παιδιά ένα κείμενο σχετικά με τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της πυρηνικής ενέργειας ενώ κατόπιν παρουσιάζω και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το πυρηνικό εργοστάσιο(εικόνα 1)

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ένα από τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα της πυρηνικής ενέργειας είναι ότι δεν αυξάνει το ποσόν των αερίων που συντελούν στην ανάπτυξη του φαινομένου του θερμοκηπίου. Τα πυρηνικά απόβλητα παράγονται σε μικρές σχετικά ποσότητες, δεν απλώνονται, η δε πυρηνική ενέργεια είναι φτηνή. Υπάρχουν όμως και μειονεκτήματα. Διαρροή ραδιενέργειας μπορεί να προκληθεί από ατύχημα σε ορυχείο ουρανίου, σε σταθμό εμπλουτισμού ουρανίου, κατά τη μεταφορά και αποθήκευση των καυσίμων, στη βιομηχανία πυρηνικών όπλων, στη συλλογή και αποθήκευση των πυρηνικών αποβλήτων, σε πυρηνικό πλοίο ή υποβρύχιο, από την πτώση πυρηνικού δορυφόρου και από ατύχημα σε νοσοκομείο ή ερευνητικό κέντρο που χρησιμοποιεί ραδιενεργά υλικά. Οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι υπάρχουν στα ορυχεία, και στους σταθμούς πυρηνικής ενέργειας και επεξεργασίας αποβλήτων.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΕΝΑ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ
ΤΙΝΑ ΝΑΝΤΣΟΥ(ΦΥΣΙΚΟΣ)
Νερό θερμαίνεται και κυκλοφορεί σε σωλήνες προς ένα μεγάλο δοχείο ανταλλαγής θερμότητας . Μέσα στο δοχείο βρίσκεται νερό το οποίο ερχόμενο σε επαφή με τους ζεστούς σωλήνες γίνεται ατμός, και το νερό στους σωλήνες αφού δίνει την θερμότητα του στο νερό στο δοχείο, κρυώνει και ξαναγυρνά στην αρχική του θέση για να ξαναζεσταθεί . Αυτός ο ατμός , γυρίζει μία τουρμπίνα η οποία παράγει ηλεκτρικό ρεύμα.

Στο πυρηνικό εργοστάσιο, για να θερμάνουν το νερό που θα μας δώσει τον ατμό χρησιμοποιούν την ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την σχάση του Ουρανίου. Το Ουράνιο το βρίσκουμε στην φύση, όμως δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ως καύσιμο στους αντιδραστήρες τόσο εύκολα. Πρέπει πρώτα να το απομονώσουμε από τα υπόλοιπα πετρώματα, και έπειτα να το εμπλουτίσουμε με ένα συγκεκριμένο ισότοπο του ,το U-235 . Αφού κάνουμε αυτή τη διαδικασία, το Ουράνιο μπαίνει σε μεγάλους κυλίνδρους οι οποίοι βυθίζονται σε νερό, το οποίο βοηθά και στην μεταφορά της θερμότητας αλλά και για την σχάση των πυρήνων του Ουρανίου.











Κατόπιν τα παιδια διαβάζουν αποσπάσματα από εφημερίδες ανά ομάδες (ΑΡΘΡΑ ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ )..Εδώ γίνεται η σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας..Κάποια ενδεικτικά κείμενα είναι αυτά :
Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΑΔΡΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ
Την πρόθεσή της να γίνει η πρώτη μεγάλη βιομηχανοποιημένη δύναμη που αδρανοποιεί τα πυρηνικά της εργοστάσια, εγκαταλείποντας την ατομική ενέργεια, ανακοίνωσε σήμερα η Γερμανία, με ένα σχέδιο σταδιακής κατάργησης που θα ολοκληρωθεί το 2022. Πιο αναλυτικά, ξένα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν, ότι ο υπουργός Περιβάλλοντος Norbert Roettgen ανακοίνωσε την απόφαση του κεντροδεξιού συνασπισμού, η οποία λήφθηκε με αφορμή την πυρηνική καταστροφή της Ιαπωνίας και χαρακτηρίζεται «μη αναστρέψιμη».

