17 προσωπάκια σήμερα έζησαν την πρώτη μέρα τους στο σχολείο.
6 χρονα παιδάκια ,άλλα πιο θαρραλέα,άλλα πιο συνεσταλμένα ,άλλα πιο εξοικειωμένα με το χώρο γιατί έχουν αδελφάκια σε άλλη τάξη ..
Χτυπάει το κουδούνι..Είναι μικρά.Ακόμα δεν θυμούνται ποιος είναι που..Μπερδεύονται στη γραμμή ,κοιτούν το ένα το άλλο και σου χαμογελούν δειλά.Περιμένουν από σένα να τους πεις τι θα κάνουν και πως.
Οι μεγαλύτεροι μαθητές μπαίνουν στην τάξη.Τα μικρά παραμένουν έξω..Τα φωνάζεις άλλη μια φορά με τα ονοματάκια τους και προσπαθείς και εσύ να τα μάθεις. Ήρθε η ώρα της γραμμής..Της σειράς..Μιας σειράς που θα αλλάζει όσο μεγαλώνουν.Πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης και χρησιμοποιείς το ύψος. ΄Ηρθε η ώρα να μάθουν τον διπλανό τους.Κάποια γνωρίζονται κάποια όχι.
Τους μαθαίνεις ν α χαιρετούν..Πρώτη απόπειρα εννοείται ..Θα ακολουθήσουν και άλλες..Ξέρεις πως οι πληροφορίες που παίρνουν είναι πολλές και θα χρειαστούν χρόνο να τις επεξεργαστούν.
_Γεια σου ..Με λένε Δ....Εμένα Σ....Χάρηκα πολύ..Τους μαθαίνεις να δίνουν το χεράκι τους για να αλληλο- χαιρετιστούν
Τώρα ήρθε η ώρα να μάθουν να στοιχίζονται στην γραμμή..
- "Παιδιά τώρα θα μάθουμε να στοιχιζόμαστε"..Τους δείχνεις πως το χεράκι τους πρέπει να ακουμπάει στον άλλο.
Κάποια στη γραμμή μιλούν.
- "Ε παιδιά¨λέει κάποιο..."Τώρα εμείς... "στοιχειώνουμε".Δεν μιλάμε"
Προσπαθείς να μη γελάσεις αν και σου ξεφεύγει ένα χαμόγελο κρυφά από τα παιδιά και λες .."Στοιχιζόμαστε ..Δεν στοιχειώνουμε." Δύσκολη λεξούλα..Το στοιχειώνουμε θα το ακούσεις κανα δυο φορές ακόμα
Πρέπει να γίνει λίγο γρήγορα το δεύτερο βήμα και πιο σημαντικό.
Να μάθουν να παραμένουν κοντά το ένα με το άλλο και να μη φεύγουν από τις γραμμές τους
Αρχίζει το παιχνίδι της ...γραμμής..
Αρχίζεις να περπατάς πλάγια,σε τεθλασμένη ,σε κύκλο σε ευθεία
Κάποια μιλούν και παραμένουν πίσω.
Δεν πρέπει όμως..Πρέπει να μάθουν να ναι ομαδούλα..
Ξανά και ξανά το ίδιο.Πρέπει να μάθουν αλλά πρέπει να τα ξεκουράσεις λίγο..Παίζεις ένα παιχνίδι με μπάλα αλλά το στόχο σου δεν τον χάνεις..Πρέπει να μάθουν να ανασυντάσσονται. Με το παιχνίδι τα μικρά ανοίγονται στο χώρο.Με το μέτρημα που κάνεις όμως ,πρέπει όσο πιο γρήγορα γίνεται να βρουν το ζευγαράκι τους και να επανέλθουν στη θέση τους.Τα ζευγαράκια τα βρίσκουμε..Τη θέση μας δεν βρίσκουμε αμέσως..Αλλά που θα πάει? Θα μάθουμε .
Η ώρα της Γυμναστικής..Τα ...απο-συντονίζει λίγο, αλλά πρέπει να μάθουν πως πια θα έχουν και άλλους δασκάλους πέρα από τη δασκάλα τους.
Βγαίνουμε σε γραμμούλα..Έτσι πρέπει να μάθουν γιατί θα πηγαίνουν και στο άλλο κτήριο για πληροφορική.
