Στο σημερινό σχολείο τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι πολυποίκιλα και πολύμορφα.Στην υπηρεσία της εκπαίδευσης τίθενται μέσα που πριν κάποια χρόνια δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εκπαιδευτικά ..Η κοινωνικογνωστική μάθηση προωθείται πια με τρόπους που βοηθούν το παιδί αβίαστα και χωρίς διδακτισμό να αναπτυχθούν σε όλα τα επίπεδα.
Ενα μέσο είναι πια και η 7η τέχνη.
Ο Albert Bandura ( θεμελιωτής της Κοινωνικής μάθησης που βασίστηκε στο ότι το άτομο μαθαίνει παρατηρώντας τη συμπεριφορά
άλλων ατόμων και τις συνέπειες των πράξεών του αφού όμως πρώτα μέσω γνωστικών διεργασιών και δεξιοτήτων επεξεργαστεί το
πρόβλημα και προχωρήσει στην επίλυσή του,)αναφέρει σε συνέντευξη του που παρατίθεται στην ιστοσελίδα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου τα εξής για την θεωρία του που πια διέπει τη σύγχρονη διδασκαλία.
« Η κοινωνικογνωστική
θεωρία της μάθησης τονίζει ότι οι άνθρωποι δεν είναι μόνο προϊόντα του
περιβάλλοντός τους αλλά είναι οι ίδιοι οι παραγωγοί νοήματος. Η
κοινωνικογνωστική θεωρία της ανθρώπινης λειτουργικότητας δίνει έναν κεντρικό
ρόλο στις γνωστικές αυτορυθμιστικές και αυτοαντανακλαστικές διαδικασίες, στη
δυνατότητα του ανθρώπου για προσαρμογή και αλλαγή. O άνθρωπος επομένως δεν
αντιδρά μηχανικά στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος αλλά σκέπτεται, οργανώνει τα
δεδομένα και καταλήγει σε συμπεράσματα μετά από γνωστική επεξεργασία των
δεδομένων αυτών. Η κοινωνικογνωστική θεωρία προσφέρει μια πιο αισιόδοξη εικόνα
για τον άνθρωπο καθώς του δίνει τη δυνατότητα να αλλάξει τις συνθήκες της ζωής
του προς το καλύτερο. Μια άλλη πολύ σημαντική παράμετρος της θεωρίας αυτής που
την διαφοροποιεί από τις παραδοσιακές θεωρίες είναι ότι δίνει μεγάλη έμφαση
στην κοινωνική διαμόρφωση της γνώσης. Oι παραδοσιακές θεωρίες έδιναν μεγάλη
έμφαση στο πόσο επηρεάζεται η συμπεριφορά από τις επιβραβεύσεις και τις
τιμωρίες. Η δική μου θεωρία τονίζει την πολύ σημαντική επίδραση της συμβολικής
μίμησης προτύπων στην καλλιέργεια νέων ικανοτήτων, κινήτρων, συναισθηματικών τάσεων και αξιών¨
Στα 11 χρόνια του παιδιού που πλέον αναπτύσσεται η αφαιρετική σκέψη,που το παιδί δίνει λύσεις αλλά και εναλλακτικές λύσεις ,που κάνει όνειρα για τον εαυτό του και αρχίζει και βλέπει τον κόσμο που ζει ,ο κινηματογράφος μπορεί να γίνει μέσο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης..
Φέτος, μάλλον πέρσι ,για πρώτη φορά χρησιμοποίησα ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ θέτοντας επιπλέον στόχους που αφορούσαν την γνωστική μάθηση στους μαθητές μου.
Δεν χρησιμοποιήθηκε και δεν αξιοποιήθηκε τόσο το πολιτιστικό κομμάτι του όσο αξιοποιήθηκαν αυτά που μπορούσε να μου δώσει όσον αφορά την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης,της δημιουργικότητας,της ανάπτυξης της γλωσσικής και εξωγλωσσικής επικοινωνίας,της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον.
Και τώρα σε λίγες μέρες η ταινία που δημιουργήθηκε μετά από την ολοκλήρωση των στόχων που είχαν τεθεί θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα της
Η ταινίας μας έγινε με τη στήριξη του ΝΙFF, του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσσας δηλαδή.Η συνεργασία μας ξεκίνησε κάτω από συνθήκες άγνωστες για το πως θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε και σιγά σιγά δημιούργησε νέα δεδομένα
Ενας φορέας πολιτισμού συνεργάστηκε για πρώτη φορά με ένα σχολείο για την παραγωγή υλικού που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εμπορικό προϊόν αλλά που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό .Είναι μια πιλοτική προσπάθεια ,ακόμα στο Ά του ξεκινήματός της και έχουν πολλά ζητήματα να λύσουν και να λύσουμε ,μα ελπίζω ότι με τη δική μας συμβολή ,με αυτό που δημιουργήσαμε τα 2 σχολεία του Νομού μας (η τάξη μου ταινία και το 9ο Δ.Σ.Νάουσσας ντοκυμαντέρ)θα τα καταφέρει με τις κατάλληλες κινήσεις της προέδρου του ΝΙFF κ.Αννας Γκαρνέτα και της υπόλοιπης διοίκησής του να συνεχίσουν το έργο τους πέρα από την οργάνωση του Φεστιβάλ και να δημιουργησουν- γιατί όχι?- μια ταινιοθήκη μοναδική στο είδος της με μαθητικά προϊόντα που θα χρησιμοποιούνται ως πηγή για την εκπαίδευση από τους εκπαιδευτικούς όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού καθώς θα πραγματεύονται διάφορα θέματα που αφορούν τα παιδιά τους μαθητές αλλά και την κοινωνία δίνοντας ευκαιρία για μάθηση..Αυτό για μένα θα ταν το ιδεατό και μακάρι να πραγματοποιηθεί.