Ο Roettgen υπογράμμισε η συντριπτική πλειονότητα των 17 γερμανικών αντιδραστήρων θα τεθεί εκτός λειτουργίας έως το τέλος του 2011. Σήμερα οχτώ από αυτούς έχουν ήδη βγει από το δίκτυο ηλεκτρισμού. Μετά την πυρηνική καταστροφή στη Φουκουσίμα τον Μάρτιο, η Merkel αποφάσισε την άμεση διακοπή μίας σειράς από τους παλαιότερους πυρηνικούς σταθμούς και ξεκίνησε διάλογο για την εγκατάλειψη της πυρηνικής ενέργειας, ο οποίος θα ολοκληρωθεί με επίσημη απόφαση του υπουργικού συμβουλίου στις 6 Ιουνίου.

Επτά από τους αδρανείς πυρηνικούς αντιδραστήρες είναι από τους παλαιότερους της χώρας, τους οποίους η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έκλεισε για τρεις μήνες, έτσι ώστε να πραγματοποιηθούν έλεγχοι ασφαλείας, στον απόηχο της πυρηνικής καταστροφής της Φουκουσίμα.

Ο όγδοος αντιδραστήρας ανήκει στο εργοστάσιο Kruemmel, στη βόρεια Γερμανίας και βρίσκεται σε αδράνεια εδώ και πολλά χρόνια λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ο Roettgen τόνισε σήμερα ότι κανένας από τους οκτώ δεν πρόκειται να επαναλειτουργήσει.

Πρόκειται για στροφή 180 μοιρών για την Angela Merkel, η οποία το 2010 αποφάσισε να παρατείνει τη ζωή των 17 αντιδραστήρων της χώρας κατά 12 χρόνια. Η απόφαση αυτή δεν είχε πολλούς υποστηρικτές στη Γερμανία, ακόμη και πριν το σεισμό-γίγαντα του Μαρτίου στην Ιαπωνία, που προκάλεσε καταστροφές στο πυρηνικό εργοστάσιο Daiichi.

Στις 23 Μαρτίου, η Γερμανίδα καγκελάριος είχε δηλώσει ότι “όσο πιο νωρίς βγούμε από την πυρηνική ενέργεια, τόσο το καλύτερο”.

Πηγή: www.capital.gr
Καθώς και αυτό:
ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΦΟΥΚΟΥΣΙΜΑ
Δημοσιοποιήθηκε στο Τόκιο την Δευτέρα, το πόρισμα (507 σελίδων) για τη μεγαλύτερη πυρηνική καταστροφή σε όλον…

τον πλανήτη, μετά εκείνη στο Τσερνόμπιλ, αυτήν που έγινε το Μάρτιο στη Φουκουσίμα.

Στο «στόχαστρο» των συντακτών του ανωτέρω πορίσματος είναι ο φορέας Tokyo Electric power (Tepco), που λειτουργεί την ιαπωνική πυρηνική μονάδα στη Φουκουσίμα, όπου συνέβη νωρίς φέτος την άνοιξη η καταστροφή, από κοινού με την κυβέρνηση στο Τόκιο.

Η τελευταία ελέγχεται «για λάθη που διέπραξε, τόσο προ, όσο και μετά απ το πυρηνικό δυστύχημα» της 11ης Μαρτίου και, πλέον συγκεκριμένα για τις μη τηρούμενες (προληπτικού χαρακτήρα) διαδικασίες, για ανυπαρξία μηχανισμών παρεμπόδισης τέτοιας κλίμακας επιπτώσεων, για την κακή ποιότητα της ενημέρωσης των πολιτών, όσον αφορά το δυστύχημα, όπως και για εμφανή έλλεψη συντονισμού των κυβερνητικών υπηρεσιών μεταγενέστερα, με δραματικές επιπτώσεις για τον ιαπωνικό πληθυσμό».

