Στ αστέρια μου,στους μαθητές μου στους γονείς και συναδέλφους μου..Ένα ιστολόγιο που περιέχει όσα δημιουργούμε και όσα κάνω με αγάπη και σεβασμό στην προσωπικότητα των παιδιών..Γιατί τα παιδιά είναι το μέλλον μας και μεις αυτοί που μπορούμε να κάνουμε τα όνειρά τους πράξη..
Τετάρτη
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ: χρήση της απλής συνεπαγωγής ( =>) ή όχι?
Πολλές φορές παρατηρείται ότι μαθητές Δημοτικού,Γυμνασίου και Λυκείου ακόμα , χρησιμοποιούν την απλή συνεπαγωγή σε ασκήσεις μαθηματικών(το έχουμε παρατηρήσει και στις 2 τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου σε ασκήσεις απλών εξισώσεων )..
Αναφορικά με τη χρήση του ισοδύναμου ( <=>)στο Δημοτικό σχολείο , δεν διδάσκεται η αντίστοιχη γνώση ώστε να κωδικοποιείται με τη χρήση του συμβόλου,αλλά και την απλή συνεπαγωγή επίσης δεν τη διδάχθηκαν αλλά ούτε θα τη διδαχθούν ποτέ για τον απλό λόγο ότι το σύμβολο =>( συνεπάγεται ) δεν χρησιμοποιείται πια και στη θέση του χρησιμοποιούνται οι λέξεις "άρα", "τότε" , "οπότε" κλπ
Το =>(συνεπάγεται) τουλάχιστον τα τελευταία 10 χρόνια, έχει αφαιρεθεί απο τα μαθηματικά όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου ενώ το <=>(ισοδυναμεί), έχει διατηρηθεί στο λύκειο μόνο. Ο λόγος που αποφασίστηκε να μη χρησιμοποιείται το => είναι επειδή γινόταν σύγχιση από πολλούς μαθητές στα 2 σύμβολα.
Θα πρέπει λοιπόν ο μαθητής να λύνει μία εξίσωση χωρίς να γράφει στην ίδια σειρά όλες τις πράξεις αλλά τη μία κάτω από την άλλη
Το σωστό είναι
72= 8 χ Χ άρα
Χ= 72/8 τότε
Χ=9
και όχι 72= 8 χ Χ=> Χ= 72/8=>Χ=9