Η πιλοτική αυτή δράση ονομάστηκε NIFF GOES TO SCHOOL.
Την Κυριακή λοιπόν στις 28 Σεπτεμβρίου βραδιά απονομής των Βραβείων τουΔιεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσσας,θα γίνει η επίσημη προβολή των 2 μαθητικών δημιουργιών,
Παραθέτω το πρόγραμμα και τα μέλη της Κριτικής επιτροπής
Εκθέσεις
Προβολές 3D για Σχολεία : Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 09:30 και 11:00
Και τώρα σε λίγες μέρες η ταινία που δημιουργήθηκε μετά από την ολοκλήρωση των στόχων που είχαν τεθεί θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα της
Η ταινίας μας έγινε με τη στήριξη του ΝΙFF, του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσσας δηλαδή.Η συνεργασία μας ξεκίνησε κάτω από συνθήκες άγνωστες για το πως θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε και σιγά σιγά δημιούργησε νέα δεδομένα
Ενας φορέας πολιτισμού συνεργάστηκε για πρώτη φορά με ένα σχολείο για την παραγωγή υλικού που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εμπορικό προϊόν αλλά που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό .Είναι μια πιλοτική προσπάθεια ,ακόμα στο Ά του ξεκινήματός της και έχουν πολλά ζητήματα να λύσουν και να λύσουμε ,μα ελπίζω ότι με τη δική μας συμβολή ,με αυτό που δημιουργήσαμε τα 2 σχολεία του Νομού μας (η τάξη μου ταινία και το 9ο Δ.Σ.Νάουσσας ντοκυμαντέρ)θα τα καταφέρει με τις κατάλληλες κινήσεις της προέδρου του ΝΙFF κ.Αννας Γκαρνέτα και της υπόλοιπης διοίκησής του να συνεχίσουν το έργο τους πέρα από την οργάνωση του Φεστιβάλ και να δημιουργησουν- γιατί όχι?- μια ταινιοθήκη μοναδική στο είδος της με μαθητικά προϊόντα που θα χρησιμοποιούνται ως πηγή για την εκπαίδευση από τους εκπαιδευτικούς όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού καθώς θα πραγματεύονται διάφορα θέματα που αφορούν τα παιδιά τους μαθητές αλλά και την κοινωνία δίνοντας ευκαιρία για μάθηση..Αυτό για μένα θα ταν το ιδεατό και μακάρι να πραγματοποιηθεί.
Η πιλοτική αυτή δράση ονομάστηκε NIFF GOES TO SCHOOL.
Την Κυριακή λοιπόν στις 28 Σεπτεμβρίου βραδιά απονομής των Βραβείων τουΔιεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσσας,θα γίνει η επίσημη προβολή των 2 μαθητικών δημιουργιών,
Παραθέτω το πρόγραμμα και τα μέλη της Κριτικής επιτροπής
ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Παρακάτω παρουσιάζονται οι κριτικές επιτροπές του 11ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας.
Η κριτική επιτροπή των ταινιών μυθοπλασίας απαρτίζεται από τους:
Πρόεδρος: Παντελής Βούλγαρης, σκηνοθέτης
Μέλη: Jan Broberg Carter, συνθέτης, παραγωγός, Levon Minasian, σκηνοθέτης, Αλεξάνδρα Γεωργοπούλου, υπεύθυνη διεθνών σχέσεων του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, Aniez Atlas, ηθοποιός
Η κριτική επιτροπή των ταινιών κινουμένων σχεδίων απαρτίζεται από τους:
Πρόεδρος: Steve Woods, animator
Μέλη: Στέφανος Ποταμίδης, γραφίστας, Άντια Αγγελίδου, γραφίστρια
Η κριτική επιτροπή των πειραματικών ταινιών απαρτίζεται από τους:
Πρόεδρος: Γιάννης Κολαξίζης, εικαστικός καλλιτέχνης, κινηματογραφιστής
Μέλη: Μαρία Παπαδοπούλου, εικαστικός, Γιώργος Μελιδώνης, κριτικός κινηματογράφου
Η κριτική επιτροπή των Σπουδαστικών και Νεανικών Ταινιών Digital View South East Europe απαρτίζεται από τους:
Πρόεδρος: Julian Parkinson, εικαστικός καλλιτέχνης, κινηματογραφιστής
Μέλη: Nuno Rocha, σκηνοθέτης, Cecilia Felmeri, σκηνοθέτης
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΗΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΠΩΣ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Προβολές Ταινιών
Αίθουσα 1 [Μυθοπλασία]
21:00 (Τετάρτη) | 18:00 – 22:30 (Πέμπτη - Παρασκευή – Σάββατο) | 18:00 – 20:30 (Κυριακή)
Αίθουσα 2 [Πειραματικά, Κινούμενα Σχέδια, Movile]
17:00 – 20:45 Πέμπτη – Κυριακή
Αίθουσα 3
SEEtalents Μυθοπλασία
19:00 – 20:10 Τετάρτη
16:30 – 19:00 Πέμπτη – Κυριακή
19:00 Σάββατο «Τρωάδες» (βασισμένο στο έργο του Ευριπίδη) του Μιχάλη Κακογιάννη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη
Αίθουσα Σεμιναρίων
Masterclasses από τον κ. Π. Βούλγαρη και την κ. J. Broberg Carter
Παρασκευή 20:00 – Κυριακή 20:00
Αίθουσα 3
Εκθέσεις
Καθημερινά από τις 11:00
Κεντρικός Εκθεσιακός χώρος (Πολυχώρος Πολιτισμού ΕΡΙΑ)
“Crisis is a greek word”
Η παγκόσμια πρωτοβουλία των Ελλήνων σχεδιαστών, να αφηγηθούν την κατάσταση στην Ελλάδα της κρίσης.