Η διεύθυνση της Tepco στο πόρισμα καυτηριάζεται ιδίως για την ανακοίνωση, που εξέδωσε λίγες μέρες μετά την 11η Μαρτίου, ότι «δεν τής ήταν δυνατόν να έχει προετοιμαστεί για μια κατάσταση, η οποία ήταν αδιανόητο ότι θα συμβεί».

ΠΑΡΑΜΥΘΙ, Η ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ

Οι βαρόνοι των πυρηνικών

Με τις εν εξελίξει αυστηρές -θέλουμε να πιστεύουμε- αναλύσεις των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και τις εδώ δειγματοληψίες της ΕΕΑΕ, με το δίκτυο των συνεργαζόμενων εργαστηρίων, σε νερό, βροχή, χόρτα, γάλα, πόσιμο νερό, για την ανίχνευση ραδιενέργειας, φωτίζουμε μια ακόμα πτυχή στο ζήτημα της πυρηνικής ενέργειας που συνοψίζεται στη φράση: Τεχνολογία και κοιτάσματα.

Ή αλλιώς, στο όνομα της «ενεργειακής ανεξαρτησίας» (μέσω της πυρηνικής ενέργειας) πως λίγες χώρες, που διαθέτουν την τεχνογνωσία και την τεχνολογία, σέρνουν και εξαρτούν από το άρμα τους εκείνες που επιχειρούν να «χτίσουν» αντιδραστήρες, πυρηνικούς σταθμούς δηλαδή, που θα δουλεύουν με «στοιχεία» τα οποία προέρχονται από κοιτάσματα ουρανίου, που επίσης έχουν λίγα κράτη.

Η τεχνολογία των πυρηνικών έχει αναπτυχθεί σε λίγες μόνο χώρες (Γαλλία, ΗΠΑ, Ρωσία, Καναδάς κ.τ.λ.), με αποτέλεσμα η χώρα που αποκτάει πυρηνικό πρόγραμμα να βρίσκεται εξαρτημένη για την παροχή τεχνογνωσίας, εξαρτημάτων αλλά και διαχείρισης των πυρηνικών σταθμών από τις χώρες-κηδεμόνες, λέει ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος των εκστρατειών της Greenpeace για το κλίμα και την ενέργεια.

Η Τουρκία

«Για παράδειγμα, η απόφαση της Τουρκίας να αποκτήσει πυρηνικό πρόγραμμα είναι προϊόν διακρατικής συμφωνίας με τη ρωσική κυβέρνηση. Βάσει της συμφωνίας, η ρωσική Rosatom θα κατασκευάσει και θα διαχειρίζεται τη λειτουργία του σταθμού στο Ακούγιου, ενώ η κυβέρνηση της Τουρκίας θα αγοράζει την παραγόμενη κιλοβατώρα 12,3 cents/ kWh, δηλαδή 4 φορές περίπου πιο ακριβά από τη μέση παραγόμενη κιλοβατώρα σήμερα στην Τουρκία».

Επιπλέον, συνεχίζει ο ίδιος, «όπως συμβαίνει συχνά με τον άνθρακα, αλλά και με άλλα πολύτιμα ορυκτά και μέταλλα, η διαδικασία εξόρυξης ουρανίου σχετίζεται με άσχημες αποικιοκρατικές πρακτικές, υποβάθμιση του περιβάλλοντος και καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε φτωχές και αναπτυσσόμενες χώρες. Το 2010, η Greenpeace έπειτα από έρευνα στον Νίγηρα, δημοσίευσε έκθεση στην οποία παρουσιάζονται οι επιπτώσεις στο περιβάλλον και στις τοπικές κοινότητες στη χώρα του Νίγηρα, από τη λειτουργία των ορυχείων εξόρυξης ουρανίου της γαλλικής Areva».