Ερχεται η ώρα για διάλειμμα. Πρέπει να μάθουν πως η δασκάλα δεν θα ναι εκεί και πως άλλοι δάσκαλοι είναι κοντά τους για να απευθυνθούν αν γίνει κάτι ή θελήσουν κάτι.Παρακολουθείς διακριτικά που βρίσκονται.Σκοπός είναι να ανεξαρτητοποιηθούν στο χώρο χωρίς να κινδυνεύουν.
Χτυπάει το κουδούνι για μέσα. Άλλο ένα μάθημα πρέπει να διδαχθεί.Να σε περιμένουν για να πάτε μαζί στην τάξη. Τους λες να κάνουν γραμμούλες.Γυρνάς την πλάτη και ζητάς να μπουν στη σειρά που τους έμαθες..Κρυφοκοιτάς βέβαια ..Οι γραμμές και οι σειρές είναι ένα θέμα που θα σε απασχολεί όλη τη χρονιά.Για τη δική τους ασφάλεια.
Η πρώτη προσπάθεια έγινε..Τώρα θα πας στην τάξη να ζωγραφίσετε.Σου έχουν πει ότι έμαθαν στο Νηπιαγωγείο ή τους έμαθε η μαμά και ο μπαμπάς να γράφουν το όνομά τους.Ζητάς να το κάνουν
Ήρθε η ώρα να δεις το πως γράφουν.Κεφαλαία,μικρά ..Παρατηρείς το στυλ γραφής,από που ξεκινούν,πως είναι τα γραμματάκια τους ( μικρά,μεγάλα,πολύ μεγάλα) ..
Τους ζητάς να ζωγραφίσουν κάτι..Το χρώμα που χρησιμοποιούν σου λέει πολλά.
-Κυρία θέλω έναν δεινόσαυρο να μου κάνετε.Δεν ξέρω..
-Μπορώ να χρησιμοποιήσω το χάρακα για να ζωγραφίσω?
Και ο καλλιτεχνικός οίστρος μας καταλαμβάνει όλους..Ωρα για χαλάρωμα.
Μετά από μία ώρα έρχεται η στιγμή της γνωριμίας με τα παιδιά του άλλου τμήματος.Λένε τα ονόματά τους,το αγαπημένο τους χρώμα,το αγαπημένο τους ζώο και στο τέλος λένε "τι δεν μου αρέσει να μου κάνουν τα άλλα παιδια"
Μάθημα γνωριμίας και συναισθηματικής αγωγής.Πρέπει να εκφραστούν και να πουν τι δεν θέλουν.Αυτό είναι μέρος για να μάθει το παιδί να σέβεται τον εαυτό του και τον άλλο.Δεν λες πολλά ,δεν κάνεις άλλα αυτή τη στιγμή.
Πλησιάζει το επόμενο διάλειμμα .Πάλι έξω,πάλι παίζουν και πάλι κουδούνι.Βλέπουν τα άλλα παιδιά να μπαίνουν στην τάξη και ξεκινούν και μπαίνουν και αυτά.Πρέπει να μάθουν όμως πως για τη δική τους ασφάλεια πρέπει να κάνουν γραμμές και να περιμένουν τη δασκάλα τους.Τώρα που ακόμα δεν κάνει κρύο θα πρέπει να στοιχίζονται στην αυλή αύριο όταν θα κάνει κρύο θα ναι μέσα στο διάδρομο και πρέπει να τους γίνει συνήθεια να περιμένουν,να μην σπρώχνονται,να είναι προσεκτικά
Μπαίνεις στην τάξη.5η ώρα.Τα ματάκια βασιλεύουν.Κουράστηκαν και το καταλαβαίνεις από το πως λειτουργούν.Αργές κινήσεις ,νυσταγμένες.Δίκιο έχουν.6χρονα παιδιά είναι.Πολλές πληροφορίες μαζεμένες..Κάποιες θα ξεχαστούν και θα τις επαναλάβεις ξανά και ξανά μέχρι να τις εμπεδώσουν.Κοιτάς το ρολόι σου..Έχεις άλλη μια ώρα.Τι καλύτερο από μια ιστορία.
