8:10 και και τα παιδιά μπαίνουν στη γραμμή..Μμμμ... Καλά όχι ότι γίνεται η "τέλεια" σειρά για προσευχή αλλά τουλάχιστον υπάρχει. Προσπαθούν..Που θα πάει ; Θα γίνει και αυτή..
Πρώτη ώρα Γυμναστική με τον κ.Δημήτρη.Ακόμα δυσκολεύονται αν δεν είσαι εκεί μα πρέπει να προσαρμοστούν στην παρουσία των καθηγητών συναδέλφων που μπαίνουν στην τάξη για τα αντίστοιχα μαθήματά που διδάσκουν.
Κάθεσαι και τα παρακολουθείς διακριτικά.Πηδηματάκια ,τρέξιμο.Σιγά σιγά ανοίγονται και προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες.Σιγά σιγά.
Τη σκυτάλη παίρνει η κ.Ευαγγελία καθηγήτρια αγγλικών .Η πρώτη γνωριμία γίνεται και όλα βαίνουν εύκολα. Το πρώτο δίωρο τελειώνει και δεν ακούγεται κανένα πρόβλημα ή παράπονο από τα παιδιά την ώρα του διαλείμματος.
Χτυπάει το κουδούνι για μέσα.Μαθηματικά.Γεωμετρικά σχήματα και γνωριμία και με τα γεωμετρικά στερεά. Όλα μέσα από το παιχνίδι.Ακόμα και οι ερωτήσεις.
Μιλάς για το τετράγωνο, το τρίγωνο το ορθογώνιο τον κύκλο,αναγνωρίζουν στο χώρο παρόμοια σχήματα( το σχήμα του παράθυρου, τα μάτια ,το τιμόνι του αυτοκινήτου κλπ). Τα ζωγραφίζεις στον πίνακα και ζητάς να τα αναγνωρίσουν.Μετά παίζεις το παιχνίδι."Εγώ θα δείχνω το σχήμα και εσείς θα λέτε το όνομά του" .Αρχίζει το παιχνίδι. Μια φορά όλα τα σχήματα.Δυο φορές το ίδιο.Πρέπει να απαντούν γρήγορα.Κάνουν λάθος.Γελάνε όλα μαζί αλλά δεν κοροϊδεύουν.Είναι υπέροχη στιγμή.Δεν καταλαβαίνουν ότι μαθαίνουν παίζοντας και αυτό σε κάνει να νιώθεις πως είναι ευχάριστο αυτό για τα παιδιά άρα δεν είναι κουραστικό και το κρατάς ως δραστηριότητα και για άλλο μάθημα.Ακολουθεί η ώρα να μιλήσεις και για τα γεωμετρικά στερεά. Ξέρεις ότι είναι δύσκολο να θυμούνται και τις δύο λέξεις..Μένεις στη λέξη "στερεά"και τους εξηγείς γιατί δεν χρησιμοποιείς προς το παρόν τις δύο λέξεις.Μπορεί να μην καταλαβαίνουν πολλές φορές έννοιες ή λέξεις αλλά δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τις εξηγείς .Για να τα βοηθήσεις όμως εξηγείς πως όλα τα αντικείμενα ,κάθε τι που μπορείς να πιάσεις είναι στερεό .
Ζωγραφίζεις στον πίνακα έναν κύβο,έναν κύλινδρο,ένα ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο( δύσκολη λέξη ,γλωσσοδέτης ) και τους ζητάς για άλλη μια φορά να βρουν στο χώρο αντίστοιχα στερεά.
-"Κυρία το βιβλίο"
-"Κυρία η κασετίνα"
- "Το κουτί μου"
Ζωγραφίζεις στον πίνακα έναν κύβο..Σε ρωτούν πως το έκανες γιατί τους κάνει εντύπωση το πόσο γρήγορα το σχεδίασες.Και τότε έρχεται η ιδέα..Ας το δοκιμάσουν να το κάνουν τα ίδια..Δεν σε νοιάζει αν πετύχει.Είναι μικρά ακόμα για τέτοιες δραστηριότητες.Απλά θέλεις να ανοίξει το χέρι τους να σκεφτούν πως θα ενώσουν τις "μυτούλες" ( κορυφές) του κύβου να παίξουν.Σημασία έχει η προσπάθεια.Δείχνεις τη διαδικασία.Σε λίγη ώρα κύβοι ζωγραφισμένοι από όλα τα παιδιά στο χαρτί σε περιμένουν.Δεν το περίμενες. ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ να σχεδιάσεις ένα κύβο ή τουλάχιστον κάτι που μοιαζει με κύβο ακόμα και αν οι γραμμές έχουν τραβήξει ανήφορο ή κατήφορο ( είπαμε δεν είναι για σένα η τέλεια απεικόνιση που μετράει γιατί αυτός δεν είναι ο στόχος σου) .Και όμως τα κατάφεραν πολύ καλά.Περήφανα αυτά ,άλλο τόσο περήφανη εσύ χαμογελάς. Κάτι μαθαίνουμε Ασκήσεις δίνονται για το σπίτι μέσα από το τετράδιο εργασιών στη σελίδα 12 και 13.Η 13 μόνο είναι είναι για το σπίτι .