Ασφάλεια

Επί της ουσίας, «καμία από τις χώρες που επέλεξαν κατά τη δεκαετία του '70 τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας, με το επιχείρημα της ενεργειακής ανεξαρτησίας, όπως η Γαλλία και η Ιαπωνία, δεν έχουν εξασφαλίσει ενεργειακή ασφάλεια, που έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι τα αποθέματα του ουρανίου είναι συγκεντρωμένα σε λίγες μόλις χώρες.

»Για την ακρίβεια, τα τρία τέταρτα των παγκόσμιων αποθεμάτων βρίσκονται σε μόλις πέντε κράτη: Καναδάς, Αυστραλία, Καζακστάν, Νίγηρας και Ρωσία. Στη Ρωσία, μάλιστα, τα κοιτάσματα αναμένεται να έχουν εξαντληθεί μέσα στη δεκαετία που διανύουμε, ενώ ήδη δεν φτάνουν να καλύψουν την εγχώρια ζήτηση, με αποτέλεσμα η Ρωσία να εισάγει ουράνιο».

Μπλόφα

Εξάρτηση υπάρχει και από το πετρέλαιο ή το φυσικό αέριο κ.λπ., μόνο που στην προκειμένη περίπτωση ένα από τα επιχειρήματα των πυρηνικών λόμπι είναι και η «ενεργειακή ανεξαρτησία», που αποκτά όποιος επιλέξει πυρηνική ενέργεια. Εδώ είναι η μπλόφα.

Διότι γνωρίζουμε, και πολύ καλά μάλιστα, τι σημαίνει πετρέλαιο. Το βιώνουμε, και σήμερα, έστω και από τις τηλεοράσεις, που έναν πόλεμο στο βόρειο τμήμα της Αφρικής τον παρακολουθούμε σαν ένα ακόμα σόου ή, αν προτιμάτε, ένα ριάλιτι φευ.

πηγη:enet.gr

Σε αυτό το στάδιο διαβάζουμε τα κείμενα και αναλύουμε ως προς το είδος κειμένου κάνοντας τις ερωτήσεις που χρειάζεται..
πχ_ Εχουμε μάθει τα είδη κειμένου..Μπορείτε να μου αναφέρετε μερικά?
-Αυτά τα κείμενα σε ποιο είδος ανήκουν?
-Ποια είναι τα κύρια στοιχεία του άρθρου?
Βρείτε με τι ασχολείται το κάθε ένα,τι υποστηρίζει ,με ποιον τρόπο(Περιμένω να μιλήσουν για ευθύ και πλάγιο λόγο, δευτερεύουσες προτάσεις,να επισημάνουν τον τρόπο με τον όποίο υποστηρίζονται οι απόψεις κλπ..Καθ όλη τη διαρκεια αυτών των εργασιών ο ρόλος μου σαν δασκάλα είναι απλά βοηθητικός..Ειναι γνώστες ήδη των κειμενικών ειδών και έτσι όχι μόνο κάνω ανατροφοδότηση αλλά μπορώ να επισημάνω και τυχόν παραλείψεις τους ή κενά και να προχωρήσω στην εκ νέου παρουσίαση των δομικών αυτών στοιχείων.Κατόπιν φαίνεται η επεξεργασία τους ίδιου του περιεχομένου
Τα παιδιά συζητάνε πρώτα για τις εικόνες..Οι απαντήσεις καταγράφονται στον πίνακα..Για να εμπλέξω τα μαθηματικά τους ζητάω να διαβάσουν τα κείμενά τους και να παρατηρήσουν τις εικόνες που έχουν..Μία απο αυτές ενδείκνυται για τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζονται σε "πίτες"οπότε τα αναλύουμε και συζητάμε πάνω σε αυτά..Εδώ εμπλέκεται και η γεωγραφία καθώς τους ζητάω να βρουν τις χώρες στο χάρτη,να παρατηρήσουν το έδαφος να θυμηθούν τις σεισμογενείς περιοχές μέσα από την υπενθύμιση των πλακών της γης,να θυμηθούν την έννοια του οικοσυστήματος ..
Κατόπιν μπορούμε να μιλήσουμε με αφορμή την τελευταία καταστροφή στη Φουκουσίμα για την ιστορία της Πυρηνικής ενέργειας αλλά και τη χρήση της ατομικής βόμβας.Εδώ μπορούμε να δούμε τα ντοκυμαντέρ του BBC σχετικά με την ρίψη της ατομικής βόμβας αλλά και την καταστροφή του Τσέρνομπιλ..Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με το γιατί,ποιος ήταν ο λόγος της ρίψης,τι άλλαξε στην ιστορία από τότε,ποιες ήταν οι συνέπειες ποιος είχε την ευθύνη για το Τσέρνομπιλ,ποιο ήταν το λάθος στη Φουκουσίμα (εδώ τους επανατροφοδοτώ με ό,τι είπαμε πιο πριν)
Από εκεί και πέρα περνάμε στην εργασία σε ομάδες..Κάθε ομάδα έχει από ένα κείμενο.
Κάθε ομάδα θα πρέπει να βρει το πως θα συνεργαστούν και πως θα χειριστούν τα κείμενά τους..Τους αφήνω 3 λεπτά να συζητήσουν και μετά ζητάω να μου πουν πως θα καταμεριστούν οι εργασίες που θα κάνει ο καθένας(ποιος γράφει,ποιος αποφασίζει ποιες ιδέες και απόψεις θα χρησιμοποιηθούν ,ποιος θα διορθώσει το κείμενο,ποιος θα το παρουσιάσει κλπ) ώστε να έχω τη γνώση και να αποφύγω κόντρες και αντιδικίες..Ζητάω να λάβουν υπ όψιν τους και τις εικόνες..