Ένα παραμύθι για να μάθουν να προετοιμάζονται το πρωί και ένα ποιηματάκι που βοηθάει να δεις αν μπορούν να παρακολουθήσουν μια ακολουθία επαναλαμβανόμενη.Χρήσιμη για τα μαθηματικά αλλά και για να μπορέσεις να εξασκήσεις και να ενδυναμώσεις πρώτα από όλα τη μνήμη,
Άλλο ένα κουδούνι. άλλη μια έξοδος,άλλη μια είσοδος.Πάλι ξεχάστηκαν.Κάποια μένουν όμως πια στη σειρά.Αυτό είναι καλό.Θα ακολουθήσουν και οι άλλοι,.
Μπαίνεις στην τάξη.Μοιράζεις τα πρώτα βιβλία.Τα ξεφυλλίζουν με λαχτάρα.
-Κυρία και ο αδερφός μου το είχε αυτό
-και ο δικός μου.Το θυμάμαι
-Θα χουμε και άλλα κυρία?
Απαντάς στις ερωτήσεις ,τους εξηγείς πως τα βιβλία δεν αλλάζουν εύκολα και φυσικά όταν διαπιστώνουν πως όλοι έχουν τα ίδια βιβλία ,απαντάς στην ερώτηση: " Θα χουμε τα ίδια βιβλία όλοι ?Γιατί?",
Προετοιμάζεσαι για την έξοδο.Τελειώνει η πρώτη σχολική μέρα.Οι γονείς του τμήματός σου πρέπει να περιμένουν εκεί που θα τα παραλάβουν.Πρέπει να μάθουν τα παιδιά να ακολουθούν ώστε η έξοδος να ναι ασφαλής.
Σήμερα είναι η αλήθεια η μέρα μας ε, ήταν κάπως... δύσκολη.Ενας μικρός πανικός.Δεν ξέρεις και εσύ ποιο παιδάκι παραλαμβάνει ποιος και ταυτόχρονα άλλοι γονείς και άλλα παιδιά στο προαύλιο δημιουργούν μια σύγχυση.Αρχή είναι ακόμα..Σιγά σιγά όλοι θα ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε και πως..Απλά λίγη υπομονή.Εξάλλου κάθε αρχή και δύσκολη..Για πρωτάκια και δασκάλους..
6 χρονα παιδάκια ,άλλα πιο θαρραλέα,άλλα πιο συνεσταλμένα ,άλλα πιο εξοικειωμένα με το χώρο γιατί έχουν αδελφάκια σε άλλη τάξη ..
Χτυπάει το κουδούνι..Είναι μικρά.Ακόμα δεν θυμούνται ποιος είναι που..Μπερδεύονται στη γραμμή ,κοιτούν το ένα το άλλο και σου χαμογελούν δειλά.Περιμένουν από σένα να τους πεις τι θα κάνουν και πως.
Οι μεγαλύτεροι μαθητές μπαίνουν στην τάξη.Τα μικρά παραμένουν έξω..Τα φωνάζεις άλλη μια φορά με τα ονοματάκια τους και προσπαθείς και εσύ να τα μάθεις. Ήρθε η ώρα της γραμμής..Της σειράς..Μιας σειράς που θα αλλάζει όσο μεγαλώνουν.Πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης και χρησιμοποιείς το ύψος. ΄Ηρθε η ώρα να μάθουν τον διπλανό τους.Κάποια γνωρίζονται κάποια όχι.
Τους μαθαίνεις ν α χαιρετούν..Πρώτη απόπειρα εννοείται ..Θα ακολουθήσουν και άλλες..Ξέρεις πως οι πληροφορίες που παίρνουν είναι πολλές και θα χρειαστούν χρόνο να τις επεξεργαστούν.
_Γεια σου ..Με λένε Δ....Εμένα Σ....Χάρηκα πολύ..Τους μαθαίνεις να δίνουν το χεράκι τους για να αλληλο- χαιρετιστούν
Τώρα ήρθε η ώρα να μάθουν να στοιχίζονται στην γραμμή..
- "Παιδιά τώρα θα μάθουμε να στοιχιζόμαστε"..Τους δείχνεις πως το χεράκι τους πρέπει να ακουμπάει στον άλλο.
Κάποια στη γραμμή μιλούν.