Μετά το διάλειμμα επιστρέφεις στην τάξη.Μελέτη τώρα.Μιλάς πάλι για τα σχήματα.Για το δρόμο.Τις πινακίδες.Τα χρώματα .Κάνεις ερωτήσεις .Να ταιριάζει το ένα μάθημα με το άλλο θέλεις για να μπορούν να αφομοιώσουν καλύτερα τις πληροφορίες.
Τελευταία ώρα μουσική..Ξεκινάς από τραγουδάκια που έλεγαν στο νηπιαγωγείο.. Το "Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ" δεν το ξέρουν όλα τα παιδιά .Ετσι το ένα με το άλλο βοηθούν το συμμαθητή τους που δεν το ξέρει να το μάθει. Και είναι υπέροχη εικόνα.
Την ώρα που κάνουν τις εργασίες τους και γυρνάς από τον ένα μαθητή στον άλλο παρατηρείς τους υπόλοιπους.Το ένα βοηθά το άλλο .Χαμογελάς.Δείχνουν στο συμμαθητή τους πως να σχεδιάσει ,που να βάζει τα πράγματά του. Όποιος δεν μπορεί έχει το διπλανό του.Οι φωνούλες τους έχουν σχέση με το μάθημα.Ακόμα και τα παιδάκια που είναι λίγο πιο αργά ακόμα και εκείνα προσπαθούν να τελειώσουν.Υπάρχουν και τα πειραχτήρια αλλά μόνο όταν τελειώσουν ό,τι έχουν να κάνουν παρατηρείς πως είναι ανήσυχα. Ναι η τάξη σιγά σιγά παίρνει ζωή και βλέπεις να μπαίνει σε μια σειρά. Κάπου πια στο βάθος του μυαλού σου ξέρεις..Όλα θα πάνε καλά..Και αυτό σου δίνει δύναμη να προχωράς ακόμα και αν κάποια στιγμή "κολλήσεις"Σίγουρα τα "αστεράκια σου" θα σε ξε-κολλήσουν.
ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!
Πρώτη ώρα Γυμναστική με τον κ.Δημήτρη.Ακόμα δυσκολεύονται αν δεν είσαι εκεί μα πρέπει να προσαρμοστούν στην παρουσία των καθηγητών συναδέλφων που μπαίνουν στην τάξη για τα αντίστοιχα μαθήματά που διδάσκουν.
Κάθεσαι και τα παρακολουθείς διακριτικά.Πηδηματάκια ,τρέξιμο.Σιγά σιγά ανοίγονται και προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες.Σιγά σιγά.
Τη σκυτάλη παίρνει η κ.Ευαγγελία καθηγήτρια αγγλικών .Η πρώτη γνωριμία γίνεται και όλα βαίνουν εύκολα. Το πρώτο δίωρο τελειώνει και δεν ακούγεται κανένα πρόβλημα ή παράπονο από τα παιδιά την ώρα του διαλείμματος.
Χτυπάει το κουδούνι για μέσα.Μαθηματικά.Γεωμετρικά σχήματα και γνωριμία και με τα γεωμετρικά στερεά. Όλα μέσα από το παιχνίδι.Ακόμα και οι ερωτήσεις.
Μιλάς για το τετράγωνο, το τρίγωνο το ορθογώνιο τον κύκλο,αναγνωρίζουν στο χώρο παρόμοια σχήματα( το σχήμα του παράθυρου, τα μάτια ,το τιμόνι του αυτοκινήτου κλπ). Τα ζωγραφίζεις στον πίνακα και ζητάς να τα αναγνωρίσουν.Μετά παίζεις το παιχνίδι."Εγώ θα δείχνω το σχήμα και εσείς θα λέτε το όνομά του" .Αρχίζει το παιχνίδι. Μια φορά όλα τα σχήματα.Δυο φορές το ίδιο.Πρέπει να απαντούν γρήγορα.Κάνουν λάθος.Γελάνε όλα μαζί αλλά δεν κοροϊδεύουν.Είναι υπέροχη στιγμή.Δεν καταλαβαίνουν ότι μαθαίνουν παίζοντας και αυτό σε κάνει να νιώθεις πως είναι ευχάριστο αυτό για τα παιδιά άρα δεν είναι κουραστικό και το κρατάς ως δραστηριότητα και για άλλο μάθημα.Ακολουθεί η ώρα να μιλήσεις και για τα γεωμετρικά στερεά. Ξέρεις ότι είναι δύσκολο να θυμούνται και τις δύο λέξεις..Μένεις στη λέξη "στερεά"και τους εξηγείς γιατί δεν χρησιμοποιείς προς το παρόν τις δύο λέξεις.Μπορεί να μην καταλαβαίνουν πολλές φορές έννοιες ή λέξεις αλλά δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τις εξηγείς .Για να τα βοηθήσεις όμως εξηγείς πως όλα τα αντικείμενα ,κάθε τι που μπορείς να πιάσεις είναι στερεό .