Ζητάω από την πρώτη ομάδα να γράψει ένα άρθρο προς τις άλλες χώρες που χρησιμοποιούν πυρηνικά- χρησιμοποιώντας τα στοιχεία που έχουν- να μη σταματήσει η παραγωγή πυρηνικής ενέργειας..Θα τους δοθεί και το κείμενο με τα θετικά της..Αυτό γίνεται γιατί καθώς είναι επηρεασμένα από τα αρνητικά θα πρέπει να αλλάξουν στάση και να συγκρουστούν μέσα τους ώστε να κατανοήσουν ότι πολλοί έχουν αντίθετες απόψεις και θα πρέπει να μάθουμε να τις δεχόμαστε ακόμα και αν δεν συμφωνούμε μαζί τους για το λόγο ότι όλοι δεν είμαστε ίδιοι
Η δεύτερη ομάδα θα πρέπει να βρει τις χώρες που χρησιμοποιούν πυρηνικά και να τις δείξουν στο χάρτη ενώ θα πρέπει να γράψουν ένα γράμμα προς τον ΟΗΕ καταγγέλοντας το θάψιμο των πυρηνικών αποβλήτων σε χώρες της Αφρικής επισημαίνοντας τους κινδύνους ενώ η τρίτη ομάδα έχει εργασία να παρουσιάσει τα πορίσματά της για 2 εργοστάσια πυρηνικής ενέργειας .Το ένα το βρήκαν ασφαλές καθώς τηρεί όλους τους κανόνες ασφαλείας ενώ στο άλλο παρουσιάστηκε πρόβλημα στο σύστημα ψύξης του αντιδραστήρα..(Θα χρησιμοποιήσουν την εικόνα που έχει τον τρόπο λειτουργίας ενός πυρηνικού εργοστασίου)..
Αφού γίνει η παρουσίαση των εργασιών θα περάσουμε στον κίνδυνο που παρουσιάζεται για την Ελλάδα από την ύπαρξη των τριών πυρηνικών εργοστασίων στις όμορες χώρες και σε τυχόν δυσλειτουργία του ενός έστω από αυτά, ενώ θα πρέπει να αναφέρουν τις επιπτώσεις για το θαλάσσιο οικοσύστημα του Αιγαίου και της Μεσογείου αλλά και στο ζωικό,φυτικό και ανθρωπογενές περιβάλλον των χωρών..
Πριν το τέλος του σχεδίου τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν ένα power point με φωτογραφίες και κείμενα τους ενώ τα ίδια τα κείμενα που παρήγαγαν μπορούν- αν υπάρχει η δυνατότητα να αντιγραφούν με scanner - να γίνουν αρχείο Pdf ..
Στο τέλος του σχεδίου τα παιδιά θα δραματοποιήσουν ανά ομάδες τρία μικρά ολιγόλεπτα θεατρικά δρώμενα..
1.Συζήτηση δυο αντιμαχόμενων ομάδων σχετικά με τη δημιουργία ή όχι πυρηνικού εργοστασίου στη χώρα μας.Θα διαβάσουμε το παρακάτω κείμενο: http://www.academyofathens.gr/Documents/christoforou_porismata.pdf

