Τρίτη

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


Τα προγράμματα που εκπονούνται στις τάξεις έχουν μπει για καλά στον προγραμματισμό των εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος..Προγράμματα που στόχο έχουν "την προετοιμασία των μαθητών στην εργασία για ομάδες και στην εξοικείωσή τους με μεθόδους κριτικής ανάλυσης,διερεύνησης ,οργάνωσης και παρουσίαση μιας εργασίας"(Απάντηση σε έγγραφο:178298/Γ1/21-11-2013 Υ.ΠΑΙ.Θ.ΚΠ).Προγράμματα που εκπονούνται από τους ίδιους τους μαθητές με τη στήριξη και συμμετοχή του δασκάλου που έχει συμβουλευτικό ρόλο κυρίως.
      Κάθε χρόνο έχει γίνει θεσμός επίσης να παρουσιάζονται στο ευρύ κοινό της πόλης(γονείς,και πολίτες) ενώ επίσης παρουσιάζονται και στα πλαίσια ημερίδων που οργανώνονται από τους Σ.Συμβούλους ή τους Υπεύθυνους Σχολικών δραστηριοτήτων..
   Πριν λίγες μέρες παρακολούθησα μια ημερίδα στην οποία παρουσιάστηκαν προγράμματα  και εργασίες που εκπονήθηκαν σε διάφορες τάξεις Δ.Σχολείων...ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ πολύ καλές γενικά  οι παρουσιάσεις  μας έδωσαν ιδέες για τα δικά μας προγράμματα αλλά....Υπάρχει  και κάποιο 'αλλά', που το είδα όχι μόνο προχτές αλλά και σε άλλες παρουσιάσεις που έχω πάει.....Γενικεύοντας θα πω  ις παρατηρήσεις μου αν και σε κάποιες θα σταθώ απλά θέλοντας να υπενθυμίσω κάτι στους συναδέλφους ώστε να το χουν υπόψιν τους..
Θέλω λοιπόν να επισημάνω τα εξής:

  • 1.Ας φροντίζουμε  το υλικό που παρουσιάζετε να ναι αντίστοιχο της ηλικίας των παιδιών ώστε να ναι και αληθοφανές..Προσωπικά ,ένιωσα λίγο αμήχανα ακούγοντας ένα τέλειο παραμύθι από παιδιά 6 και 7 ετών που το έγραψαν "μόνα τους" ..Ειδικά ,όταν ξέρω πως η συνδεσμολογία στο γραπτό λόγο των παιδιών αυτής της ηλικίας είναι το ¨"και " το "μετά" και το "ύστερα"και φυσικά αδυνατούν να χρησιμοποιήσουν δευτερεύουσες προτάσεις ή να χουν συνοχή στα κείμενά τους με μεγάλες προτάσεις ,ειλικρινά θεώρησα, ακούγοντας το παραμύθι, πως είναι "παιδιά θαύματα" και θα πρεπε να υπάρξει κάποια έρευνα σχετικά με τους μαθητές ειδικά αφού πρόκειται για όλη την τάξη.
  • 2.Να ενημερώνουμε  αυτούς που μας παρακολουθούν ότι έχουμε κάνει παρέμβαση εμείς προσωπικά ή οι γονείς στο υλικό που δημιούργησαν τα παιδιά..ΠΧ εικόνες ζωγραφισμένες από τα παιδιά ή γεμισμένες με υλικά τόσο τέλειες, είναι σχεδόν αδύνατο να γίνονται από όλη σχεδόν την τάξη. ..Ένα παιδί ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ τάξης Δ.Σ χρησιμοποιεί είτε το χάρακα για να τραβήξει γραμμές ή οι γραμμές που τραβάει ελεύθερα έχουν μια ιδιαιτερότητα..Ένα "έργο τέχνης".ειδικά από παιδάκια μέχρι την Δ τάξη που το χέρι τους ακόμα δεν έχει σταθεροποιηθεί καλά ,είναι πολύ δύσκολο να γίνει ..Δεν μιλάμε για ταλέντα που υπάρχουν αλλά για όλα σχεδόν τα παιδιά μιας τάξης κάτι που θεωρώ ότι  είναι αδύνατον να υπάρχει
  • 3.Να  είμαστε καλοί γνώστες των λογισμικών που χρησιμοποιούμε  ΚΑΙ όχι επειδή απλά έτυχε να διαβάσουμε  για αυτά ,τα βάλαμε στην παρουσίασή μας επειδή μας εξυπηρετούν..Κάποιος θα ξέρει περισσότερα θα μας κάνει μια ερώτηση και το λιγότερο που θα φανούμε θα ναι ανίδεοι.
  • 4.Ας φροντίζουμε όπου και όποτε μπορούμε να παρουσιάζουν την εργασία τους τα ίδια τα παιδιά..Αυτά τις έχουν δουλέψει ,αυτά ξέρουν καλύτερα από μας τα "αδύναμα"¨΄η ¨δυνατά ¨σημεία των εργασιών τους..
  • 5.Τέλος,ό,τι παρουσιάζουμε  να το έχουμε "δουλέψει" πραγματικά στην τάξη.Ετσι μπορούμε  να επισημάνουμε  τα αρνητικά ή θετικά στοιχεία ενός προγράμματος ή μιας εργασίας που εκπονήσαμε μαζί με τους μαθητές μας και έτσι θα μπορούμε να ενημερώνουμε ουσιαστικά τους συναδέλφους για το τι μπορεί να υλοποιηθεί ή όχι και ποιες εναλλακτικές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε..

Ναι εντάξει καλό μια θετική κριτική από το σχολικό σύμβουλο όχι μόνο για την αυτοπεποίθησή μας και για τους κόπους μας αλλά, για κάποιους ίσως,  γιατί έπεται και η αξιολόγηση αλλά ας μην ωραιοποιούμε τόσο τα πράγματα καταστρατηγώντας κάθε τι που αφορά την ανάπτυξη των παιδιών δείχνοντας το "τέλειο"..Ανεβάζουμε πλαστά τον πήχη στο ανώτερο "τέλειο"σημείο όσον αφορά την εκπόνηση των  εργασιών και αυτό σε ένα φυσιολογικό σχολείο με φυσιολογικά παιδιά είναι αδύνατο να επιτευχθεί...Απέναντί μας να θυμόμαστε πως  έχουμε δασκάλους και δασκάλες που ξέρουν και έχουν δουλέψει σε τάξεις και ξέρουν καλά τι μπορεί να γίνει και τι όχι.Ας μην κάνουμε εμείς  δουλειά δείχνοντάς την "ως δουλειά των παιδιών"απλά και μόνο για να πάρουμε τα εύσημα του "καλού δασκάλου "-"καλής δασκάλας.".Έχουμε μαθητές Δημοτικού και ξέρουμε τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους και απλά φροντίζουμε να κάνουν αυτό που μπορούν να κάνουν καλύτερα..Τέλειο όμως δεν υπάρχει..Υπάρχουν και στάδια ανάπτυξης που αφορούν τα παιδιά και που θα πρέπει και οφείλουμε να τα ξέρουμε κατά την προετοιμασία και παρουσίαση των εργασιών μας..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...