Στ αστέρια μου,στους μαθητές μου στους γονείς και συναδέλφους μου..Ένα ιστολόγιο που περιέχει όσα δημιουργούμε και όσα κάνω με αγάπη και σεβασμό στην προσωπικότητα των παιδιών..Γιατί τα παιδιά είναι το μέλλον μας και μεις αυτοί που μπορούμε να κάνουμε τα όνειρά τους πράξη..
Δευτέρα
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ...
Ευέλικτη ζώνη και το δεύτερο πρόγραμμα "Συναισθήματα στον κύκλο "που κάνουμε από κοινού το Ε2 ΚΑΙ Ε3 συνεχίζεται κανονικά.Ο τίτλος αφορά αυτό ακριβώς που εκφράζει..Τα παιδιά ότι λένε μένει στον κύκλο..Τα συναισθήματά τους ,το άνοιγμά τους από τον εσωτερικό τους κόσμο προς τους συμμαθητές πρεπει να προφυλαχτεί,να μη γίνει αιτία προστριβών εκτός τάξης..Σκοπός είναι να μάθουν να σέβονται τα συναισθήματα ο ένας του άλλου και να αναγνωρίσουν αυτά που ενοχλούν τους συμμαθητές τους .Οι ομάδες έχουν επιλεγεί από την προηγούμενη φορά.. ..2 των 9 και 2 των 10 παιδιών..Αυτή τη φορά θα έπρεπε να ζωγραφίσουν μια ζωγραφιά κάτι που θα έχει σχέση με συναισθήματα.Μοιράστηκαν χρώματα και κάνσον και ξεκίνησα..Το ζήτημα ήταν να δούμε ποια συναισθήματα κυριαρχούσαν στα παιδιά..Δεν μας ενδιέφερε τόσο το καλλιτεχνικό αποτέλεσα όσο τα συναισθήματα που θα αποτύπωναν και τη θέση τους μέσα στη ζωγραφιά..Πέρα από αυτό θα πρεπε να συνεργαστούν..Να αφήσουν στην άκρη εγωιστικές και αρχηγικές τάσεις ώστε να αποδώσουν το σχέδιό τους..Έτσι και έγινε.4 ΟΜΑΔΕΣ 4 ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ..Κάθε ομάδα θα εξέφραζε το χώρο της και τη δυναμική της..
Αποτέλεσμα?Είδαμε ότι τα συναισθήματα που κυριαρχούν (και αυτό μας έκανε να νιώσουμε ότι υπάρχει υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα δουλέψουμε εγώ και η Ολυμπία )είναι τα περισσότερα θετικά..
Επόμενο βήμα αμέσως μετά η συγγραφή μιας ιστορίας που γεννά συναισθήματα..
Σε αυτό το στάδιο\
κάθε ομάδα θα γράψει ένα κείμενο "αλυσίδα"..Κάθε παιδί θα πρέπει να συνεχίσει μια ιστορία..Όλες έχουν σχέση με το παιδικό τρόπο αντίδρασης των παιδιών που πάντα είναι πιο συναισθηματικά από τους ενήλικες.
Στην πρώτη ιστορία υπάρχει ένα οργισμένο παιδί και ένα ντροπαλό..Μέσα από το κείμενό τους πρέπει να βρούν τρόπο να βοηθήσουν και τους δύο συμμαθητές τους να εκφράσουν τι τους οδηγεί να συμπεριφέρονται έτσι και να δώσουν λύση βοηθώντας τον έναν να ανοιχτεί και να μην είναι ντροπαλός και τον άλλο να ελέγχει το θυμό του
Η δεύτερη ομάδα έχει να γράψει ένα κείμενο σχετικά με το πως νιώθει ένα παιδί που αλλάζει σχολείο,περιβάλλον και χώρα..Να περιγράψουν τα συναισθήματα αυτού του παιδιού και να απαντήσουν στο ερώτημα αν θα τον δεχτούν οι "ξένοι"συμμαθητές του ή όχι..(Το αποτέλεσμα θα δοθεί ακολουθώντας την πορεία των γεγονότων
η Τρίτη ομάδα θα γράψει ένα μικρό θεατρικό μονόπρακτο όπου τα καλά και θετικά συναισθήματα οργανώνονται να αντιμετωπίσουν τα αρνητικά και άσχημα συναισθήματα και να τα κατατροπώσουν..Ειδικά την οργή ,την απογοήτευση και το θυμό.
Η τέταρτη ομάδα θα περιγράψει τα συναισθήματα ενός παιδιού που του αρνούνται την παρέα..Το πως νιώθει ένα παιδί "παρείσακτο"..
Ο σκοπός της άσκησης είναι να δούμε ποιος είναι υπεύθυνος για τα συναισθήματά μας..Αν είμαστε εμείς ή οι άλλοι και πως μπορούμε να αλλάξουμε συμπεριφορές και αντιδράσεις που θα μειώσουν όχι μόνο τα αρνητικά αλλά θα αυξήσουν και τις άμυνές μας ώστε να μην παρασυρόμαστε από αυτά..
Θα σας ενημερώσουμε για τη συνέχεια σύντομα.