" Πορίσματα της Ομάδας Εργασίας της Επιτροπής Ενέργειας της Ακαδημίας Αθηνών επί
του θέματος «Πυρηνική Ενέργεια και Ενεργειακές Ανάγκες της Ελλάδος»

2.Έκρηξη πυρηνικού εργοστασίου και αντίδραση των κατοίκων της περιοχής(θα προηγηθεί ενημέρωση των παιδιών για το τι κάνουμε σε μια τέτοια περίπτωση)

("Πυρηνικό ατύχημα και ενέργειες"

Ένας συναγερμός ραδιενέργειας γίνεται με τη βοήθεια ενός παγκόσμιου σήματος συναγερμού σε περίπτωση που έχει συμβεί διαρροή ραδιενέργειας. Όλοι πρέπει να ξέρουμε πώς να προστατευθούμε από την ακτινοβολία αν ακούσουμε μια προειδοποίηση ή συναγερμό ραδιενέργειας.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ:
Μπείτε μέσα γρήγορα. Όσους περισσότερους τοίχους έχετε γύρω σας τόσο καλύτερα είστε προστατευμένοι, γι αυτό ένα αντιαεροπορικό καταφύγιο είναι η καλύτερη λύση. Αν είναι απολύτως απαραίτητο να βγείτε έξω, πρέπει να φορέσετε ρούχα που να καλύπτουν το δέρμα σας, να είναι εφαρμοστά, και να καθαρίζονται εύκολα. Μια μάσκα, μια πετσέτα ή χαρτοπετσέτα βοηθάει να εμποδίσετε μόρια ραδιενεργούς σκόνης να μπουν στα αναπνευστικά σας όργανα, όπως οι πνεύμονες.

Οι πόρτες και τα παράθυρα πρέπει να είναι καλά κλεισμένα και ο κλιματισμός εκτός λειτουργίας. Ακούτε τις οδηγίες από το ραδιόφωνο και μην τηλεφωνείτε στις αρχές για να ρωτήσετε για την κατάσταση γιατί θα υπερφορτωθούν οι τηλεφωνικές γραμμές, πράγμα που θα κάνει τη διάσωση ακόμα πιο δύσκολη. Σκεπάστε τις τροφές και το πόσιμο νερό. (Βάλτε τα τρόφιμα σε πλαστικές σακκούλες ή σε καλά σφραγισμένα δοχεία, όπως το ψυγείο ή ο καταψύκτης. Τα τρόφιμα σε κονσέρβα είναι καλά προστατευμένα όπως είναι.). Εγκαταλείψτε την περιοχή όπου έγινε η διαρροή αν σας δοθεί τέτοια εντολή. Μη παίρνετε ταμπλέτες ιωδίου εκτός και αν σας συμβουλεύσουν οι αρχές να το κάνετε.)

Μετά το τέλος των θεατρικών ακολουθεί συζήτηση σχετικά με το τι έμαθαν και που κατέληξαν σχετικά με τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας..

Εδώ παρουσίασα μερικά από όσα μπορούμε να κάνουμε στην τάξη..Ανάλογα με το χρόνο που θα διαθέσουμε μπορούμε να εμπλουτίσουμε τις δραστηριότητες..


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...