- "Ε παιδιά¨λέει κάποιο..."Τώρα εμείς... "στοιχειώνουμε".Δεν μιλάμε"
Προσπαθείς να μη γελάσεις αν και σου ξεφεύγει ένα χαμόγελο κρυφά από τα παιδιά και λες .."Στοιχιζόμαστε ..Δεν στοιχειώνουμε." Δύσκολη λεξούλα..Το στοιχειώνουμε θα το ακούσεις κανα δυο φορές ακόμα
Πρέπει να γίνει λίγο γρήγορα το δεύτερο βήμα και πιο σημαντικό.
Να μάθουν να παραμένουν κοντά το ένα με το άλλο και να μη φεύγουν από τις γραμμές τους
Αρχίζει το παιχνίδι της ...γραμμής..
Αρχίζεις να περπατάς πλάγια,σε τεθλασμένη ,σε κύκλο σε ευθεία
Κάποια μιλούν και παραμένουν πίσω.
Δεν πρέπει όμως..Πρέπει να μάθουν να ναι ομαδούλα..
Ξανά και ξανά το ίδιο.Πρέπει να μάθουν αλλά πρέπει να τα ξεκουράσεις λίγο..Παίζεις ένα παιχνίδι με μπάλα αλλά το στόχο σου δεν τον χάνεις..Πρέπει να μάθουν να ανασυντάσσονται. Με το παιχνίδι τα μικρά ανοίγονται στο χώρο.Με το μέτρημα που κάνεις όμως ,πρέπει όσο πιο γρήγορα γίνεται να βρουν το ζευγαράκι τους και να επανέλθουν στη θέση τους.Τα ζευγαράκια τα βρίσκουμε..Τη θέση μας δεν βρίσκουμε αμέσως..Αλλά που θα πάει? Θα μάθουμε .
Η ώρα της Γυμναστικής..Τα ...απο-συντονίζει λίγο, αλλά πρέπει να μάθουν πως πια θα έχουν και άλλους δασκάλους πέρα από τη δασκάλα τους.
Βγαίνουμε σε γραμμούλα..Έτσι πρέπει να μάθουν γιατί θα πηγαίνουν και στο άλλο κτήριο για πληροφορική.
Ερχεται η ώρα για διάλειμμα. Πρέπει να μάθουν πως η δασκάλα δεν θα ναι εκεί και πως άλλοι δάσκαλοι είναι κοντά τους για να απευθυνθούν αν γίνει κάτι ή θελήσουν κάτι.Παρακολουθείς διακριτικά που βρίσκονται.Σκοπός είναι να ανεξαρτητοποιηθούν στο χώρο χωρίς να κινδυνεύουν.
Χτυπάει το κουδούνι για μέσα. Άλλο ένα μάθημα πρέπει να διδαχθεί.Να σε περιμένουν για να πάτε μαζί στην τάξη. Τους λες να κάνουν γραμμούλες.Γυρνάς την πλάτη και ζητάς να μπουν στη σειρά που τους έμαθες..Κρυφοκοιτάς βέβαια ..Οι γραμμές και οι σειρές είναι ένα θέμα που θα σε απασχολεί όλη τη χρονιά.Για τη δική τους ασφάλεια.
Η πρώτη προσπάθεια έγινε..Τώρα θα πας στην τάξη να ζωγραφίσετε.Σου έχουν πει ότι έμαθαν στο Νηπιαγωγείο ή τους έμαθε η μαμά και ο μπαμπάς να γράφουν το όνομά τους.Ζητάς να το κάνουν
Ήρθε η ώρα να δεις το πως γράφουν.Κεφαλαία,μικρά ..Παρατηρείς το στυλ γραφής,από που ξεκινούν,πως είναι τα γραμματάκια τους ( μικρά,μεγάλα,πολύ μεγάλα) ..
Τους ζητάς να ζωγραφίσουν κάτι..Το χρώμα που χρησιμοποιούν σου λέει πολλά.
-Κυρία θέλω έναν δεινόσαυρο να μου κάνετε.Δεν ξέρω..
-Μπορώ να χρησιμοποιήσω το χάρακα για να ζωγραφίσω?
Και ο καλλιτεχνικός οίστρος μας καταλαμβάνει όλους..Ωρα για χαλάρωμα.