Ζωγραφίζεις στον πίνακα έναν κύβο,έναν κύλινδρο,ένα ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο( δύσκολη λέξη ,γλωσσοδέτης ) και τους ζητάς για άλλη μια φορά να βρουν στο χώρο αντίστοιχα στερεά.
-"Κυρία το βιβλίο"
-"Κυρία η κασετίνα"
- "Το κουτί μου"
Ζωγραφίζεις στον πίνακα έναν κύβο..Σε ρωτούν πως το έκανες γιατί τους κάνει εντύπωση το πόσο γρήγορα το σχεδίασες.Και τότε έρχεται η ιδέα..Ας το δοκιμάσουν να το κάνουν τα ίδια..Δεν σε νοιάζει αν πετύχει.Είναι μικρά ακόμα για τέτοιες δραστηριότητες.Απλά θέλεις να ανοίξει το χέρι τους να σκεφτούν πως θα ενώσουν τις "μυτούλες" ( κορυφές) του κύβου να παίξουν.Σημασία έχει η προσπάθεια.Δείχνεις τη διαδικασία.Σε λίγη ώρα κύβοι ζωγραφισμένοι από όλα τα παιδιά στο χαρτί σε περιμένουν.Δεν το περίμενες. ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ να σχεδιάσεις ένα κύβο ή τουλάχιστον κάτι που μοιαζει με κύβο ακόμα και αν οι γραμμές έχουν τραβήξει ανήφορο ή κατήφορο ( είπαμε δεν είναι για σένα η τέλεια απεικόνιση που μετράει γιατί αυτός δεν είναι ο στόχος σου) .Και όμως τα κατάφεραν πολύ καλά.Περήφανα αυτά ,άλλο τόσο περήφανη εσύ χαμογελάς. Κάτι μαθαίνουμε Ασκήσεις δίνονται για το σπίτι μέσα από το τετράδιο εργασιών στη σελίδα 12 και 13.Η 13 μόνο είναι είναι για το σπίτι .
Μετά το διάλειμμα επιστρέφεις στην τάξη.Μελέτη τώρα.Μιλάς πάλι για τα σχήματα.Για το δρόμο.Τις πινακίδες.Τα χρώματα .Κάνεις ερωτήσεις .Να ταιριάζει το ένα μάθημα με το άλλο θέλεις για να μπορούν να αφομοιώσουν καλύτερα τις πληροφορίες.
Τελευταία ώρα μουσική..Ξεκινάς από τραγουδάκια που έλεγαν στο νηπιαγωγείο.. Το "Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ" δεν το ξέρουν όλα τα παιδιά .Ετσι το ένα με το άλλο βοηθούν το συμμαθητή τους που δεν το ξέρει να το μάθει. Και είναι υπέροχη εικόνα.
Την ώρα που κάνουν τις εργασίες τους και γυρνάς από τον ένα μαθητή στον άλλο παρατηρείς τους υπόλοιπους.Το ένα βοηθά το άλλο .Χαμογελάς.Δείχνουν στο συμμαθητή τους πως να σχεδιάσει ,που να βάζει τα πράγματά του. Όποιος δεν μπορεί έχει το διπλανό του.Οι φωνούλες τους έχουν σχέση με το μάθημα.Ακόμα και τα παιδάκια που είναι λίγο πιο αργά ακόμα και εκείνα προσπαθούν να τελειώσουν.Υπάρχουν και τα πειραχτήρια αλλά μόνο όταν τελειώσουν ό,τι έχουν να κάνουν παρατηρείς πως είναι ανήσυχα. Ναι η τάξη σιγά σιγά παίρνει ζωή και βλέπεις να μπαίνει σε μια σειρά. Κάπου πια στο βάθος του μυαλού σου ξέρεις..Όλα θα πάνε καλά..Και αυτό σου δίνει δύναμη να προχωράς ακόμα και αν κάποια στιγμή "κολλήσεις"Σίγουρα τα "αστεράκια σου" θα σε ξε-κολλήσουν.
ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!