Θα σας απαντήσω λοιπόν ότι : Ναι μπορεί να πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο αλλά ο ένας μαθητής (και δεν μιλώ για τάξη μιλάω ότι συμβαίνει ακόμα και μέσα στο τμήμα ) δεν γνωρίζει ποιο είναι το τηλέφωνο του συμμαθητή του ή οι σχέσεις πολλές φορές είναι τεταμένες τόσο που δεν επιτρέπουν τη συνεργασία τους..Θέλαμε λοιπόν να βρεθούν τρόποι να προσπεράσουμε αυτό το εμπόδιο..Βεβαια με 40 παιδιά (2 τμήματα)είναι λίγο δύσκολο να προλάβεις το χρόνο αλλα δεν έχεις τίποτα να χάσεις..Μικρά και σταθερά βήματα χρειάζονται....

Έτσι και έγινε..Μετά απο ενα πενταλεπτο περίπου για το τι σημαίνει "Συναισθήματα στον Κύκλο"κάποιος μαθητής έπρεπε να " μας συστήσει"τον εαυτό του.Εκείνο που έκανε εντύπωση σε εμένα και την Ολυμπία,ήταν η δυσκολία του να εκφραστούν για τον εαυτό τους μπροστά σε συμμαθητές τους με τους οποίους μάλιστα περνούν χρονο στα διαλείμματα αλλά και στην τάξη ..Δεν γνώριζαν πως να μας τον παρουσιάσουν και στην αρχή ήταν μπλοκαρισμένα και αμήχανα..Δίνοντας το κατάλληλο ερεθισμα δηλαδή το τι θα περιμέναμε να ακούσουμε η τάξη άρχισε να ζωντανεύει και δειλα΄δειλά αρχισαν να σηκώνονται τα χέρια των μαθητών για να πάρουν το λόγο..Το κλίμα άρχισε να ζεσταίνεται..΄Ετσι ζητήσαμε από τους μαθητές να μας πουν και για το χαρακτήρα τους αλλά και αν τα ένοχλεί κάτι στην τάξη ή κάποιος από τους συμμαθητές του με τη συμπεριφορά του..Εδώ η στιγμή ήταν λίγο περίεργη για τα παδιά αλλά άρχισαν να ανοίγονται ..Δύο θέματα κυριάρχησαν σε αυτή την πρώτη συνάντησή μας ..Το κουτσομπολιό που γίνεται πίσω από την πλάτη του καθενός και οι αρχηγικές τάσεις κάποιων μαθητών.... Συζητήσαμε για αυτα ,ακούσαμε τις απόψεις και καταλήξαμε σε κάποια βασικά για τους μαθητές σημεία..Ότι 1ον.."Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΥΠΕΡΤΕΡΕΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΠΟΤΕ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΜΕ ΄Η ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΕΙ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΔΙΑΠΛΗΚΤΙΖΟΜΑΣΤΕ και 2 ον ότι "Ο.ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ Ή ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ"..
Βεβαια δεν πρόλαβαν όλα τα παιδιά να πάρουν μέρος σε αυτή τη δραστηριότητα..Αλλά οι μέρες δεν τελειωσαν ούτε και ο χρόνος μας..

Βεβαια και εδώ μαζί με την συναδέλφισσα ,καταλήξαμε σε 2 συμπεράσματα..Το ενα ότι οι μαθητές κάθε τμήματος έγραψαν στους δικούς τους συμμαθητές (και αυτό μας απεδειξε ότι τα παιδιά μπορούν να παίζουν μαζί στα διαλείμματα αλλά στην ουσία δεν γνωρίζονται) και 2ον ότι το λεξιλόγιό τους είναι πολύ φτωχό όσον αφορά τις λέξεις με τις οποίες χαρακτηρίζουμε έναν άλλο άνθρωπο οπότε κάπου μέσα στα μαθήματα της γλωσσας θα ασχοληθούμε και με λέξεις που προσδίδουν χαρακτηριστικά σε μια προσωπικότητα...
Μετά το τέλος αυτής της δίωρης μικρής σχολικής "ενδοεπικοινωνίας" καταλαβαμε ότι έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε σχετικά με τη δημιουργία αληθινών σχέσεων μεταξύ των παιδιών και αποφασίσαμε ότι αξίζει να το συνεχίσουμε..