Τετάρτη

Μαθηματικά και κλάσματα..

Έχω πει πολλές φορές ότι το πιο ωραίο μάθημα γίνεται όταν τα παιδιά εκφράζουν απορίες..Σήμερα μια τέτοια απορία που είχε σχέση με το "Κυρία πολλές φορές βλέπω κάτι και δεν καταλαβαίνω..Βλέπω κλάσματα που αντί να έχουν μικρότερο αριθμητή από  παρονονομαστή συμβαίνει το αντίθετο .Με μπερδεύει.."Αυτό ήταν..Όχι που θα το άφηνα ανεκμετάλευτο..Όταν τα παιδιά σου κάνουν ερωτήσεις σχετικά με αυτά που πρέπει να  κατανοήσουν και να μάθουν για τον κόσμο  γύρω τουςπάνε στην άκρη και τα προγράμματα και η προετοιμασία σου για το επόμενο μάθημα.Την τιμητική τους είχαν οι πίτσες,οι σοκολάτες,οι πίτες κλπ...Αρχίσαμε από αυτό πήγαμε ξανά στη σημασία του κλάσματος (αριθμός ή μέρος του όλου) ,είδαμε πως και γιατί έχουμε μεγαλύτερο αριθμητή από παρονομαστή και πάρ το από εδώ φέρτο από εκεί,κάναμε και πρόσθεση ομώνυμων κλασμάτων..Τι άλλο να θέλω εγώ?Τι άλλο να θέλουν τα παιδιά?Μέσα από συζήτηση ,φέρνοντάς τα μπροστά στην καθημερινότητα ,χωρίς πίεση χρόνου  και χωρίς να γίνεται το μάθημα μεταξύ εμού ,του πίνακα και αυτά να βλέπουν και να αντιγράφουν έγινε με τον πιο γλυκό τρόπο.Ελα ντε όμως που δεν τελειώσαμε εδώ..Με "μαγικό τρόπο"όπως μου λένε τα παιδιά μιλήσαμε και   για τα ισοδύναμα κλάσματα ..Στο τέλος βέβαια ,τους εξήγησα πως ό,τι κάνουμε θα το κάνουμε ξανά και ξανά..Σημασία όμως δεν έχει αν κάναμε ό,τι κάναμε όπως το κάναμε..Σημασία για μένα έχει  ότι εκεί που τα παιδιά άκουγαν "μαθηματικά" και ήταν σαν να έβλεπαν το τελευταίο φάντασμα από την ιστορία του Σκρουτζ ,τώρα σιγά σιγά νιώθουν ότι αυτό το σκοτεινό φάντασμα κρύβει από κάτω τον Gasper,το μικρό γλυκό φαντασματάκι..Αυτή εξάλλου δεν είναι και η μεγαλύτερη ευτυχία ενός δασκάλου?Να βλέπει τους μαθητές του να απολαμβάνουν το μάθημα και μάλιστα να ζητούν και πολλές φορές όταν έχουν 6ωρο να μείνουν στο σχολείο για να κάνουν  και άλλο μάθημα...  :-)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

isodinama klasmata?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...