Σάββατο

"Χωροταξική Οργάνωση τάξης" και το πρόγραμμα που επιλέξαμε για την ευέλικτη.

Μετά από τόσες μέρες που έμεινα άρρωστη στο σπίτι ,επέστρεψα δριμύτερη στο σχολείο και η ευχή των παιδιών ήταν.."Κυρία να μην αρρωστήσετε ξανά..Μας λείψατε"..Βέβαια καμιά φορά αναρωτιέμαι αν τους λείπω εγώ ή ο τρόπος που κάνουμε μάθημα καθώς η τάξη μετατρέπεται σε πολύβουη κηρήθρα κάθε φορά , αλλά έχω μάθει τόσα χρόνια   ότι δεν πάει το ένα χωρίς το άλλο.
'Ενα μεγάλο μέρος λοιπόν  της χθεσινής μέρας μας , αφιερώθηκε στο πως θα οργανώσουμε την τάξη ώστε  να την μετατρέψουμε σε  χώρο μάθησης και ψυχαγωγίας.

Πώς? Θα σας εξηγήσω..Απλά  πρώτα θα αναφέρω τις ενέργειες και μετά θα σας πω το γιατί..

*Καλύψαμε την κάτω μεριά του τοίχου με χαρτί του μέτρου.
*Τα παιδιά έφεραν βιβλία και κάναμε τη δική μας δανειστική βιβλιοθήκη.
*Έφεραν  μαξιλάρες και διάφορα χαλάκια ενώ ζήτησα από Δευτέρα να φέρουν από 2 παλιά ρούχα ή αξεσουάρ και κουτιά από απορρυπαντικό..
Ας τα πάρουμε ένα ένα:
*Το χαρτί του μέτρου καθώς είναι άσπρο φώτισε το χώρο και κάλυψε  φθορές  που υπήρχαν στους τοίχους.Μα δεν το βάλαμε για αυτό..
Θα χρησιμοποιηθεί για να γράφουμε πάνω του ότι πιο σημαντικό μαθαίνει το κάθε ένα από τα παιδιά κάθε μήνα και θα το ζωγραφίσουμε
-*Η δανειστική μας βιβλιοθήκη έγινε χρησιμοποιώντας 2 θρανία στη μία μεριά της τάξης..Ο χώρος θα διαχωριστεί με χαρτοταινία και θα στρώσουμε τα χαλάκια και τα μαξιλάρια..Θα ναι ο χώρος της ξεκούρασης και της φιλαναγνωσίας..Βέβαια θα στολιστεί η περιοχή εκείνη με ένα δέντρο και κάθε κλαδί θα αντιπροσωπεύει ένα συγγραφέα της δανειστικής μας βιβλιοθήκης..Κάθε φύλλο του κλαδιού θα ναι και ένα βιβλίο που θα διαβάζουμε ή θα διαβάζουν τα παιδιά με πληροφορίες για το βιβλίο..
*Τώρα για ποιο  λόγο χρειαζόμαστε αξεσουάρ ή παλιά ρούχα..Μα για τις δραματοποιήσεις μας..Ολα τα μαθήματα μπορούν να δραματοποιηθούν ώστε να νιώσουν τα παιδιά τα αντίστοιχα συναισθήματα αλλά και να μαθαίνουν σε ασφαλείς συνθήκες ,τον κόσμο γύρω τους..Μη ξεχνάμε υπάρχει το μάθημα της θεατρικής αγωγής και δεν το θεωρώ υποδεέστερο καθώς βοηθάει τα παιδιά να εκφράσουν τον εσωτερικό τους κόσμο μέσα από το παιχνίδι κάτι που δεν βλάπτει την παιδική ψυχή τους..
* Και η εξήγηση για τα κουτιά του απορρυπαντικού?Θα τα κόψουμε στο κατάλληλο σχήμα,θα τα ντύσουμε με ότι χρώμα χαρτί περιτυλίγματος θέλουμε,θα βάλω καρτελάκια με το όνομα του κάθε παιδιού και θα βάζουμε τα σχολικά βιβλία που δεν χρειαζόμαστε να πάρουμε μαζί μας στο σπίτι..(Είμαι υποστηρίκτρια της άποψης να μένουν τα βιβλία στο σχολείο ..Τα παιδιά γίνονται πιο υπεύθυνα καθώς πρέπει να ελέγχουν το πρόγραμμα της επόμενης μέρα και να παίρνουν μόνο τα αντίστοιχα βιβλία και τετράδια για το σπίτι)

Δεν θα σταματήσουμε όμως εδώ..Οι ιδέες έρχονται όταν συζητάμε..Μέχρι και σκέψη για να κάνουμε θέατρο σκιών υπάρχει αλλά όλα με τη σειρά τους και ένα ένα..