Μετά από μία ώρα έρχεται η στιγμή της γνωριμίας με τα παιδιά του άλλου τμήματος.Λένε τα ονόματά τους,το αγαπημένο τους χρώμα,το αγαπημένο τους ζώο και στο τέλος λένε "τι δεν μου αρέσει να μου κάνουν τα άλλα παιδια"
Μάθημα γνωριμίας και συναισθηματικής αγωγής.Πρέπει να εκφραστούν και να πουν τι δεν θέλουν.Αυτό είναι μέρος για να μάθει το παιδί να σέβεται τον εαυτό του και τον άλλο.Δεν λες πολλά ,δεν κάνεις άλλα αυτή τη στιγμή.
Πλησιάζει το επόμενο διάλειμμα .Πάλι έξω,πάλι παίζουν και πάλι κουδούνι.Βλέπουν τα άλλα παιδιά να μπαίνουν στην τάξη και ξεκινούν και μπαίνουν και αυτά.Πρέπει να μάθουν όμως πως για τη δική τους ασφάλεια πρέπει να κάνουν γραμμές και να περιμένουν τη δασκάλα τους.Τώρα που ακόμα δεν κάνει κρύο θα πρέπει να στοιχίζονται στην αυλή αύριο όταν θα κάνει κρύο θα ναι μέσα στο διάδρομο και πρέπει να τους γίνει συνήθεια να περιμένουν,να μην σπρώχνονται,να είναι προσεκτικά
Μπαίνεις στην τάξη.5η ώρα.Τα ματάκια βασιλεύουν.Κουράστηκαν και το καταλαβαίνεις από το πως λειτουργούν.Αργές κινήσεις ,νυσταγμένες.Δίκιο έχουν.6χρονα παιδιά είναι.Πολλές πληροφορίες μαζεμένες..Κάποιες θα ξεχαστούν και θα τις επαναλάβεις ξανά και ξανά μέχρι να τις εμπεδώσουν.Κοιτάς το ρολόι σου..Έχεις άλλη μια ώρα.Τι καλύτερο από μια ιστορία.
Ένα παραμύθι για να μάθουν να προετοιμάζονται το πρωί και ένα ποιηματάκι που βοηθάει να δεις αν μπορούν να παρακολουθήσουν μια ακολουθία επαναλαμβανόμενη.Χρήσιμη για τα μαθηματικά αλλά και για να μπορέσεις να εξασκήσεις και να ενδυναμώσεις πρώτα από όλα τη μνήμη,
Άλλο ένα κουδούνι. άλλη μια έξοδος,άλλη μια είσοδος.Πάλι ξεχάστηκαν.Κάποια μένουν όμως πια στη σειρά.Αυτό είναι καλό.Θα ακολουθήσουν και οι άλλοι,.
Μπαίνεις στην τάξη.Μοιράζεις τα πρώτα βιβλία.Τα ξεφυλλίζουν με λαχτάρα.
-Κυρία και ο αδερφός μου το είχε αυτό
-και ο δικός μου.Το θυμάμαι
-Θα χουμε και άλλα κυρία?
Απαντάς στις ερωτήσεις ,τους εξηγείς πως τα βιβλία δεν αλλάζουν εύκολα και φυσικά όταν διαπιστώνουν πως όλοι έχουν τα ίδια βιβλία ,απαντάς στην ερώτηση: " Θα χουμε τα ίδια βιβλία όλοι ?Γιατί?",
Προετοιμάζεσαι για την έξοδο.Τελειώνει η πρώτη σχολική μέρα.Οι γονείς του τμήματός σου πρέπει να περιμένουν εκεί που θα τα παραλάβουν.Πρέπει να μάθουν τα παιδιά να ακολουθούν ώστε η έξοδος να ναι ασφαλής.
Σήμερα είναι η αλήθεια η μέρα μας ε, ήταν κάπως... δύσκολη.Ενας μικρός πανικός.Δεν ξέρεις και εσύ ποιο παιδάκι παραλαμβάνει ποιος και ταυτόχρονα άλλοι γονείς και άλλα παιδιά στο προαύλιο δημιουργούν μια σύγχυση.Αρχή είναι ακόμα..Σιγά σιγά όλοι θα ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε και πως..Απλά λίγη υπομονή.Εξάλλου κάθε αρχή και δύσκολη..Για πρωτάκια και δασκάλους..