"2nd Green Project Moving Photo Exhibition: Greek New Talent"
Έκθεση περιβαλλοντικής φωτογραφίας στο πλαίσιο του “2014 Green Project στη Ν. Αμερική”
“My Festival”
Έκθεση Φωτογραφικού διαγωνισμού
Παρουσίαση μέσω μόνιτορ τοποθετημένων στους χώρους της εκδήλωσης
…to be continued…
Γράψε το νέο σενάριο του 11ου NIFF! Συμπλήρωσε την ιστορία που άρχισαν οι άλλοι ώστε να δημιουργηθεί το πιο τρελό σενάριο που γράφτηκε ποτέ!
Best of NIFF under the stars!
Ειδική προβολή των καλύτερων ταινιών των προηγούμενων Φεστιβάλ στην οροφή του πολυχώρου ΒΕΤΛΑΝΣ Πέμπτη – Σάββατο 21:30
Προβολή της ταινίας «Τρωάδες» (βασισμένο στο έργο του Ευριπίδη) του Μιχάλη Κακογιάννη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη
Σάββατο 19:00, Αίθουσα 3
Το NIFF πάει σχολείο
Επίσημη παρουσίαση των δύο πρώτων ταινιών παραγωγής NIFF! Με πρωταγωνιστές τους κινηματογραφιστές του μέλλοντος.
Κυριακή 21:30 – Αίθουσα 1
Παιδί και Κινηματογράφος
THE LORAX 3D
ΜΕΤΑΓΛΩΤΙΣΜΕΝΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Κρις Ρενό| 86’ | Κινούμενα σχέδια
Προβολές 3D για Σχολεία : Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 09:30 και 11:00
Προβολές 3D για το κοινό : Τετάρτη 17.00 και Σάββατο - Κυριακή 16:30
Αίθουσα 1
Ποιανού είναι η Θάλασσα;
Ένα μουσικό παραμύθι για μικρούς και μεγάλους, με τη Δήμητρα Μητρέντση και το Γιάννη Μαρμαρά με ζωντανή μουσική και τα αστέρια για συντροφιά!
Παρασκευή 20:00 Αίθριο «ΕΡΙΑ»
Παιδικές Θεατρικές Παραστάσεις
«Ο Ποιητιτής και οι μύθοι που σκαρώσαν παραμύθι» από την ομάδα ΣΚΟΙΝΙ-ΚΟΡΔΟΝΙ
Σάββατο 12:00, Αίθουσα 1
«Τα Παραμύθια Των Αδελφών Γκριμ" του Φώτη Σπύρου
Κυριακή 11:00 , Αίθουσα 1
Παιδική Γωνιά
Το φεστιβάλ παίζει με τα παιδιά! Δραστηριότητες και παιχνίδια για τους μικρούς μας φίλους που αγαπούν το σινεμά!!! Εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες για παιδιά.
Καθημερινά από τις 18:00 έως τις 21:00, Kid’s Corner
Διημερίδα : «Παιδί και Κινηματογράφος»
Πολυχώρος Πολιτισμού ΒΕΤΛΑΝΣ, Αίθουσα 3, Τετάρτη & Πέμπτη 10:00 – 13:00
Πρόγραμμα Συναυλιών
NEVER || MUSIC! Συναυλίες που μας ξεσηκώνουν κλείνουν τις μέρες των προβολών με πολύ χορό! Στο δημοτικό πάρκο Νάουσας.
Πέμπτη 22:30 VEGAS
Παρασκευή 22:30 THE BALGUNS
Σάββατο 22:30 LOS MUJEROS
Κυριακή 22:30 BREAKING BAND
Πληκτρολογήστε www.niff.gr και μείνετε ενήμεροι για το πρόγραμμα και κάθε εξέλιξη.