Χτες αποφασίσαμε  όμως και για κάτι ακόμα..Για τη μία από τις εργασίες που θα εκπονήσουμε στην  ευέλικτη με τίτλο"
"Αν θέλετε να ζωγραφίσετε, κλείστε τα μάτια και τραγουδήστε" τίτλος που ..κλέψαμε από τον Πάμπλο Πικάσο
Η ιδέα ήταν να ασχοληθούμε με την τέχνη.Με τη ζωγραφική κυρίως και βασικά με  Έλληνες ζωγράφους χωρίς να παραλείψουμε και τους ξένους που επηρέασαν και επηρεάστηκαν από μία εποχή τόσο που όταν λες το όνομά τους ξέρεις και για ποια περίοδο μιλάς....Ντα Βίντσι.Μονέ, Μιχαήλ Άγγελος, Βαν Γκογκ,Πικάσο Μιρό (ο οποίος μάλιστα κάποτε σε μια συνέντευξή του είπε "Επρεπε να γεράσω για να μάθω να ζωγραφίζω σαν παιδί"  )..

.Δεν θέλω να εκληφθεί ως διαφήμιση αλλά δεν μπορώ να μην αναφέρω τις πηγές από τις οποίες θα αντλούμε το υλικό και αυτό για να τις γνωρίζετε σε περίπτωση που θελήσει κάποιος συνάδελφος/σα να ασχοληθεί με κάτι παρόμοιο..
_
Το κουτί της τέχνης της κ.Γιαλουράκη Σοφίας..Το είχα αγοράσει το 2005 όταν υπηρετούσα στην Πάρο και από τότε με συντροφεύει σε κάθε τάξη που έχω αναλάβει..Περιλαμβάνει  κάρτες με πίνακες μεγάλων Ελλήνων και ξένων ζωγράφων αλλά και ειδώλια και αγγεία της αρχαίας Ελλάδας ,έχει πλούσιο βιογραφικό  υλικό για τον κάθε ένα καλλιτέχνη  καθώς και ένα βιβλίο με δραστηριότητες που μπορεί ο εκπαιδευτικός να τις προσαρμόσει ανάλογα με την τάξη που έχει και στις 2 βαθμίδες της εκπαίδευσης..

-"ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ" από τις εκδόσεις "ΔΟΜΙΚΗ" και αφορά τα έτη από το 1900 έως το 1990..
-και φυσικά το Blog "ARTEM NOTES" Το επίσημο ιστολόγιο του Ινστιτούτου Μελετών Ελληνικής Τέχνης (Ι.Μ.Ε.Τ.) artem.gr
  Με τόσο υλικό στα χέρια μας πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να προσεγγίσουμε και να γνωρίσουμε τι σημαίνει τέχνη και ποιος ο ρόλος της για τον πολιτισμό.

Το πώς θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα και πως θα οργανωθεί θα το γράψω σε επόμενη ανάρτησή μου ενώ σε λίγο καιρό θα βάλω και φωτογραφίες από την  οργάνωση του χώρου..
Καλό Σαββατοκύριακο σε όλους..

*Σοφία Γιαλουράκη. μέλος του ICOM. Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Εκεί σπούδασε αρχαιολογία και στη συνέχεια παιδαγωγικά στο Παν/μιο της Αθήνας, ψυχολογία και θεατρικό παιχνίδι στη Γενεύη. Εργάστηκε ως εκπαιδευτικός και έχει από το 1986 μέχρι σήμερα πρόγραμμα για παιδιά στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Αθηνών. Είναι συγγραφέας βιβλίων για παιδιά: "Μινωική Κρήτη", "Χρυσές Μυκήνες", "Τα κυκλαδικά ειδώλια ζωντανεύουν".

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...