Τρίτη

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗΣ της πρόσθεσης με 2 προσθετέους για μαθητές Α και Β Δημοτικού ώστε να μειωθεί η χρήση όλων των δαχτύλων των χεριών

Σαν εκπαιδευτικός προσπαθώ να βρω μηχανισμούς και στρατηγικές για να βοηθήσω τα παιδιά. Μια στρατηγική που βρήκα για να μη χρησιμοποιούν΄όλα τα δαχτυλάκια τους (και σιγά σιγά καθόλου) στην πρόσθεση με δύο προσθετέους είναι ο παρακάτω:
Αν έχω να προσθέσω κάποιον αριθμό με το "9" (ή με το 9 στη θέση των μονάδων σε οποιοδήποτε προσθετέο) κατεβαίνω 1 ΑΡΙΘΜΟ από τις μονάδες του προσθετέου που δεν έχει στις μονάδες το "9"..Αν έχω το "8" κατεβαίνω 2 αν έχω το "7" κατεβαίνω τρεις κλπ ( μέχρι το "6". Καλό θα ήταν όταν το κάνει να κυκλώνει τον αριθμό με ένα χρωματιστό μαρκαδόρο )
Πχ 29 + 9= 38 . ( ο β προσθετέος "κατέβηκε"1) και πήγε στη θέση των μονάδων.
Αυτός ο τρόπος προϋποθέτει βέβαια το παιδί πριν ξεκινήσει την λύση της πράξης να καταλαβαίνει οπτικά ( να υποθέτει θα λέγαμε) ότι πρέπει το αποτέλεσμα να ανέβει μια δεκάδα από την πρόσθεση των δεκάδων( μιλάμε για μαθητές Α ΚΑΙ Β δημοτικού.) Μπορεί να σας φαίνεται δύσκολο αλλά δεν είναι γιατί σιγά σιγά σταματάει να μετράει με όλα τα δάχτυλα..Είναι επίσης ένας τρόπος ώστε να είναι σίγουρο ότι το αποτέλεσμα του είναι σωστό αφού γνωρίζει πόσα θα κατέβει από τις μονάδες του β προσθετέου ανάλογα με τις μονάδες του α. προσθετέου.
Δείτε αναλυτικά.
39+8 = 4 7
48+9= 5 7 ( έχω το 9 στη θέση του β προσθετέου άρα στις μονάδες μου στο αποτέλεσμα θα έχω ένα λιγότερο από τις μονάδες του α προσθετέου άρα 7. )
38 + 8= 4 6 ( ΔΎΟ η διαφορά)
37 +8= 4 5 ( εχω το 8 καταλαβαίνω πως θα κατέβω 2 από τις μονάδες του α προσθετέου)
44+7= 5 1 ( με το 7 στη θέση των μονάδων σε οποιοδήποτε αριθμό κατεβαίνουν οι μονάδες του άλλου προσθετέου 3 αριθμούς ο οποίος μπαίνει στη θέση των μονάδων στο αποτέλεσμα της πράξης της πρόσθεσης.)
Ναι σίγουρα θέλει εξάσκηση και μπορεί να σας φαίνεται δύσκολο. Όμως τα παιδιά είναι αυτά που μας οδηγούν στο να βρίσκουμε τέτοιους τρόπους.Κανένας μηχανισμός ή στρατηγική δεν μαθαίνεται με την πρώτη φορά αλλά με τη συχνή επανάληψη το παιδί μαθαίνει έναν ακόμα διαφορετικό τρόπο πρόσθεσης και επαλήθευσης του αποτελέσματος της πράξης.
Σαν εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι πρέπει να προσφέρουμε όσες περισσότερες στρατηγικές μάθησης μπορούμε στα παιδιά ώστε να επιλέξουν τα ίδια το δικό τους τρόπο. Αυτός είναι ένας από αυτούς.ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ,σε καμιά περίπτωση, ότι όλα τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτόν ή να μάθουν αυτόν. Απλά, αν κάποιο παιδί νιώθει πως αυτός ο τρόπος είναι πιο κατάλληλος για αυτό, τότε ναι θα το χρησιμοποιήσει .Εμείς αυτό που μένει ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ να κάνουμε ,είναι να αποδεχόμαστε όσες στρατηγικές εφαρμόζονται από τα παιδιά αφού τους δώσουμε όσους μπορούμε για να τα βοηθήσουμε ΑΡΚΕΙ να οδηγούν στο επιθυμητό αποτέλεσμα..ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...